• Maia

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Besöket gick ganska bra. Farfarn var jätte mysig. Farmorn var snäll men jag kunde inte riktigt läsa henne. Sambon säger att hon är en ganska tuff person men hade tydligen sagt förra ggn vi träffades att hon tyckt mycket om mig, så jag kör på det, ;) När vi skulle åka så var det värsta kram kalaset. Det kändes skönt iaf.

• Maia

angelika; jag svänger oxå mer sen jag började med stabilliserande förra året! Konstigt. Hoppas det jämnar ut sig när jag på måndag börjar med aktivering. Annars har ssk sagt att hon måste prata med min läkare om ev justeringar av medicinen. Gör mig jätte rädd, vet ju inte hur ändring av med. skulle påverka mig heller.

Skönt att du haft en så bra vecka och hoppas helgen följer i samma spår.
  • Maia
    TigerLily skrev 2010-04-23 23:22:05 följande:
    Hej nu har jag hittat hit, hej på er alla. Väntar på utreding men det är i princip klart att jag är bipolär 2 bl a.
    Hej och välkommen hit.
    När var det du skulle göra utredningen?
  • Maia
    Dolliver skrev 2010-04-24 17:39:23 följande:
    Vad "skönt" att höra att det inte är bara jag som upplever det som fler och oftare med svängningarna - och då är det ju säkert medicinen.. Vad är det du ska börja göra på måndag? Och jag hoppas det går bra för dig! :)
    Jag ska börja på ett "aktiveringsställe" Har inte riktigt fattat vad det går ut på. De har lite olika projekt som trädgård, café, hantverk-läder och smycken och mr som jag inte kommer på. Det är 4 prov veckor och sen ska man utvärderas för om man ska gå kvar eller se sig om efter andra allternativ.
    Hur det går märks. Känns bara som ett "lekställe" vill ju ut och praktisera för att så småningom få arbeta. Men de vill ta det i små steg..
  • Maia
    MariaKsk88 skrev 2010-04-24 20:50:33 följande:
    Jag borde också gå på ett sånt Maia, men jag vill inte.. verkar inte kul =/ Jag mår dåligt igen förresten.. manin är bättre men är fortfarande jätterastlös och depressionen är fortfarande väldigt dålig :( Har börjat gå hos en psykolog..
    Usch, vad jobbigt för dig. Du kommer snart må bättre det är jag säker på. *kram*
    Ang dina ätvanor så tycker jag absolut det ska kollas upp också. Men det är väl lite så, jag är bipolär och har borderline men det är den bipolära diagnosen de fokuserar på.
    Har du börjat hos en psykolog så ta upp det med henne. De kan väl inte medicinera bort ett sånt "beroende" men hon/han kanske kan hjälpa dig komma fram till varför det är så osv.
    (jag vill inte heller gå på den satans aktiveringen men har lovat att ge det en chans :( 
  • Maia
    MariaKsk88 skrev 2010-04-24 21:24:11 följande:
    Jag får väl ta upp det på måndag, men det känns som att man skulle behöva gå till nån annan ang det, nån mottagning som INTE handlar om borderline och bipolär, för då pratar de bara om det hela tiden... bara få gå till en vanlig ätstörningsklinik och inte prata om det bipolära. Bara få bort ätstörningsbeteendet... Vart var det du bodde nu igen, om du har lust att berätta det? Det finns ett ställe här som heter Fountain House men jag har ingen direkt lust att gå... Finns det inget annat man kan göra? Skulle vilja träffa andra med bipolär egentligen men såna som är lika "normala" och (relativt) högfungerande som mig :P Alltså som ni!!
    Jag bor i karlstad. Stället heter Gemet. Det är för folk med alla typer av problem vilket känns lite oroande. Som du säger man skulle hellst träffa likasinnade. Inte möjligtvis med samma diagnoser men som inte är, eller kanske är, lika knäppa som jag. ;)
    Kan du inte kontakta en ätstörningsklinik? Tyvärr tror jag att det är viktigt att även de får veta om det bipolära för att, om inte annat ge dig stöttning på rätt sätt. Väl värt att ta en första kontakt iaf.
  • Maia

Godmorgon på er!

Lillen har haft feber och hostat hela natten. Nu sista ggn han vaknade 05.00 så var det lika bra att gå upp. Han åt faktiskt lite välling och fbern har gått ner nästan helt. Det blir väl att vara hemma från dagis imorgon med pappan.
    Börjar bli trött nu. Hoppas det går att lägga honom snart igen så jag kan få lite sömn.
    Hör väl inte till tråden men jag ville klaga av mig lite.
  • Maia
    Doldis skrev 2010-04-24 22:12:21 följande:
     När jag är ensam ibland med min 3-åring i en mördande trött/deprimerad/ångest-fas så krävs det precis allt jag har att ställa fram mat på bordet åt henne.
    Det är ju tur att man kan ta sig i kragen och fixa mat iaf. Det kan kännas enormt ibland.
    Som tur är så har jag alltid matlådor i frysen till lillen. Bra att ha när man inte orkar nånting.
  • Maia

Idag har inte varit alls kul. Sonen är förkyld med feber och vi har inte kunnat ta ut honom på 2 dar nu. Idag hämtade han sina skor och pekade på fönstret.. :( Hoppas febern har gett med sig imorgon så han kan få komma ut lite iaf och leka.

Jag vet inte varför men jag har haft kort tålamod med honom idag. Han har varit jätte trött men inte velat vila. Försöker få i honom dryck, maten vill han inte ha så den skippar vi. Han har druckit ok, får allt han tycker om. Förstår inte hur man kan tappa tålamodet så med en liten sjuk stackars pojke. Irritationen började när sambon hade varit och köpt hostmedicin och vi skulle sen försöka få lillen att ta den. Hällde i allt han dricker vanligtvis men det var totalt stop, ungefär som att han kände på sig.
    Jag är trött och nervös för imorgon. Ska ju första dagen till Gemet. (aktiviseringstället)
    Jag mår inte bra och har inte gjort på ett par veckor. Får fortsätta hämta medicin 2ggr/vecka. Vill bara gråta.. Gömma mig.. Få skita i allt, LÅT MIG VARA!
    Vill ha mer tålamod mot min rara lilla plutt som förtjänar det bästa. Hur tusan klarar ni er ni som är ensamstående med barn?
    Jag hatar det här, vill inte. Min ssk är orolig för mig, sambon är orolig. Sambon kommer med samma korkade förslag varenda ggn jag säger att jag inte mår bra. -Gå ut och gå, gå till en kompis, bla bla bla... Jag vet redan allt detta men jag vill inte. Varför ska han irritera mig med samma jäkla förslag hela tiden?! Allting suger!
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2