• Maia

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Ringde psyk förut för att få tips hur jag skulle klara av idag och imorgon utan att bli så där knäpp. Värdelöst som vanligt. Varför har de aldrig råd att ge ut?! Han sa till mig att jag skulle försöka skjuta på att ta dagsdosen stesolid till på kvällen stället. Om jag var tvungen att ta dagsdosen på dagen så skulle jag ta två till på kvällen. Men då har jag ju ingenting till måndagen!

Har sovit ca en timme nu iaf men sover jag på dagen så blir det alltid sämre efteråt. Så nu sitter jag med ångest och krypningar i kroppen och törs inte ta stesen då jag vill spara till kvällen.
    Ska be ssk på tisdag om jag kan få mer stesolid för dagarna.
  • Maia
    MariaKsk88 skrev 2010-05-08 12:43:25 följande:
    Men Maia är du säker på att du inte ska åka in? Fungerar du ens en gång? Hur är det med din son? Självmordtankar? Självskadebeteende?
    Att åka in skulle bara förvärra allting. Det anser både jag, ssk och de på psyk.
    Har självskadetankar men kämpar hårt mot dem. Detta vet min ssk om. Inga su-tankar tack vare sonen. Vill inte lämna honom och inte se honom växa upp. Han är mitt ankare.
    Jag är inte elak mot sonen. Det går ut mot alla utom sonen. Kanske är därför det är värst på kvällen eller när jag är med andra utan sonen. Jag kämpar så för att hålla masken inför lillen så när han nattats så är jag ju fri att göra vad jag vill. Vill dock inte vara en mamma som skär sig, missbrukar alkohol eller piller. Jag måste ha kontroll och det har jag inte om jag gör sånt.
    Idag sa jag till sambon att jag gett mig själv dator-förbud från 20.00 ikväll. Då måste jag se på teve istället och det kanske blir lättare att varva ner. Sitter jag vid datorn så varvar jag ju inte ner då man hela tiden sitter framför en ljus skärm och surfar runt osv.
    Jag fungerar väl inte så bra men lyckas på nåt sätt hålla ihop mig. Lovat sambon att lyssna på honom och försöka ta till mig vad han säger även om jag inte ser/förstår själv att jag är så illa som jag är.
    Ska prata med dem på Gemet imorgon och se om de har nåt tips till mig. De vet att jag kan vara väldigt ombytlig i humöret.
    Tack för omtanken iaf!
  • Maia
    Anonym (Ninda) skrev 2010-05-08 13:56:04 följande:
    Idag har jag så mycket energi. Jag har lagat så mycket mat så jag vet inte vart jag ska göra av den. Och bakat. Min man såg helt chockad ut imorse när han vaknade. Får väl frysa in skiten o ta fram den så vi slipper laga då jag mår dåligt.
    Det är jättebra! Speciellt när man har barn och måste (!) laga mat. Orkar jag inte så tar jag fram en matlåda ur frysen. Lagrar alltid när jag orkar. 
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-08 14:34:59 följande:
    Du, min mans styvpappa är här om en stund igen, han jobbar på psyk, ska jag fråga honom??
    Tack så mycket för omtanken Det värmer.
    Idag har faktiskt gått bra hittills. Har inte tagit nån stesolid och vi har haft en ganska hektisk em. Det är bra, då slipper man sitta och grubbla. Så nu har jag stesoliden kvar om jag skulle behöva den ikväll.
    Har tyvärr inte råd med godis men jag har popcorn, skorpor, ett par kakor och digestivekex. En hel del ändå.
    Jag är så jäkla trött nu så helst skulle jag vilja gå och lägga mig men det är ju bättre att hålla mig vaken till ikväll så kanske jag sover bättre sen. Hoppas, hoppas , hoppas att jag slipper nattångesten. Men som det känns nu så skulle jag få krypa till sängen ikväll.
  • Maia

Har hittat en film på teven som börjar 20.00 och som verkar drönig nog att bara slappa framför utan att bry sig så mycket om handlingen. Är inte ens speciellt ätsugen men vet ju vad som finns om det sätter in.

Känns som en ganska bra kväll faktiskt och jag kommer nog inte behöva stesen.
    Kram på er alla och tack för att ni bryr er. Det betyder mycket, stödet man får här. 
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-08 21:01:41 följande:
    Narkolepsi ( jag har omreggat mig med nytt namn )
    Godmorgon!!
    Idag sov jag ända till 05.40! Lite lustigt för jag fick lite panik att jag sovit så länge(?)
    Hör lillen börjar vakna nu, hoppas jag, så ska ta och värma vällingen.
  • Maia

Dataförbudet var jättebra!

Kollade på de dåliga filmen och var trött nog att gå till sängs kl 22.15 ca. Sovit ok. Klarade hela dagen igår utan stes så nu har jag 2 extra om det skulle bli illa. Gör att jag känner mig lite tryggare faktiskt, bara vetskapen om att det finns tillräckligt om behövligt.
    Känner mig glad! Myser här med sonen bredvid mig och jag har översvällande känslor av kärlek! Han är så underbar! Sambon är underbar, helt otroligt att han står ut med mig!
    Hoppas vi kan ta en tur till mamma idag. Passa på innan hon säljer bilen som vi har lånat under tiden. Saknar henne och vill bara krama henne för att hon finns och är den absolut bästa mamman i hela världen.
    Tänk vad många jag har omkring mig som jag älskar!
  • Maia
    MariaKsk88 skrev 2010-05-09 08:25:26 följande:
    Hörrni läs min tråd "min sambo är deprimerad och aggessiv" :( Orkar inte skriva allt här igen,,,
    Skrev ett svar men det skickades inte..
    Vad jobbigt det måste vara att ni alla mår så dåligt i familjen. Hoppas din man får rätt hjälp snart.
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-09 08:04:08 följande:
     idag ska jag köpa två mattor. Min man hatar mattor....
  • Maia

Är så trött. Sonen sover nu så jag skulle kunna lägga mig en stund men vet ju att jag bara mår dåligt efteråt. Det är inget bra för mig att sova under dagen, vaknar oftast med ångest då.

Mitt humör har svängt igen.. Det är så tröttsamt. Känner inte för att göra nåt nu.
    Morgonen var bra iaf. Sonen vakna vid 6-tiden och fick välling då. Vi myste i soffan och vid 8.00 fick han gröt. Jag dushade (!). Sen gick vi ut till lekparken och var ute runt en halvtimme. In och gav lillen frukt och sen i säng. Nu har jag ingen aning vad jag ska göra. Vill inte göra nåt alls, inte ens slöa framför teven. Bläääh!
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2