TigerLily skrev 2010-05-19 21:04:01 följande:
jo men det e ju gammalt.. hände för 4 år sen.. det är inte förrän nu som jag börjat vakna.. står i valet och kvalet.. han har gett oss så mkt skit.. tryckt ner mig genom alla dessa år... sen lyft upp mig då jag varit under isen.. för att sen trtcka ner mig igen... måste bryta mönstret.. och tror det blir lättare om jag gör det lite mer "offentligt" för det e ju inget jag direkt har pratat om till folk... hmm, fy jag mår pyton. ångest
Jag vet. Hade ett ganska destruktivt äktenskap som tog slut -05. Var nertryckt, manipulerad, liten och nervig. Till slut tog jag en resväska och flydde.
Jag har försökt bearbeta det med kuratorer och psykologer, familj mm MEN tror aldrig jag kommer komma över det. Det har blivit en stor del av mitt beteende hur jag blev behandlad då och något jag kämpar med att försöka bryta önstret. Jag tog beslutet att inte vara bitter eller hatisk då det faktiskt bara drabbar mig själv och tar för mycket energi.
Det kommer lltid finnas med mig men jag försöker se det som en lärdom. (låter kanske flummigt)
Du kan naturligtvis bara göra vad du tycker känns bäst för dig. *styrke kramar*