Inlägg från: Umbrageous |Visa alla inlägg
  • Umbrageous

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Hej, jag knör mig gärna in här i tråden om jag får Är bipolär typ 2,5 mixed... rapid cycling. Har börjat må bättre nu äntligen men får svackor och maniska perioder bland ändå.

Käkar hermolepsin och wellbutrin/voxra för bipolariteten, folsyra och B12 för att hermolepsinet pajjar så jag får vitaminbrist och ritalin för att jag har narkolepsi, och zolpidem/stilnoct och circadin för att jag ska sova bättre. {#lang_emotions_dreamer} öh, jävla medicinblandning va!

• Umbrageous
    Maia skrev 2010-04-18 08:50:31 följande:
    Herregud vilket shoppingsug jag har. Tittar på HMs sida varje dag och gör allt jag kan för att inte börja beställa. Försöker hålla mig ifrån alla klädsidor men det är så svårt. Hoppas ni har det bra.
    GÖR DET INTE! Du kommer må SKIT efteråt!

Hur går det??

Om ni vill koma in på min sida så säg till förresten.
  • Umbrageous

suck, ångest och kan inte andas... kram till alla i tråden {#lang_emotions_flower}

• Umbrageous
    Doldis skrev 2010-04-29 20:46:46 följande:
    Ja. Ständigt. Är det nån som är virrig på jobbet har jag hur mycket förståelse som helst och kan skrattat åt det - är det jag är jag fruktansvärt rädd att bli avslöjad, skäms jättemycket och får panik osv. Jag höll på att dö när mina närmsta kollegor och min chef sa att dom tyckte jag var snäll. SNÄLL!! Moi!???!  Fråga min man och barn om det bara säger jag. Fast ibland känns det skönt att veta att det inte alltid är så himla hemskt som jag tror att jag har gjort ifrån mig. För jag har verkligen ingen koll mot verkligheten. Inte en chans att jag kan se mig själv utifrån. Positiv eller negativ kritik är alltid en överraskning. Eller nej, förresten. Negativ kritik är aldrig oväntad, jag vet ju att jag är värdelös.
    Exakt så som jag har det ...

jävla skitkväll. Jävla skitvecka. Nytt jobb har jag, jag borde vara jätteglad för jag kom ifrån ett helt sjukt jobb med en chef som var helt knäpp-.

nu är jag bara trött, är trött på nnya jobbet, försöker ändå massor så jag är helt utbränd när jag slutat, nu känne rjag "fan jag kommer ju aldrig bli frisk! vad finns det för mening då, jag blir ju bara sämre för varje år..."

vad äter ni för stämningsstabiliserande?
  • Umbrageous
    Doldis skrev 2010-04-29 21:02:48 följande:
    Jag har ingen diagnos riktigt än, väntar på läkarbesök den 17 maj... Läängtar efter stämningsstbiliserande för jag blir så trött på att ha dessa svängningar...Du då? Är du bipolär? Vad har du för medicin?
    Jag är BP som pendlar ganska snabbt .. och just nu så är jag tvärsäker på att det är en mixed/blandepisod. Jag är så jävla deppad men städar och far runt. Rent blir det iallafall, tillochmed den äckliga toalettstolen

hermolepsin och Voxra äter jag, hermolepsin som stabiliserande, voxra mot depp som jag precis återbörjat med, ritalin för min narkolepsi, och zolpidem för att somna och sova bättre.
  • Umbrageous
    Anonym (Ninda) skrev 2010-04-29 21:11:03 följande:
    Jag äter Topimax och Lamotrigin (Lamictal).Men har testat Litium, Tegretol och Seroquel.
    lamotrigin fick jag hallucinationer av och blev hyper {#lang_emotions_foot_in_mouth} usch vad jag avskydde den!

jag får såna äckliga biverkningar på hermolepsinet så jag blir lite less.... får biverkningar på allt....
  • Umbrageous
    Maia skrev 2010-05-04 22:01:53 följande:
    Känner avsky och extrem irritation. Mitt svart-vitt tänkande som ställer till det. Ibland höjer jag honom till skyarna men nu har avskyn börjat ta över. Han har heller inte gort nåt för att jag ska känna så här, det bara kommer. Bir sån med de flesta jag har minsta lilla elation till.
    Du är som jag... jag vet precis hur det är... dock hjälper hermolepsinet ganska bra, det har blivit m,ildare avskykäsnlor
  • Umbrageous
    Maia skrev 2010-05-05 07:54:58 följande:
    Har du också borderline? Det har jag och det känns som de båda diagnoserna slår sig ihop mot mig. Borderline och bipolär är ju ganska lika varandra. Dubbelt rubbad. ;)
    Haha dubbelt rubbad förlåt men det lät skoj nej jag är bara bipolär, som de kommit på hittills

Vad är det som skiljer borderline o bipolär?

Kan någon hjälpa mig lite, jag börjar känna mig lite hyper och sitter på ett nytt jobb..... jag måste tona ner lite. Har ni något bra tips? Jag rör mig snabbare, pratar snabbare.... ni vet hur det är..
  • Umbrageous
    Wicke skrev 2010-05-05 08:12:31 följande:
    Tack! Hmm...jag tokbiter på naglarna men det kanske inte är så lyckat i det läget!! Kan du inte hitta någon uppgift som du kan göra själv utan att det är så många andra runtomkring?
    Jag jobbar såklart med IT support och måste ta emot kunder dagarna i ända... helt värdelöst just nu men jag älskar jobbet ändå .

Fast att skriva av sig här om det hjälper en del, det får mig att tänka efter.
  • Umbrageous
    Wicke skrev 2010-05-05 08:04:04 följande:
    Hej! ...en tråd för mig!Accepterar fortfarande inte riktigt att jag hela tiden går i vågor och är totalt befriad från filter men försöker acceptera skiten. Inte speciellt lätt dock. Nåja, jag har tre barn och läste att någon läser Ann Heberleine just nu. Jag försöker ta mig igenom den. Går sådär. Haha...jag har köpt två hus och gift mig i maniska perioder,  och skilt mig under en depressiv. /W
    Jamen välkommen glömde jag ju!! {#lang_emotions_smile}
  • Umbrageous
    Maia skrev 2010-05-05 08:15:11 följande:
    Det är svårt att förklara vad som skiljer dem åt. Förstår knappt själv trots att jag läst mycket på nätet. Är du nyfiken på borderline så googla men ta inte åt dig i onödan. Hur du ska varva ner...? Jag har inte lärt mig det än. Tar ett par stesolid och kör på tills jag däckar/bryter ihop. Inte riktigt de svar du ville ha va? Du skulle kunna ringa akut-psyk och be om råd. Behöver ju inte bli ett långt samtal som tar tid från ditt arbete.
    Jag har ju inga stesolid hade dödat för ett par just nu. Nu avslöjar jag mig lite men jag har haft ångestanfall sen förra måndagen, var hos psyk i förrgår och förklarade det, fick inget då men jag bad inte om d heller iofs....
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2