• Emmylou

Hur länge orkar man!

Hej på er!

Nej, man får inte alltid barn när man önskar, men jag tror man får de barn man önskar sig. Om barnlängtan är stark nog så hittar man den där sista energin att orka, annars skulle man inte ens ta sig igenom alla behandlingar eller göra planer för hur man ska gå vidare.

Vi gjorde 6 IVF + 1 FET innan vi kom fram i kö för äggdonation & i somras föddes vår efterlängtade son. De 7 år vi kämpat & längtat känns som bortblåsta (även om de finns bevarade i minnet & jag kommer aldrig att ta min son för givet) & jag förstår nu att det var honom vi väntade på i alla år. Vi hör ihop, det var meningen att det skulle bli så.

Jag tror att det som räddade mig från att gå ner i ett djupt, mörkt hål var att jag tror på ödet. Även om jag gråtit min beskärda del tårar & halvt längtat ihjäl mig (jularna var värst!) så har jag alltid vetat att en dag får vi vårt barn & det kommer vara så värt all kamp. Vi hade hela tiden adoption som alternativ också, vi stod i kön & väntade på att vårt äktenskap skulle passera 3 år (krav från vårt landval) när vi i slutet av dom 3 åren lyckades med hjälp av ÄD.

Jag önskar er alla lycka till! Kram

• Emmylou
    suza skrev 2010-03-28 13:31:27 följande:
    Hej alla! Ni som har fått äggdonation, via landstinget  vilka krav har det varit?
    Samma historia som villsågärna38. IVF med egna skruttägg ledde till att vi hamnade i ÄD-kön.

Vi har gjort behandling på KS. Här är deras hemsida:
    http://www.karolinska.se/sv/verksamheternas/kliniker--enheter/kvinnokliniken/fertilitetsenheten/ovr-behandlingsalternativ/aggdonation/kriterier-aggdonation/
Svar på tråden Hur länge orkar man!