• Doldis

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Maia skrev 2010-05-15 08:41:05 följande:
    Stesoliden gör mig inte trött alls men tar jag dubbel dos så lugnar den mig lite iaf. Det är så tråkigt att lämna tillbaka de stesen jag har kvar till ssk när jag hämtar ny medicin. Lockande att göra ett litet lager men ja har lovat att inte ha lager av medicin hemma och måste därför lämna tillbaka.
    Jag överdoserade Theralen en gång bara för att jag är sååå jävla dålig på att läsa instruktioner och doseringar (ska utredas för ADHD i höst). Så jag sov i 36 timmar. Sov förbi alarmet på morgonen så min chef ringde kl 9.30 och undrade var jag var någonstans. Var tvungen att erkänna, hade liksom ingen ursäkt på lager. Hon är så jäkla bra min chef så hon klarar sånt. Sen att det lät värre än det var, "jag har överdoserat sömnmedel." Jag var inte självmordsbenägen alls just då. Men jag var i chocktillstånde i flera dagar efteråt av vad som kunde ha hänt. Jag ringde psykiatern som skrivit ut det, hon blev riktigt orolig, bad att få ringa min man, som kom hem från jobbet för att väcka mig regelbundet så att jag skulle vara vid medvetet. Psykiatern tillkallade även ambulans för säkerhets skull men hur magpumpar man flytande medicin liksom?

Efter den här incidenten så fick jag piller istället. Och min man är med mig när jag tar dom.
  • Doldis
    TigerLily skrev 2010-05-15 12:45:09 följande:
    hej alla har varit lite frånvarande här ett tag.. inte mått så bra, mycket som händer i mitt liv nu bara. serequel? nån som testat det? har fått det utskrivet men det verkar läskigt tycker jag!! hon sa jag skulel börja med dem då det var lugnare omkring mig, (rättegång å begravning denna vecka) så efter det ... men sen ska man ju tillbaka dag 4 efter insättningen och sen ska dosen höjas osv... känns jätteläskigt, jag e ju själv med 3 barn, hur fixar man sånt då?
    ... rättegång och begravning??... får man fråga?
  • Doldis
    TigerLily skrev 2010-05-15 22:42:45 följande:
    oj fyyy!! Får se till att vara förberedd på det värsta då jag testar den. Är så sjukt nervös för allt just nu, allt känns så konstigt, har nyligen´insett vad andra sett under en längre tid..att mina pojkars pappa inte alls är bra för mig. Så fort jag stått stadigt har han varit där och dragit undan mattan, och sen ställt upp till 100%.. men såfort jag fått för mkt luft under vingarna har han förgiftat luften, igen. och så har det varit fram och tillbaka. Så nu har jag tagit ett stort steg för att bli självständig. men helvete vad konstigt det känns. SVårt att beskriva i ord... men då jag ser tillbaka så fattar jag inte hur jag kunde vara så blind, hot, skyddad id... inga fasta punkter, inga fasta tider... skulder och räkningar i mitt namn, han kom och gick, vi fick massor med prylar.. men kärlek och omsorg fanns inte typ. Oj vad jag svamlar.. men jag e så nervös och har betsämt mig för attt fan klara det här nu,. vara stark å stå på egna ben
    Kramar om! Fy fan vilken tillvaro. Har också levt i destruktiva förhållanden och blivit hotad till livet, bodde i London men fick fly hals över huvud. Folk säger att men åååh vad spännande att bo och jobba i London. Jotack.

Har du kollat att du inte har fått en släng av PTSD - posttaumatisk disorder - på köpet? Det fick jag reda på att jag hade när jag sökte psykolog efter London. Googla på det.
  • Doldis
    Stealth skrev 2010-05-15 15:41:28 följande:
    Jag fick hallucinationer av serequel... jättehemskt var det vet inte så mkt om dom hann bara använda dom i 4 dagar.
    ??? Det är den dom vill sätta in på mig!!
  • Doldis
    As mamma skrev 2010-05-17 09:39:18 följande:
    Jag är sååå hypoman efter att ha fått reda på att min storebror ska komma till Sverige med familj i sommar!!!!! :) Han har inte varit här på 10-15 år!!
    Ååå vad spännande!! Var har han bott då?
  • Doldis

Har precis kommit från psykologen+psykiater. Dom tror Bipolär II 2.5. Nån mer här som har det?

• Doldis

Jag är tydligen så psycho och komplicerad att dom ska anlita konsult {#lang_emotions_surprised} för att utreda mig!

• Doldis
    Maia skrev 2010-05-19 06:45:38 följande:
    Hatar mig själv. Är elak mot sambon hela tiden, står inte ut med honom och har mindre tålamod med sonen vilket jag tycker är värst. Jag är inte elak eller så mot lillen bara det att han blir klängigare och grinigare när jag inte mår så bra och då måste jag ge honom den uppmärksamhet jag egentligen inte har ork med. Mitt humör växlar väldigt nu. Mest går det neråt. Får bara vissa inslag av hypomani men då lutar det mer åt hystei, annars är det bara svårt allting. Vill inget göra och vill inte inte göra nåt. (nån som hänger med?)
    Tro mig, jag hänger med... samma här...
  • Doldis
    TigerLily skrev 2010-05-19 21:30:59 följande:
    jag tror jag vet vad du menar.. men detta är för mig ett sätt att bryta på rikitgt med honom.. för han lyckas alltid nästla sig in och vara snäll... tills jag kommer på fötter å då drar han åt snaran typ. Jag har inte sett det själv... förrän på sista tiden, men andra har sett mönstret men jag har inte velat lyssna.
    Tycker dom andra har rätt, håller med. Passa dig för galningen. Fattar hur du känner - TRO  MIG - men det är inte värt det. Tänk på dina barn om du inte bryr dig så mycket om egna konsekvenser... så försöker jag tänka.
  • Doldis

Tok-låg. Fan vad tröttsamt det här är, två dagar nu. En infektion har bara sänkt mig totalt, både mannen och jag har blivit smittade av lilltösens feber och förkylning. Fast min förkylning bryter liksom aldrig ut, jag är bara hängig.

Och sånt kan få mig att dimpa ner direkt. Drar liksom med mig hela själen in i en pissig infektion. Huvet med och så är man där med depression, tankar på att bara fly från hela skiten, mm mm ... suck.

Istället för att SE DET SOM DET ÄR. Det är en jäkla vanlig åkomma. Men jag verkar inte ha den förmågan helt enkelt. Jag exploderar liksom inifrån, det kryper i kroppen och känner mig som en bakugn i blodet. Och orkar ändå ingenting.

Jag måste fan vara helt psyko.

Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2