• Maia

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Anonym (Zyfox) skrev 2010-06-16 04:06:30 följande:
    Hej alla!

Har inte alls vart aktiv här...

Har haft ett helvete, precis som ni haft kan jag tänka mig...

Ville bara titta in å säga att jag tänker på er...

Nattizz Kramizzar
    Hoppas du får må bättre snart. Kramar
  • Maia

Jäklar vad jag triggar igång mig själv när jag jobbar! Nu vet jag det, nästa steg- hur handskas med det?

Hoppas ni mår bra. 

• Maia

Hypoman, vad är det?
    Det är ju jag..!  

• Maia
    Stealth skrev 2010-06-18 08:20:26 följande:
    då är vi två men jag är bakfull som fan på jobbet nu så jag kommer inte märkas av idag
    LOL!! Ha så kul.
  • Maia

Hur mår ni alla?

Jag är nere i en svacka nu och folk runt mig verkar ha svårt att förstå, acceptera det. Känns jobbigt, som att springa i vatten. 

• Maia
    Stealth skrev 2010-06-21 16:24:28 följande:
    Hej, du försvann nnog i samband med att jag hittade hit. Jag beklagar, och vet inte alls vad jag skulle kunna säga för att lindra. Troligen ingenting men världens största kram och kul att du kommit tillbaks!
    Japp, stealth är en gullig en som är rolig att tjöta med.

Susye är den som startat tråden och har varit väldigt aktiv här. Hon är underbar, stark och kommer alltid med bra inlägg. Ett bra stöd helt enkelt. Nu får vi dock vara hennes stöd.

Susye, välkommen tillbaka, så långt du orkar. *bamse kram* 
  • Maia
    Stealth skrev 2010-06-21 20:07:38 följande:
    Det var styrelsen som kom hit igår jue
    Men vad sa de då? Att ni måste åtgjärda det du radat upp eller..? Låter ganska sjukt att sätta upp på FB på detta sättet, det är ju verkligen en kränkning. Vet styrelsen om detta, att folk går så hårt åt er och att ni blivit så utsatta?

Bra av dig att skriva upp saker som gör dig glad på slutet av ditt inlägg. Hoppas det hjälpte lite iaf. Jag har svårt för sånt för jag blir så fokuserad på ilskan att inget annat finns i mitt huvud.

Jag är dock tacksam för er alla här inne.  
  • Maia
    susye skrev 2010-06-22 01:18:46 följande:
    Verkar bli en natt utan sömn igen
    Ångest, sorg, smärta, saknad
    Så rädd att min sorg ska övergå till en bipolär djup depression
    Får inte ske då mina andra barn behöver mig nu
    Hur gör jag för att motverka det?
    Jag vet att ni inga svar har.
    Öser bara ur  migm ina känslor
    Hjärtat,
    jag har inga bra råd att ge dig som du vet.
    Har du tät kontakt med läkare och psykolog? När skulle den där gruppen återupptas?
    Visst, dina andra barn behöver dig men du kan inte axla bördan själv utan nån att luta dig mot också.
    Kanske skulle försöka med lite mediciner bara för ett tag för att döva lite genom den här fasen och ta hand om den riktiga sorgen när du är redo och har trygghet runt dig..?

Önskar vi bodde i samma stad, då skulle jag komma och lyssna, hålla om dig och bara ta hand om dig så gott jag kunde.

Hoppas du fått sova nåt iaf. Jag är så orolig för dig att, som du säger, ska hamna i en bipolär depression. Du måste ha stöd nånstans ifrån. Motverka innan.

Massa kramar!
  • Maia

Lade mig sent igår med förhoppning att få sova till åtminstone 06. Naturligtvis vakna jag 3, var upp en stund och lade mig sen igen och somnde om. Jodå, sonen vaknr 05, på sitt vackraste humör. :/
    Jag har dessutom åkt på hans förkylning. Huvudvärk, ont i halsen och hostig.
    Jag som hade planerat den här dagen så väl.  

• Maia
    Wicke skrev 2010-06-22 06:44:38 följande:
    Jag sover ingenting längre och mat minns jag inte när jag lagade. Det är tur att Liten går på förskolan hela dagarna när jag jobbar så att han äter där. :-/
    För övrigt gillar jag läget nu, inget knas idag eller denna veckan änu, jag vet att det bara är tisdag men ändå
    Jobbet funkar och jag har det lugnt just nu. Skobbade dock i fredags eftersom torsdagen var katastrof. Denna våren har varit skit och början av sommaren också. Jag har lovat mig själv att ta upp kontakt med psyk igen men jag verkar inte riktigt få tummen ur även om jag verkligen vill. Precis som med allt annat. Den där jäkla tummen.

Dessutom känner jag att det kan vara läge att söka för mittenkillen som har noll i sömnbehov, knappt äter och har energi över till tusen. Jag, förmodligen förskolan men inte hans pappa misstänker adhd. är det någon som har erfarenhet av utredning kring det vad gäller barn? Han är bara 6,5 år så jag tycker han är liten men å andra sidan, det kanske är bra ju tidigare man drar igång?

Massor av sol på er !!
    Inte så bra att du inte äter och sover.
    Försök dra ut den där tummen. ;)

Gällande sonen så kan det nog vara bra att vara ute i god tid, att utreda.

Ha en bra och effektiv dg.
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2