MariaKsk88; Varma kramar till dig.
Susye; Jo, jag vet att vi inte är lätta at leva med. Det är det som är grejen, jag förstår sambon till fullo och klandrar honom inte på något vis. Han är en underbar människa, bra pappa till sonen och har alltid varit jättego och kärleksfull mot mig. Jag respekterar honom fullt ut.
Men jag kan inte riktigt planera framtiden som "vanliga" människor gör. Visst kan jag ha planer och önskningar men vetskapen om att jag ska få ett skov finns alltid där. Får jag ett skov så avslutar han förhållandet vilket gör att jag sätter på mig masken och trippar på tå för jag vill inte att han ska vara orolig. Det känns som att det kanske är lika bra att avsluta nu istället för att leva med den här ovissheten att det ändå kan ske när som helst.
Jag älskar och respekterar honom och skulle aldrig klandra honom för att han inte orkar.
Jag ska ta upp detta med min ssk på psyk på måndag och henne är jag alltid ärlig mot så hon har koll på mig.
Brevet från FK var en så trivial grej; de kallade mig till möte för att lägga upp en handlingsplan ang. arbetsrehab. Dock fick jag panik när jag läste och kände direkt att nu vill de sparka ut mig på arbetsmarknaden direkt och jag klarar inte det.
Ringde min ssk och hon sa att det skulle jag inte oroa mig för. Jag ska ringa hon jag ska ha möte med och avsäga mig det mötet för vi har redan en handlingsplan ang. att jag ska aktiveras. Har nu även fått ett PO så hon kanske kan hjälpa/stötta mig också.