Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
Hoppar in här och hoppas det är ok?
Skulle mest höra om det är nån av er som äter Seroquel och hur ni tycker den funkar? Jag har haft den sen typ januari och den funkar bra - men jag blir så himla trött av den. Ibland hoppar jag över (dumt, jag vet) om jag vet att jag ska på nått möte dagen efter och jag måste vara "redig" i skallen..
Innan hade jag ergenyl, men den hjälpte bara de första månaderna och sen var den liksom verkningslös.
Har haft diagnosen i knappt ett år så allt är fortfarande "nytt" liksom och jag försöker bara lära mig att leva med detta nu.
Har i denna veckan också påbörjat arbetsträning där arbetsplatsen är väldigt involverad i mig och diagnosen och de är medvetna om hur de ska försöka "hålla tillbaka" mig då jag gärna kör på fullt ut, fullt ös så fort jag tycker nått funkar bra.
Hur funkar det för er, hur lär man sig tolka signalerna innan det är försent..
Det känns ju liksom så j-vla motsträvigt ibland att ta medicinen då jag ibland bara saknar den hypomaniska fasen nått enormt - jag får ju så himla mycket gjort!
Nu är jag mest trött och slö och vet aldrig riktigt var jag ska börja - vilket ofta resulterar i att jag skiter i att göra något öht.
Eller så är jag uppe i varv och börjar möblera, skissa lister, shoppa och hitta på tusen grejer med barnen.. Och mannen kommer då in och försöker stoppa mig.. "men jag ska bara.." brukar min standardfras låta..Haha! Fan vad tokigt det kan bli ibland!
Jaja, jag är iaf intresserad av att höra hur er vardag funkar och hur ni klarar av både depp & hypo! Hoppas det är ok att jag är så sablans nyfiken :D!