Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
Susye; skönt att höra av dig igen. Hur går det? Förstår naturligtvis att du mått väldigt dåligt nu men..
Susye; skönt att höra av dig igen. Hur går det? Förstår naturligtvis att du mått väldigt dåligt nu men..
Maria, vad bra att du äntligen får hjälp. Jag vet hur det känns att var på låst avd. och det är ganska skrämmande faktiskt för oss som inte har såna starka reaktioner i våra problem så att man stör andra. Jag har dock alltid blivit flyttad till öppen avd så snart plats kom upp. På den låsta avd. tyckte personalen inte alls att jag hörde hemme. Men men, ibland har man inget val. Tycker du ska ta upp det med din läkare, det skadar ju inte att fråga. Även om du får ny läkare så är det ju även viktigt att känna sig trygg på avdelningen. Håller alla tummar för dig att det ska bli en ändring snart.
Bor i värmland.
Lyckades idag, med smbons hjälp mota en panik attack. Kände under hela dagen hur jag var orolig hade hjärtklappning mm. Vid lunctid sa jag till honom att jag nog ska ta en stesolid då det började krypa i kroppen. Gick ut i köket och min andning började ta fart. Ropade på sambon att han skulle komma och prata med mig. Jag satt på golvet och försökte att hämma hyperventilering. Börjar det så är det kört. Vet att ångest attacken går över på några minuter men jag blir så skakis och trött efteråt. Iaf, sambon kom och höll mig och pratade med mig medans jag koncentrerade mig på att andas. Tog ett tag men det bröt inte ut ordentligt. Det var lite av en seger för mig för jag har aldrig lyckats mota en attack förut. Den smyger sig på och slår till med enorm kraft så..yey mig! (och sambon) ;)
Skönt att du är på en bra avd nu.
Inboxa mig om du vill.