Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
Jahapp! Uppåt igen. Kan jag inte få bli stabil!?
Jäkla hatting hit och dit med mediciner. Nu ska det justeras igen...
Jahapp! Uppåt igen. Kan jag inte få bli stabil!?
Jäkla hatting hit och dit med mediciner. Nu ska det justeras igen...
Helt rätt, jag bor i K-D.
Jag vet inte alls hur man sänker sina maniska skov. Jag är ju på mediciner och har stesolid vid behov. Stesoliden kan lugna mig lite men inte helt.
Medicinerna jag har nu har jag haft sen förra året men håller ff på att höja, sänka osv.
Jag pendlar väldigt mycket i skoven så jag har inte lärt mig riktigt att hantera dem. Tror mig veta ibland men, sen går jag ju uppåt eller ner i svarta hålet.
Har du ingen läkar kontakt längre? Du skulle kanske prova nåt annat. Jag har också haft lithium men fick sluta pga ej övergående symptom. Så... jag vet inte.
F*n! Deppen blir djupare och svårare att hantera. Måste väl ta upp det med ssk på psyk idag. Jag kan inte falla nu. Det funkar inte praktiskt med sambons arbetstider och dagiset då han börjar 6 och går till 5 men oftast övertid.
Ska även försöka byta läkare då jag avskyr den jag har. Han sitter bara med ett fåning leende vad jag än säger och pratar inte utan verkar vilja att jag ska prata för mig själv.
Han är så jäkla dryg.
susie, om du läser... Vill skicka en stor varm kram. Jag har varit dålig på sistone på att skriva och stötta dig.