• Maia

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Hej

Hur mår ni alla?
    Här är det totalt kaos och jag försöker ta mig igen dagarna timme för timme.
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-22 09:29:24 följande:
    jag är uppe i varv, har beställt däck och skit till bilen för över 10 000:- my god....
    Aj då!
    Jag har beställt kläder som jag inte törs tala om för sambon. :/ Ganska mycket också fast vi har en skuld att betala.
  • Maia
    Doldis skrev 2010-05-22 09:51:30 följande:
    Hej! Jag har kommit på en sak! Det spelar ingen roll om jag är manisk eller låg, för konsekvenserna blir domsamma. Jag orkar inte sortera in cd-skivorna om jag plockar - fast å andra sidan plockar jag ju inte alls när jag är låg - och när jag är manisk har jag inte tid med sånt tjafs, bara lägger in dom i hyllan liksom. Jag är irriterad på barnen när jag är låg för guvetvad, och när jag är manisk är jag lika aggressiv och irriterad. Är jag på jobbet och är låg orkar jag inte sortera i ordning grejerna efter lektionerna. Är jag manisk har jag definitivt inte tid med sånt för då är jag överallt och ingenstans och har en massa idéer jag måste följa upp som jag aldrig gör färdigt. Fattar ni grejen, typ?
    Förstår vad du menar. Fast jag är ett riktigt yrväder när jag är hyper. När jag tar mig lite tid för sonen, som tyvärr hamnar i skymundan, så leker jag inte, jag härjar.
    Idag har jag haft en superdag! Lagat massa mat, matlådor till sonen i frysen. Bakat bullar första ggn i livet. De blev faktiskt goda. ;) Bakat småkakor och skulle kunna fortsätta tills jag stupar men jag har inte ingredienser som räcker till. Sambon är på poker kväll och lillen sover så jag kan ju inte åka till affären heller. Hoppas suget håller i sig imorgon för jag har massa godsaker jag vill baka.
  • Maia

Hade svårt att varva ner igår, fick ta stes till slut och sen total däckade jag.

Nu är jag uppskruvad igen. Väntar på att sonen ska vakna och när affärerna öppnar klockan 9 hade jag tänkt vara där och köpa massa ingredienser så jag kan baka och laga lite olika maträtter. Försöker hitta recept som räcker att göra för en dag men det finns ju så mycket gott att välja mellan!
    Tänkte göra potatisgratäng med kassler till middag men är inte säker än, kanske hittar nåt annat.
    Vill baka småkakor och matbröd.
    Världen är öppen för mig och alternativen är alldeles för många!
  • Maia

Doldis,

Jag skäms över när jag är hyper och inte riktigt har kontroll över mig själv och jag skäms när jag är låg för att jag inte orkar nåt. *kram*
  • Maia

Har handlat massa olika ingredienser, som jag förmodligen inte kommer använda ens hälften av. Bakat småkakor, gjort potatisgratäng som bara är att hiva in i ugnen när det är dags för middag. Vill börja med grahamsbullarna men det skulle krocka med gratängen gällande ugnen. Får hoppas energin räcker till sen också. Börjar känna mig väldigt trött nu.

• Maia
    Doldis skrev 2010-05-23 13:58:52 följande:
    Jag fick faktiskt klart allting men det var trögt. Däckade sen totalt i soffan. Sambon väkte mig för han behövde hjälp med sonen. Han har gjort nåt med nacken så han kan inte lyfta lillen. Guud vad trögt det var och så trött. Nu vill jag inte sova mer förräns det är dags för kvällen men det blir nog en tidig kväll.
    Varför gör jag så?! Drar igång flera grejer på en ggn så det krockar med varandra och man vet inte vad som ska prioriteras så man börjar på ÄNNU en ny grej.. Helt sjukt ju.
  • Maia
    TigerLily skrev 2010-05-23 18:56:24 följande:
     men shit så det skrämmer mig att må så upp eller ner. Omständigheterna har ju verkliegn gjort det värre, så här var jag INTE innan jag träffade pojkarnas pappa och allt strul drog igång som en jävla drama-cirkus. Nån som bor i sthlm förresten?
    Jag var heller inte lika "förmycket" innan jag träffade exmaken. Då blev det turbulent och destruktivt. Väldigt intensivt förhållande och rörigt som fan.
  • Maia

TigerLily,

Ang din nya kärlek.. Jag frågade sambon för ett tag sen hur han kan älska mig trots hur jag är. Han svarade då att han älskar mig för den jag är. Din nya kanske känner likadant? Jag försöker att inte tänka på det så mycket men det finns ju i mig hela tiden, vetskapen att han ska lämna mig TROTS den jag är.
  • Maia

Känner mig lite rastlös igen.

Ska gå och fråga sambon om jag ska ta stes eller inte. (han är bättre på att avgöra det än jag då jag inte riktigt har egen insikt)
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2