MariaKsk88 skrev 2010-04-28 10:12:49 följande:
sitter här med självmorstankar och håller på att göra planer.. :( jag vill inte... inte igen!! Om jag tar en överdos ringer de soc. Jag vill inte göra det. Men vad ska jag göra? Om jag åker till psykakuten eller ringer 112 och ber om hjälp kommer de bara ringa soc i alla fall... :( Jag måste låtsas som ingenting så de inte kontaktar soc för femtioelfte gången. Trots att soc inte tycker vi kan göra något bättre så lär det väl inte se bra ut med en TILL anmälan. Vad ska jag göra?? :(
(Ninda), Grattis! Klart du ska leva länge. Precis som vi alla här kämpar för. Hoppas du haft en bra födelsedag. *kram*
MariaKsk88,
När jag gjorde mitt första..eller kanske det var andra, su-försöket förra året så blev soc inblandat. De var hem på besök (tydligen, minns inget) och tyckte tydligen att sonen trots allt hade det bra. Tror inte det har blivit fler anmälningar efter det trots att jag efteråt gjorde su-försök plus varit inlagd flera ggr. Vet inte hur det ligger till det där med hur det ser ut att ha fler anmälningar men ska du bli anmäld varje ggn du söker hjälp så låter det helt vridet tycker jag.
Har du ingen kontakt på soc som du kan vända dig till för stöd och råd?