• nnx

Jag VILL ju vara hemmafru/hemmamamma!

Leijne skrev 2010-03-03 23:47:29 följande:
    Det känns inte så accepterat i Sverige. Här ska man jobba, och gör man inte det, utan väljer att vara hemma med barnen. Då blir man ifrågasatt. Det är synd!  
    Håller med dig. Sonen ska åtminstone vara hemma tills han är 4½. Nu jobbar jag visserligen hemifrån så jag blir inte lika mycket ifrågasatt utan då gäller det att det är synd om sonen, varför det skulle vara det begriper jag inte då han är hur lycklig som helst.
  • nnx
    Storma skrev 2010-03-17 17:33:53 följande:
    Jag har bara skummat tråden men kan inte låta bli att reagera. Vad har att baka bullar och sköta det praktiska i hemmet med att ta hand om sina barn att göra? 
    Det har allt med det att göra. Att vara hemmaförälder (även med barn i allmän förskola och skola) är för mig att sköta allt praktiskt när de är i förskolan/skolan. Och att vara hemma på dagarna när barnet kommer hem från skolan/efter man hämtat från förskolan och just vara tillsammans med sina barn då istället för att inte ha tid med barnen för att man måste fixa med det praktiska. Att se till att allt flyter och fungerar helt enkelt. Att delegera rimliga uppgifter till barnen. Och det är ett jobb det också, och allra minst ett ansvar som förälder. 
Svar på tråden Jag VILL ju vara hemmafru/hemmamamma!