• Maia

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Nu har jag handlat, sonen sover och jag skulle sätta igång med att baka. Plötsligt tog energin slut.

Kanske bakar sen, det är ju bara chokladbollar men vill inte längre planera middag och vill inte laga nån. Sambon får ta tag i den biten idag.
    Nu känner jag bara för att slappa, alternativt sova. Guud vad tråkigt att den härliga energin tog slut helt plötsligt. Har ff massa idéer men ingen lust att göra nåt av dem.
  • Maia
    TigerLily skrev 2010-05-26 17:48:33 följande:
    hej alla. Jag brakade i måndagskväll.. orkade inte, ville bara sova men kunde inte-... så jag var så förtvlvlad att jag petade i mig alldeles för många oxascand så ambulansen fick hämta mig.  så nu e jag på sjukhus å vilar... känns så konstigt.. bara pang så brast allt. nu behöver jag bara tänka på att äta och sova känns helt sjukt. hur har ni det?
    Oj, vad jobbigt! Blir du bara kvar på sjukan eller får du läggas in sen? Stackars dig att du mådde så dåligt! Massa varma kramar.
    Här är det faktiskt lugnt idag. Haft en bra dag fast när jag kom hem så däckade jag en timme och det tar så lång tid för mig att komma tillbaka efter det. Nu är jag bra igen dock.
    När får du komma hem då?
  • Maia
    TigerLily skrev 2010-05-26 19:31:17 följande:
    jag är typ inlagd nu, men inte tvångsinlagd, men de tycker att jag ska stanna och vila så jag kommer på fötter å se att nya medcinen funkar som den ska, så jag har ingen susning om när jag får komma hem... känns lite skumt upp och ner... här e så lugnt.. blir kontrast till att bara komma hem plötsligt oxå
    Ja, det blir ju lite drönigt på såna där ställen och sen en omställning när man kommer hem och ska ta sig för saker igen.
    Hoppas den nya medicinen blir bra och att du får komma hem snart.
    Usch, tycker så synd om dig att vara inlagd. Det är min största mardröm sen förra året. Hoppas du är på ett bra och lugnt ställe iaf och att personalen är bra. Passa på att vila upp dig ordentligt nu när du har chansen.
  • Maia
    TigerLily skrev 2010-05-26 20:25:39 följande:
    tack! Ja det är lugnt här, väldigt lugnt, eget rum å allt.. som att vara på hälsohem fast maten smakar skit dock. Men fasar lite inför hemgången då exet fick min tillåtelse att vistas i mitt hus för pojkarnas skull då de är trygga och har sitt hem där, men han kommer förmodligen gå i taket och bli jävlig igen då han inser att jag inte vill ha honom i mitt liv på det sättet mer och att jag faktiskt har en ny kärlek i mitt liv. men får väl ta den biten då helt enkelt.
    Ta en sak i taget. Nu ska du bara vila och återhämta dig. *kramar om*
  • Maia
    TigerLily skrev 2010-05-27 22:16:22 följande:
    börjabörjar må bättre men jisses vad jag sovit!! Nu börjar jag bli rastlös å hyper... ser man på min blogg jag har bombat den för jag har tråååååkigt å e rastlös samtidigt som jag inte orkar nått egentligen. Skum känsla. kollar på tv, dricker kaffe, surfar... och sms:ar flitigt här. Inne på dag 3 å inga hallucinationer i sikte! Bara tröttmössa här. Phu! Hur mår ni andra?
    Man blir ju trött av att inget göra. Hoppas du inte behöver vara där så länge men ta vara på vilo-tiden medans du kan.
    Det är trögt i tråden nu. Hoppas det är för att de flesta mår bra.
    För mig går det vääldigt upp och ner.
    Masa kramar till dig!
  • Maia

Lily, mina upp och ner är ungefär som dina. :/

Ibland kan det faktiskt hålla i sig en hel dag antingen depp eller hypo men ofta blandas det på en och samma dag.
    Kramar till dig och hoppas du kommer i fas så du får komma hem snart.
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-28 10:00:12 följande:
    Hon måste tro att jag inte är bipolär. För jag kan vara hyper eller så nere att jag vill dö men när jag kliver in till henne så sitter man där och bara låtsas vara normal... lol
    Samma här. Rätt dumt för jag blir alltid av med psykolog kontakterna då de tycker att jag verkar så redig och behöver ingen terapi. Sen sitter man hemma med massa tankar och känslor men ingen att få gå och prata med det om. :/
  • Maia

så kom den riktiga neråt perioden då..

vill bara gömma mig.
    Hur är det med er andra?
  • Maia
    TigerLily skrev 2010-05-30 19:36:06 följande:
    vill hem men läkaren tyckte inte det.. lite snopet och dottern blev så ledsen. Men de ser helst att jag stannar kvar eftersom jag fortfarande står på insättning av medecinen som e ny... sen e jag sjukt trött å snurrig. men rastlös samtidigt... ångest blä. Fick sån fin Mors dag-present av dottern som gick rakt in i hjärtat, kolla på min blogg får ni se, la in bilder där från barnens besök... var svårt att hålla tårarna tillbaka efter den presenten.
    Jätte fin present! Vad gulligt av henne att ens tänka så.
  • Maia

Jag har läst lite om bipolär igen på nätet. Tydligen kan man i en hypoman eller manisk fas få aggressionsproblem irritation osv. Jag trodde de problemen jag haft ganska länge nu bara berodde på borderlinen.? Nu vet jag varken ut eller in. På psyk får jag ju inga svar, har tappat förtroendet för dem helt nu. Vem är jag? Vad är det som händer inom mig? Jag har varit mixad men mest hypo ganska länge nu tills idag när jag föll ner i det djupa svarta hålet.

Jag förstår inte och är lite rädd för att läsa självhjälpsböcker då jag kanske fastnar i att vara en sjukdom igen istället för en individ, vem det nu är.
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2