MuSiCLoVeR skrev 2010-09-01 15:25:14 följande:
Hej allihopa!
Har ni alla fått diagnosen bipolär från läkare?, eller hur vet ni? , misstänker att jag har det nämligen
Har mått psykiskt väldigt dåligt under många år redan, men i år har det spårat ur totalt... mår väldigt dåligt, känslorna går UPP o ner, UPP o ner..HELA tiden, kan bli snabbt irriterad, sen sitter jag o gråter nästa timma, korta stunder av glädje.... Har väldigt svårt att koncentrera mig, tex. försöker jag göra ngt viktigt o barnen kommer o frågar något blockerar sig alla tankarna o jag bara står där, känner mig förvirrad ofta, tar GALNA beslut, väldigt drastiska sådana...har börjat shoppa kläder på nätet, kan inte sluta, o har verkligen ingen råd egentligen....har varit sjukskriven sedan mars, äter Fluoxetin Mylan...tycker inte de hjälper särskilt mkt, min läkare tycker inte vi ska byta till annan medicinering
Nu ska jag träffa en psykiatriker för att se vad det kan vara, för det kan inte bara vara en depression...har försökt läsa på om bipolär på nätet, men har inte fått ngn klar bild riktigt.
Behöver verkligen komma i kontakt med andra i liknande situationer...så tacksam för svar...
P
det är bara läkare som kan/får ställa någon diagnos. andra typ tearpeuter, kuratorer, psykologer kan misstänka det men får inte fastställa diagnos. jag blev diagnostiserad akut då jag blev akut inlagd. min älskade ängel gick till en psykolog för tester flera ggr o sen samtalade psykologen med läkaren som fastställde diagnosen utifrån det psykologen fått fram i testerna. kräv en utredning då du ska till psykiatern. för det är väl en psykiater (=läkare) du ska träffa o inte en psykolog?