Inlägg från: MariaKsk88 |Visa alla inlägg
  • MariaKsk88

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Maia skrev 2010-04-28 21:16:28 följande:
    Nej jag har ingen kontakt men jag kanske borde ringa dem och prata med dem och säga som det är. Bättre att det kommer från mig INNAN jag söker hjälp.
  • MariaKsk88

Om jag vågade skulle jag sätta det där som min status...

• MariaKsk88
    Maia skrev 2010-04-28 21:30:17 följande:
    Ja jag borde nog göra det. Om jag vågar.... usch.. hatar sånt här. Men i alla fall innan jag blir inlagd igen! Jag mår fortfarande piss... ska till psykologen på fredag men har tagit steg mot att skada mig själv trots att jag egentligen inte vill :( Fan också...
  • MariaKsk88

Tack Maia men jag orkar inte mer.. :( Fredag känns så långt bort och vad ska han göra? Är det någon här som har fått ECT? Jag har fått det en gång.. funderar på att be om det igen trots risken för minnesförlust. :( Jag är desperat.. vet inte ens om det hjälpte förra gången, och har fått dåligt minne, men ändå... jag vet inte vad annars jag ska ta mig till.

• MariaKsk88
    Maia skrev 2010-04-28 22:57:38 följande:
    Jag gick på 12 behandlingar i somras tror jag det var. Hjälpte mig inte ett skit plus att mitt minne ff inte är som det ska. Å andra sidan såg jag många när jag var inlagd som blev helt nya människor efter ett par behandlingar. Så jag säger varkn bä eller bu. (fast jag nyss skrev det ;)
    Exakt samma här!

Förresten jag handlar också en massa på postorder, det är så lätt för man slipper betala på en gång. :( Vi har det också svårt ekonomiskt, jag köpte ju biljetter för att åka utomlands och hälsa på släkten så nu måste vi spara pengar... Men försök avbeställa, din sambo kommer ju märka i alla fall!!
  • MariaKsk88
    Doldis skrev 2010-04-29 10:00:37 följande:
     Jag är lite speedad idag. Känns som att det inte kommer att sluta bra. Har varit så stressad och tjatig och otrevlig och speedad i morse att min man säger att jag får inte åka med honom i bilen nåt mer på morgonen. kan inte klandra honom. Men det är jävligt opraktiskt om han menar allvar!
    Haha jag känner igen mig :D
  • MariaKsk88
    Anonym (Ninda) skrev 2010-04-29 14:34:58 följande:
    Jaha....idag är jag inte lika upp o ner fram och tillbaka som igår.Men precis som er så fixar man ju mycket då man är hypo.När jag var det sist gjorde jag av med 60 000 kr på 2 veckor.Denna gången har jag bokat en resa till Mallorca och en till Dubai. Blir ju kul iof.Jag avbokar aldrig.Mina barn får ju resa mycket...ja vi med för den delen.sɹnoʎ uɐɥʇ ʇuǝɹǝɟɟıp ʇsnɾ sı ʎʇıןɐǝɹ ʎɯ 'ʎzɐɹɔ ʇou ɯ,ıÖnskar jag vore normal.
    Men har ni råd med det då?? Jag önskar också att jag vore normal :(
  • MariaKsk88

Angelica, du är inte konstig, jag skulle också tagit åt mig, och du tänkte ju på honom hela tiden så att få höra att man inte bryr sig är ju skitfrustrerande!! Jag förstår att du mår skit men försök tänka att det är bäst så för hunden... Och gör allt du kan för att det inte sks dra ner dig i en depression.

• MariaKsk88
    Doldis skrev 2010-04-29 21:26:52 följande:
    Hmm min psykolog är också ekeptisk mot mediciner för mig för jag blev ännu mer manisk av Efexor som dom testade en gång... får se vart jag hamnar till sist. Men jag ORKAR inte mer. Orkar inte vara hypereffektiv ena dan och som en zombie andra dan, ha aptit så jag slukar allt ena dan sen nästan ingen aptit nästa osv osv ... och så IBS i magen - det räcker fan nu, och en historia av utbrändhet - gå igång i 180 och så ingenting nästa... puh.
    Men det är ju för att det är en antidepressiv, bipolära ska inte ta antidepressiva, däremot måste de allra flesta ta stämningsstabiliserande och/eller neuroleptika.
  • MariaKsk88

Ledsen, Stockholm här.

Har någon av er varit självskadande och självmordsbenägen utan att ha varit djupt deprimerad? =/ För mig är det något som bara känns fel nu.. jag blir jättearg och förstörd för ingenting men är inte direkt djupt deprimerad, i alla fall inte hela tiden (blandepisod). Det känns bara som om jag inte bryr mig längre. Det börjar kännas farligt...

Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2