• Doldis

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

MariaKsk88 skrev 2010-05-09 21:41:41 följande:
    Jag vet inte Doldis, just nu är jag hypoman och tycker att allt är helt galet underbart och det är såååååååå mycket jag skulle vilja göra. Jag tror att om jag är deprimerad så fattar jag inte varför/hur jag kan hålla på såhär. Man är ju som två helt olika personer! Eller vad tycker du?
    Men precis! Har varit manisk hela helgen och fattar itne alls hur jag kunde sitta och vara motsatsen i tisdags och lyssnade på The Wall m Pink Floyd, apatisk och elak mot min familj och guvetallt, - var det samma person som var här i helgen??=?

Hehe måste säga att du är hypoman och är inne här, shit det vet jag inte om jag klarar när jag är hypo, att läsa ett inlägg! Wow! Tack!
  • Doldis

Usch jag märker när jag är mellan hög och låg så får jag en massa rastlös ångest i hela kroppen och expldosioner! Är ni såna med?

• Doldis

Nu hade jag en sån där förvirringsgrej på jobbet igen, en sån där "HUR TÄNKTE JAG HÄR??" Har haft en hyfsat hyper dag och nu sitter jag här med hundra oavslutade projekt, som min man säger "du skapar jhu mer jobb än du avslutar." NÄHÄ!!

Fan det är ju skitjobbigt det här, jag hänger ju inte med i mina egna svängar!!

• Doldis
    jahapp. Har precis pratat med min psykolog i tfn som hade läst mina minnen jag hade skrivit ner av låga o höga perioder och panikångest och ev psykoser... han tyckte väl att det bekräftade vad vi misstänker, nämligen bipolär. Vi ska träffa läkaren på måndag, jag hoppas hoppas på stämningsstabiliserande, för jag tycker det är jobbigt att ha det så här.

Ska in på lektion nu. Känns skönt att se ljuset i tunneln liksom. Antagligen får jag min diagnos på måndag.
  • Doldis
    Maia skrev 2010-05-12 19:59:00 följande:
    Det gick bra, enligt mig, på Gemet idag. Slet som ett djur, slängde i mig maten och så vidare igen. Köksansvarige slutade ett idag och sa att vi också kunde göra det. Jag sa att jag stannar till två då det fanns så mycket att göra. Då sa hon att ;Maria, du går hem ett. Jag fick inte vara kvar för de tycker jag stressar så när jag arbetar. Det är väl på både gott och ont. Jag är ju där för att lära mig ta det lugnt men det är väääldigt svårt att bryta gammalt beteende. Har ju alltid haft väldigt stressiga jobb. Nåja, nu ska jag ju inte dit förrän måndag. Hoppas ni haft en bra dag.
    Hmm hade en chef en gång som också var dösträng mot mig när det gäller sånt här. Jag hade gått in i väggen och fick inte ens vistas på jobbet. Men jag var där ändå ibland och jobbade på helgerna. Fast det var han med så det var bara att bekänna färg eller smita iväg och hoppas att inte bli upptäckt. Nu har jag en chef som inte sätter stopp, skitjobbigt. Hon är bara ödmjukt tacksam medans jag kör på i 180. Fast nu pallar jag ju inte det längre, ska jobba 50% nästa termin istf 80.

Känns förnedrande, jag vet. Men det är nog ganska bra ändå. Kommer aldrig glömma när min chef kom hem till mig på söndagskvällen när jag hae kraschat i veckan för att Prata Allvar. Han tog med sig mina 4 nyproducerade tjocka jobbpärmar från min lägenhet. Jag skämdes som en liten tjej. Han berodrade mitg - använde t o m orden "det är en order." att inte läsa tidningar, att inte tänka jobb, att bara släppa allt och gå ut och promenera och vila. Jag hade en sån yrsel att jag inte kunde stå. När jag reste mig för att följa honom ut vacklade jag till så han fick stötta mig. Hur jobbigt var inte det eller??

Men han överlevde nog det. Vi är fortfarande goda vänner. Det är f ö han som har gjort Fyra Bugg o En Coca-Cola och producerat Tusen och en natt. Det ni he he så fick jag det sagt {#lang_emotions_laughing}
  • Doldis
    Maia skrev 2010-05-12 20:22:04 följande:
    Bra att du ska gå ner i tid. Jag har lovat där borta att jag ska försöka lyssna på dem när de ska få mig att stressa ner men det är så himla svårt när man är hypo, då tycker jag de bara tar onödig tid för mig när de vill samtala och jag vill rusa vidare med det jag hållr på med. :/
    MEN PRECIS!! Hur fasen gör man då? När man är så pass uppe i varv? Jag har ingen lösning! Det krävs nästan att folk tar tag i mig och säger åt mig att varva ner för jag fattar knappt att jag är uppe i varv, tvärtom när folk säger till att jag ska lugna ner mig eller stressa ner så känner jag oftast att - men - men jag har ju knappt börjat än???
  • Doldis
    Maia skrev 2010-05-13 08:22:13 följande:
    Önskar Gemet var öppet idag så jag kunde åka dit och "jobba" lite. Även om det är stängt för helgdag så skulle jag ändå inte varit där idag. Går ju bara mån - onsdag. Fast nu börjar jag känna mig riktigt trött. Var upp strax efter 5 imorse. Sonen vaknade inte förräns efter 7 så det har varit tråkigt. Men nu som sagt, när han väl är uppe, så blev jag jätte trött. Jag är så shoppingsugen så det skriker om det! Fast vi knappt har pengar till mat tills barnbidraget kommer. Det kanske är tur. Tror jag ska väcka sambon snart så får han gå upp och vara med lillen så jag kan få sova lite.
    Jag är också shoppingsugen, och vi ska till IKEA idag. Vi ska bara köpa tre saker. Vi bor bara 7 min bilresa bort så vi kan göra sånt. Men det blir oftast mer än bara tre saker. Och utan min man hade det blivit hundratals. Men han säger alltid nej när jag börjar bli hyper och tar mer än vi behöver. Och det är en jäkla tur, annars hade jag gått lös helt utan gräns...
  • Doldis
    Stealth skrev 2010-05-14 09:06:03 följande:
    Jag ringde dom nyss och sa att jag var orolig för att de ska tro att jag bara vill ha piller för skojs skull, de är så snälla och förstående MEN det finns ingen läkare där idag ju... så akutpsyk är det enda alternativet jag har.... Kan tavegyl hjälpa? Det är väl som attarax? Tänkte om man kunde köpa pollenallergimedicin receptfritt så kanske det kan hjälpa lite under dagen.
    Menar du inte Theralen?
  • Doldis

jaha, här kom dippen. Varför kan inte mani vara konstant resten av livet? varför tror jag aldrig att jag ska krascha när jag är manisk? Äh jag vet det är ingen höjdare att vara manisk heller, man gör en del ogenomtänkt då.

Grannarna kommer vilken minut som helst och ska leka. Dvs deras pojk ska leka med vår tös. Jag vill bara in i sovrummet igen och inte gå upp.

• Doldis
    Stealth skrev 2010-05-14 10:35:39 följande:
    Atarax funkar inte på mig tyvärr men jag tänkte om det fanns något starkare liknande atarax fast receptfritt.
    Atarax för mig funkar sådär bra, jag blir mest dödstrött i två dagar efteråt. Skitjobbigt.
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2