• Starla

    Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

    Hallå allihop! 

    Nu har de ringt om att vår barnvagn har kommit, känns skönt även om det är långt kvar. 
    Då är den inom räckhåll iallafall. Än så länge är det det enda barnsaken som är inom räckhåll här.
    Vi håller på så mkt med huset att jag undrar hur sjutton jag ska hinna boa, vårt sovrum är ju också en byggarbetsplats! haha
    Har tvättat halva huset än så länge (woho) och i helgen kommer svärmor och hennes man och ska hjälpa oss. Känns skönt att få lite hjälp men just nu är det bara kaos.
    Skitigt som en sandlåda hemma och med ond rygg, ben och fötter antar jag att jag kommer knappt att kunna gå i eftermiddag när jag är klar. Bäst att börja i tid när man måste ta det lugnt.
    För ni ska inte tro att jag bara kan låta huset se ut såhär när det kommer besök, nej då. Drömmer 
    Hmm.. undrar om jag måste ut och handla en buxbom som jag hade tänkt ställa på bron innan de kom (vilket de egentligen skulle göra midsommarhelgen) så jag inte som förra sommaren fick en massa knallrosa penséer i en gigantisk kruka av svärmor. Varken favoritfärg eller blomma. Det är bara att andas djupt! Skrattande
    Så jag säger bara: alla ni som redan har småknåddar att hålla reda på också och har krämpor här och där, himmel och pannkaka så bra ni gör det! 

    Ser fram emot fikat på måndag! 

    Hoppas att ni alla får en trevlig helg! 
     
  • Starla

    Klaveret: Finns det iphonehållare till barnvagnar?! Förvånad 
    Jösses Amalia... haha!

  • Starla

    Li81: Är det som växtvärk ungefär? Isåfall har jag också så... det värker och kryper i benen men jag vet inte vad det beror på.
    Jag försöker dricka mycket vatten för att inte bli uppsvälld och det är värre de dagar då jag har gått och stått mkt. Har du provat med att ha benen högt? 

  • Starla

    Japp! I det senaste laget är jag ute men sjutton gubbar att fogarna inte ger med sig. Straffet för helgens bestyr skulle jag kunna tänka mig! Så med det sagt; inget fika idag för mig. Jag får snällt än en gång vänta tills nästa gång! 
    Jag hoppas iallafall att ni allihop får en himla trevlig kväll! Glad 
     

  • Starla

    LauraMaria: Jag sover också väldigt dåligt numera. Ingen sovställning är bra nog och jag mest bara vänder och vrider på mig. Har dock inte heller kommit på ngt bra sätt förutom att stjäla lite sömn här och var på dagen/eftermiddagen. Känns som om det börjar bli extra viktigt med mkt sömn ju närmare man kommer. 

    Li81: Ingefära, har du provat det? Det låter inte alls kul det där. Hoppas det går över snart.

    Knyttet och K: Du har inte ett sådant jobb att din chef kan stänga av dig eller skriva ett par rader om att det inte är lämpligt för dig att jobba kvar?
    FK är inte att leka med. Jag gick som på nålar tills de beviljade min hp. Men jag håller också med: beskriv så noga som möjligt uppgifterna. 

  • Starla

    Knyttet och K: Näe, inget annat intyg men det är ju alltid bra om han/hon kan skriva lite rader också om varför han/hon inte tycker att du ska jobba den sista tiden.
    Min chef drog på utav bara sjutton och skrev att han verkligen inte tyckte att det var lämpligt att jag skulle jobba kvar, beskrev exakt vilka moment som inte var bra och att det skulle vara bra både för honom och för mig om vi fick svar snabbt osv. Han är en jäkel på att formulera sig rätt och riktigt. Glad
    En till sak som också är viktigt är att få iväg ansökan så snabbt som möjligt eftersom de har en handlingstid på minst en månad.
    En del säger tyvärr att man måste ringa och trycka på hela tiden och låta förtvivlad, vilket jag kan tycka är ganska hemskt. 
    Jag har lite svårt att göra så men jag ringde iallafall dit för att ha lite koll på hur de låg till och när jag kunde förvänta mig svar. Men det är ju som ni säger.... man ska tydligen ha tur med handläggaren. Jag hoppas att det går bra för dig med! Skrattande

    Nu ska jag njuta lite av solen innan regnvädret sveper in. Ha en toppendag allihop! 
     

  • Starla

    Hej, hej allihop!

    Då har man varit hos BM igen och i fortsättningen blir det varannan vecka.
    Allt såg bra ut och det var ju skönt. 
    Inställd IKEA-resa på fredag blev det också. Klippte gräset och målade lite på huset igår och det knakade i fogarna bokstavligt talat efter det, plus uppsvällda, onda fötter. Vad trodde jag? Att jag skulle kunna traska omkring på IKEA som förr? ha!
    Tur att mamma ska dit iallafall så man får beställa med henne. Lite lyx får man väl unna sig när ens lekamen strejkar. Blir alltid lika förvånad när kroppen säger nej när man är van att kunna göra allt. Knasigt.

    LindaMattias: Usch, fy och huvva för magsjuka. Jag hoppas att du blir frisk snart.  

    tuds: Samma för mig med, jag vill verkligen inte vara långt ifrån en toalett. Har inte heller problem med att hålla tätt men man kan ju få panik för mindre om man promenerar och blir kissnödig. Har alltid papper med mig, vart jag än går/åker. Skrattande 

    kramissara: Vad härligt att du fått beviljad hp, det har jag också! Det är skönt att för en gångs skull få unna sig vila. Inte dumt med mer yta heller för den delen! 

    Li81: Jag kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara men jag håller alla tummarna för att det lugnar ned sig snart. Jag som tyckte jag hade det jobbigt de veckorna jag inte fick behålla mina middagar men det verkar ju vara piece of kaka jämfört med dig! Finns det någon förklaring till varför det är så eller har du "bara otur"? 

  • Starla

    HannaMaria84: Vår bebis var rent av omöjlig i början. Hon sparkade för fullt men så fort någon skulle känna, slutade hon diiirekt. En busunge med andra ord. Glad
    Jo, detta är en "fikatråd", själv har jag dock inte lyckats haka på någon av gångerna men jag hoppas på bättre tur nästa gång. 

    Li81: Jag börjar faktiskt bli lite pillrig inför förlossningen. Det är ju snart bara en månad kvar och nu på slutet går tiden så himla fort.
    Kan tycka på ett sätt att det är bra att vi har så himla mkt att göra hemma för då hinner man inte älta sina värsta farhågor så mkt.
    Det lät som om du gjorde ett hästjobb sist. Oftast går det väl lättare ju fler ggr man går igenom det, får hoppas att det blir så iallafall. Drömmer

    Ja just ja, faderskapsintyget också! Det är då mkt att hålla reda på! Jösses!

    Ha en härlig tisdag!

  • Starla

    Lisabettan: Det lät tungt men som du sa; vilken tur att det upptäcktes i tid iallafall så du inte hunnit få havandeskapsförgiftning. 
    Hang in there!  

  • Starla

    Hej allihopa!

    Idag ska jag åka upp på NTF och hämta bilbarnstol. Har börjat få sådär mensvärksliknande, molande i mage och korsrygg.
    Låg som i dvala härom natten och vaknade tillslut och det kändes som att underkroppen bara var ett stort ömmande sår.
    Ville inte ligga, stå eller gå... men det värsta gick över tillslut och jag kunde somna om.
    Vet att det kan gå på i evighet (dvs till v 42) men det blev lixom en väckarklocka; att det kan faktiskt vara dags när som helst. Åkte in på BH igår och hämtade ut vagnen också, så i eftermiddag måste jag väl säga att vi är helt redo om det skulle komma igång. Är ju trots allt i mitten av v 37. Trodde aldrig att man skulle komma hit, den sista månaden har gått så sakta. haha! Tungan ute

    Jag hoppas att ni får trevligt ikväll.
    Kan inte riktigt skriva upp mig för det är lite osäkert om vad som händer ikväll men kanske, kanske. 

    Ha en superbra dag i värmen! 

  • Starla

    Ja, jag ska ju börja med att rätta mig själv; mitten av v 36 ska det ju stå förstås. Tangenterna är slippery little suckers (för alla som älskar pretty woman och är en replik-nörd som jag). Skrattande
    Näe, nu ska jag ställa tillbaka mina förväntningar till off igen. Visserligen har jag fortfarande molande värk men bara kring magen och så länge det inte känns i ryggen eller värkarna har dragit igång ska jag vara tyst. haha!

    Däremot vaknade jag igår med att det kändes som att jag hade ett sår, det sved som tusan, längst upp i magen, lite till höger. Bebisen ville inte röra sig även fast jag buffade på henne och hon brukar annars vara väldigt livlig så min fantasi skenade iväg. Endast det mest fasansfulla kunde vara på g i mitt huvud förstås.
    Ringde BM, fick komma in efter några timmar och hon kunde inte säga vad det var men hjärtljuden var bra och inget dåligt visades på stickan. Då började bebisen minsann leva rövare som vanligt, tokunge.
    Så hon trodde det var en nerv som bebisen sparkat på så att den kommit i kläm, hon skickade mig ändå till förlossningen eftersom jag var orolig. Är förövrigt otroligt glad över att jag har en sån himla bra BM.

    Fick ligga inkopplad på CTG'n i en timme och sen kollade doktorn ultraljud och konstaterade även där att allt var som det skulle. De sa också att det kunde vara en nerv eller att hon sparkat väldigt hårt under natten, möjligtvis gallsten men inte mest troligt. 
    Vilken pärs det var måste jag säga.
    Jag brukar inte vara så orolig för allt. Jag tycker mig ha en tillit till kroppen att det faktiskt funkar som det ska (självklart kan allt hända) men vi är ju gjorda för det här. Åsså händer en sån här grej och all tillit man har rasar och man blir jätterädd. Men det är väl så kanske, ju närmare man kommer, desto mer på spänn blir man.

    Så; Knyttet och K, pencil, LindaMattias och Loris, visst hade det varit spännande om det verkligen hade dragit igång men jag ska inte bli någon fåraherde och ropa; vargen kommer. Flört
    Det får väl helt enkelt rulla på då och göra halvont ett tag men som sagt; nu har vi då allt hemma iallafall. 

    Ang NTF så hade de massor med stolar och vi var tre st som hämtade ut under den korta tiden jag var där och två som lämnade in så det verkar bara en bra ruljans på stället. 

    Jag hade också tänkt gå in på Twilfit och köpa en amnings-bh men tji fick jag; Twilfit låg inte på samma ställe längre (en hum om hur ofta jag är på stan.) Drömmer Så det fick bli ett besök på Triumph, funkade det med.
    Men nu till frågan; vart sjutton ligger Twilfit numera? 

    Hoppas era små bebisar växer till sig lite mer, att husbyggen går bra, och ni med små barn redan; än en gång; fy tusan vad ni gör det bra! 

    Ha en toppen dag!

     

  • Starla

    Oj då, inläggen ser aldrig så långa ut när man skriver. Jösses, det blev visst en halv roman sist. Drömmer

    Moyo: Jamen tack! Jag blev verkligen jätte förvånad över att det inte låg kvar men det kanske blev för dyrt att husera där. Nåja, jag får vagga iväg dit nästa gång jag åker in till stan och se vad de har för bra att erbjuda. 

    Li81: Ja, det gör ju det med stormsteg. Inte konstigt att man blir lite nervös när man tänker på det.
    Skönt att medicinen fungerar. Min svägerska blev igångsatt två veckor innan BF och det gick hur bra som helst, en till bra referens att lägga till.  Glad

  • Starla

    Li81: Ja, huvva... det här med att svälla upp är inte så himla skoj. Det är samma här.
    De säger att man ska använda stödstrumpor (vill inte jag ha på sommaren iallafall, jösses så varmt), dricka mkt vatten, vila, vicka på tårna och ligga med benen högt (eller åtminstone slänga upp dem då och då så de inte alltid pekar nedåt). Så jag försöker göra det mesta av allt. Känns lite jobbigt att gå omkring som en vattenballong. Obestämd
    Lycka till imorgon!

    Har också inhandlat crocs, det har inte någonsin varit något jag har velat ha på mig men nu är de, de enda skorna jag kan ha överhuvudtaget. Tokigt, tokigt. Tur de är himla sköna iallafall. Glad

    Ha en bra dag allihop!

  • Starla

    Hallå allihop!

    Vi har två namnförslag på lillflickan där inne, varav ett är Norah. Min sambos yngste son som är 14 tyckte INTE att det var ett bra förslag.
    -"Hon kan inte heta Norah, Norah -Hora, hon kommer att bli mobbad på skolan. Jag vägrar ha en lillasyster som blir mobbad."
    Ja, vad svarar man på det?
    Det andra namnet var mkt bättre tyckte han för det rimmar inte på nåt. Men vi har sagt att hon minsann får komma ut först så vi får se hur hon ser ut, det kanske inte alls passar, nåt av förslagen. Förövrigt, så länge hon är i magen heter hon Maggan-PimpaStina men bara på skoj förstås. Skrattande
    Skulle det mot all förmodan bli en pojke, ja då vete sjutton. Då blir det en svårare nöt att knäcka.

    LindaMattias: Jag tycker att det är så fantastiskt att det faktiskt finns någon sjukvård där man verkligen blir tagen på allvar och där de tar prov regelbundet och verkligen håller koll på en. Låter bra att det blir bättre för er. Glad

    Var hos BM idag igen och allt såg bra ut än en gång, tack och lov. Nästa besök jag gör är 2 dagar innan BF, känns spännande att se hur många ggr till jag måste dit.
    Visst är jag less intill tokighet ibland (mest när man ska sova och det är varmt som tusan) men de säger ju att bebisarna kommer när de själv är redo. Bara att gilla läget. Tungan ute

    Ha en toppendag tjejer!

     

  • Starla

    Knyttet och K: Woho! Grattis till HP! Det är en ynnest få förunnat! Glad
    Jag har 10 dagar kvar till BF och har gått upp 17 kilo. Jag tycker också att det är jobbigt men jag tycker lite som du; är man gravid så är man.
    Det är ju inte speciellt kul att känna sig som Barbamamma men en del är ju vätska också. Jag tycker att man ska må bra i första hand. Jag vägrar känna dåligt samvete.
    Jag bara längtar tills när jag kan gå ut och gå eller sitta utan att behöva ändra ställning i parti och minut. Det ska bli så himla skönt!
    Jag har blivit riktigt rund under fötterna och de enda skor jag kan ha är ett par crocs som jag beställde efter för att åtminstone kunna ha nåt. De är verkligen inte vackra men nöden har ingen lag. Tur att de är sköna som synden. Skrattande
    Blir bara liiiite avis när jag ser att ni alla åker iväg än hit än dit men för tusan, jag skulle nog aldrig kunna ta mig så långt. haha!  

    Delta1: Lycka till med vändningen, hoppas att det går bra!
    Li81: Jag får inte alls panik men å andra sidan har jag inga barn som behöver aktiveras. Men det är ju som du säger då; tur att din man är ledig så du får rå om dig själv.
    Jag har helt enkelt accepterat att jag inte kan göra så mkt pga av alla krämpor och då är det ju bara så, är ju ingen superhjälte direkt. Hoppas verkligen att du får börja må bra snart. 
    LindaMattias: Haha ja... vi var och skrev på fadersskapspapperna igår eftersom vi inte är gifta och då skojade vi om vi skulle skriva in det namnet och skicka iväg dem så. Oj, oj, stackars barn! Tungan ute 
    StorKlas och LillKlas känner ju jag också igen!  

    Nu ska jag avsluta, det här med miniromaner verkar vara återkommande!  
    Nej! En sista sak bara. Min mamma köpte en spjälsäng till oss från IKEA, häromdagen skulle vi sätta ihop den, döm om min förvåning då inga skruvar fanns med! Förvånad Vilken tur att vi inte skulle sätta ihop den efter BB-vistelsen. Det hade blivit lite jobbigt. Så nu sitter jag här och väntar på skruvar per post. Knasigt!

    Ha en jättebra dag!  

  • Starla

    LindaMattias: Men nu har skruvarna kommit minsann och sängen är ihopsatt. De är iallafall snabba att skicka skruvarna, ringde fredag och fick dem i tisdags. 
    Mmmm... rent egentligen ska hon ju komma ut nästa vecka men jag känner knappt något så jag får väl ställa in mig på att gå över. Hoppas bara att man slipper gå 3 veckor över tiden. Drömmer
    Trodde vi skulle bli förskonade ifrån folk som undrar i förtid när bebisen ska komma egentligen men... för ca 3 veckor sedan drog det igång. Jag trodde att jag skulle vara mest otålig men tji fick jag. haha

    HannaMaria84: Kan nog vara bra att kolla på den där dvd'n. Jag tyckte också att det var hejdlöst dyrt och vi fick låna dvd'n av vår BM.
    Tur var väl det, tycker inte alls att det hade varit värt de pengarna om jag gått dit rent fysiskt. Men det är ju bra ändå att veta hur man kan andas och slappna av.  
    Jag blev mest distraherad av att det är "Mekonomen-Karin" som visar övningarna. haha!

    Ha en bra dag allihop!
     

  • Starla

    Moyo: Men grattis, grattis! Glad Hoppas ni mår bra allihop! 

  • Starla

    Moyo: Åååååh vad spännande och mysigt! Glad 
    Så himla skönt att det gick bra. Himmel och pannkaka så fort det gick, nice work! Flört 
    Även om det är en vecka kvar för mig känns det som om jag borde ställa in mig på att gå över, hon stretar mest bara i sidled. Tror hon är lite huvvevill trots att hon ligger med huvudet nedåt. haha!
     Vilken tur att du har en sådan förnuftig man, annars kanske han hade kommit ut i badkaret! Tungan ute
    Ha det toppen!

  • Starla

    Hallå allihop!
    Oj vad ni har hunnit avhandla mkt här inne! Vi har haft besök av min far och hans sambo och datorn har varit
    avstängd hela veckan. Skönt att bli ompysslad lite. Glad 
    Angående mobil på förlossningen eller inte så sa de när vi var på förlossningsvisning att man visst får ha med sig mobil dit in.
    Däremot stod det på papperna att man inte fick det men det skulle vi strunta i. Så är det iallafall i Umeå (vet inte om ngn av er andra har tänkt föda någon annanstans).
    1 dag kvar till nedsläpp här men jag tror verkligen inte att hon har tänkt titta ut snart. Jag får nog allt snällt vänta ett tag till. Den här sista veckan har jag blivit så ofantligt trött, känt mig som en klubbad. Var hos BM igår och hade järnvärde på 116 och hon tyckte att det kanske var liite lågt så mer järnrik kost alltså.
    Men jaa... det var väl bara till att använda reservknappen för tålamodet då tills nåt händer. Tungan ute 

    Ha en bra dag! 

  • Starla

    Li81: Grattis, grattis till bebisen! Hoppas du mår bättre snart! 

    Moyo: Tack för tipset! Det där med bb-väskan är inte helt lätt

    Jag traskar också omkring här övervänt.
    Idag är det en vecka sen hon "borde" ha tittat ut men det är en envis krabat som klamrar sig fast. Inte mkt att göra åt och jag är inte förvånad men nog är jag allt bra less.
    Det värsta är väl som så många andra också känner igen; att man knappt får sova på nätterna.
    Jag hoppas verkligen att hon kommit ut innan men den 12:e har vi tid på specen för bedömning.
    BM sa också att senare än den 16:e blir det inte.
    Tycker förstås att det låter som en evighet men ändå skönt att ha ett mål där i fjärran någonstans. Tungan ute

    Ta hand om er tjejer!

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)