• Doldis

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Maia: Kram tillbaks, tack för omtanke :) Nä, dessvärre inte den här gången. Vill inget hellre. Tog lugnande igår och sov hela vägen till jobbet. Jag kan inte vara hemma för jag ska vakta nationella idag, plus att min närmaste kollega snart blir tokvansinnig på röran på tisdagar - och det är märkligt nog oftast då jag vabbar eller blir sjuk själv. Slutar tidigt och ska hem och sova ett par timmar då. Önskar dig o alla en fin dag idag...!

• Doldis

Jaha, ljög om akut vab och gick hem efter min sista klass. Egentligen hade jag rastvakt och kf-möte men jag var helt slut. Huvudet känns som att det är i två delar liksom.

Läser just nu Ann Heberlein - jag vill inte dö jag vill bara inte leva - heter den och handlar om bipolär 2. Läs den!!! Hjälp vad jag känner igen mig!! Så tänkte jag men jag har iaf aldrig köpt nåt hus när jag har varit manisk. Så kom jag på att det har jag ju visst. Lägenheten för 30.000 var när jag var manisk. Det var 30 papp i handen så jag köpte ju av privatperson, det gick jättesnabbt. Jag var manisk på morgonen och på eftermiddagen hade jag köpt lägenhet. Visst, bra pris för en 2:a i en småstad. Men ändå. SÅ är det. Är lite chockad så här i efterhand, fast det var flera år sen.

• Doldis
    Maia skrev 2010-05-04 21:23:59 följande:
    Imorgon ska sambon på samtal ang mig. Eller snarare om han behöver få ur sig nåt sen förra året eller vill ha tips, förslag i hur bemöta mig i mina knäppa ingivelser(ord?)  Å andra sidan så skiter jag i vilket då jag inte tycker om sambon längre. !?
    Min man skulle behöva ett sånt möte! ... tycker du inte om sambon längre?
  • Doldis

TigerLily: tycker du har varit med om nåt helt sjukt. Verkar ju vansinnigt hur du har blivit bemött. Dom har sån jävla makt i sina händer och så kan dom inte hantera den. Kan ju göra vem som helst vansinnig!!

• Doldis

En fråga bara till er härinne - jag är supermanisk ikväll och det är lite jobbigt att tappa kontrollen, har varit sån här hela dagen - tvingat i mig lkite mat nu på kvällen för att jag inte ska ramla ihop totalt

- jag har märkt en sak mellan manisk och låg att jag knappt fattar vad som har hänt... dvs att om jag är manisk, som idag, och är på jobbet, fattar jag inte vem det är som inte har haft koll och varför det ena eller andra inte har orkats med, eller inte blivit gjort osv och varför har inte det ena eller andra blivit beställt, samtal ringts till föräldrar, osv - är jag låg kan jag inte fatta när jag ser mina högar av mina tre ämnen jag undervisar i hur tanken var bakom sorteringar och högar eller ens planeringar - som om jag inte känner igen mig själv, utan att det är någon annan som får skoven, liksom?

Svårt att förklara. Som om jag inte är i kontakt med mig själv alls. Är det bara jag??

• Doldis
    Stealth skrev 2010-05-07 20:51:48 följande:
    Välkomen i klubben jag parkerar på en annan parkering för att absolut INTE träffa mina grannar och smyger en annan väg hem Just nu tror jag att alla ogillar mig dessutom. suck...
    Här med... suck. Fast jag har alltid varit sån, hatar att prata med grannar om jag inte måste. Den biten är skitjobbig nu när man bor i hus, vi har bra grannsämja på gatan men jag är nog rätt asocial jämfört med alla andra. Grannfrun bredvid har en kille som är jämngammal med min tös (tre år) och hon skulle nog vilja ses mer. Men jag tycker bara sånt är jobbigt så jag skickar alltid över min man när barnen ska leka. Känner att jag är bara tillgjord när vi ses ändå, typ sätter på clownansikte eller nåt.
  • Doldis
    Maia skrev 2010-05-07 21:06:16 följande:
    Fan vad det krånglar nu. Mina inlägg försvinner
    Jag är sååå glad att det redde ut sig med dig och din samo. Kramar på dig tuffing som står emot diagnosen!!
  • Doldis
    Stealth skrev 2010-05-08 19:59:35 följande:
    Ja såklart kom han ju inte tillbaka, min man pch han + ett par andra var och slängde sopor idag... jag SOMNADE vid 12, jag får inte sova dagtid för min andra sjukdom... får verkligen inte det. Sen somnade jag igen och vaknade nu. Thank god för zolpidem....
    Vad har du för annan sjukdom...? Om man får fråga...?
  • Doldis
    Försöker igen:

En fråga bara till er härinne - jag är supermanisk ikväll och det är lite jobbigt att tappa kontrollen, har varit sån här hela dagen - tvingat i mig lkite mat nu på kvällen för att jag inte ska ramla ihop totalt

- jag har märkt en sak mellan manisk och låg att jag knappt fattar vad som har hänt... dvs att om jag är manisk, som idag, och är på jobbet, fattar jag inte vem det är som inte har haft koll och varför det ena eller andra inte har orkats med, eller inte blivit gjort osv och varför har inte det ena eller andra blivit beställt, samtal ringts till föräldrar (är lärare), osv - är jag låg kan jag inte fatta när jag ser mina högar av mina tre ämnen jag undervisar i hur tanken var bakom sorteringar och högar eller ens planeringar - som om jag inte känner igen mig själv, utan att det är någon annan som får skoven, liksom?

Svårt att förklara. Som om jag inte är i kontakt med mig själv alls. Är det bara jag??
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2