Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Happiness skrev 2010-04-22 19:21:05 följande:
    Åh vad bra. Det var väl egentligen detta jag ville höra. tack!!!! Vet du ungefär vad som är en rimlig mängd för att initiera ett ÄP? Räcker det med två eller hur många behöver man?ursäkta att jag ställer lite kämpiga frågor men jag känner en total förvirring ang. detta. vi kommer säkert att få svar vart det lider. men det är ju inte dumt att vara lite förberedd. Hela IVF branchn är helt ny för mig. Självklart ska man ha betalt för arbete, men som kund vill man ju också veta vad det är man betalar för.
    Tror de vill att man har 3-4 äggblåsor i alla fall inför ÄP
    Det är bara att fråga på Alla har vi nån gång varit nybörjare när det gäller IVF
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Vädur 78
    ceropegia skrev 2010-04-22 21:44:18 följande:
    Mulan: Tack för tipset!Vädur: Var nog lite trött förut...såg inte att det var du som föreslagit det.. Sorry :PÄr på RD3 bara...gjorde ju ET i måndags.. :)Happiness: Som jag skrev till Vädur..var lite trött innan..läste nog inte allt ang distans eller ej.. Sorry :)
    Ingen fara
    Ok, men i början på nästa vecka kan du nog tjuvatesta om du vill
  • Vädur 78
    AnnikaMa skrev 2010-04-22 22:26:10 följande:
    Hej, Ny på tråden. Happiness: Vi är på vår första ivf och de såg bara 3 ägg på båda ultraljuden under stimuleringen. Det var inte ens någon diskussion om att de inte skulle plocka ut dem. När vi väl kom till utplockningsdagen hade ett försvunnit och det var bara två kvar. De fick dock fram två fina ägg från dessa två varav ett blev befruktat och delade sig perfekt. Eftersom det var så få ägg bestämdes det direkt att det skulle bli insättning av dem två dagar senare och inte fem dagar. Det blev ju inga ägg kvar till frysen men vi fick ju ett perfekt embryo. Jag tycker att Carlanderska har en väldigt klok syn jämfört med många andra som jag hört talas om. Kvalitén är betydligt viktigare än kvantitet. Jag tror att så länge äggblåsorna är lagom stora så kommer de att plocka ut dem. Är nu på RD 6. Har haft andra komplikationer efter insättning som kan ha stört embryots delning så nu håller vi tummarna att det är en kämpe där inne.
    Välkomen hit och grattis till ruvning
    CA gör verkligen allt för sina patieneter och det ända som behövs är ju ett guldägg
  • Vädur 78
    Mirakelbarn skrev 2010-04-23 06:50:04 följande:
    Men vad roligt! Stort GRATTIS massa kramar
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-04-23 08:03:23 följande:
    Är det någon i tråden som har gått på Carlanderska med distansklinik på hemorten. Vad har ni i så fall betalat? Blir det billigare om man köper trepack också? Vi kommer antagligen bara besöka CA 2 ggr, för äggplock och återföring.
    Tror de som gjort på distans betalar runt 23000:- kr totalt för en behandling. 3 PACK Kan du bara köpa om du gör allt på CA, då kostar det 60000:-
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-04-23 10:09:22 följande:
    Tack för uppgifter om priser. Får fråga min distansgyn vad de tar. När jag har gjort utredning så har det varit 260 kr för besök och snart är jag uppe i frikort. Men det gäller kanske inte när det VUL för IVF?Om det "bara" kostar 23 000 kr så skiljer det inte så mycket mot att betala för 3 pack och då kan man ju betala för ett i taget och hoppas att 1 (eller 2) försök räcker.
    Nä det gäller inte på frikortet, tyvärr.... annars hade det varit bra
  • Vädur 78
    mulan skrev 2010-04-23 10:17:43 följande:
    Inför FET gäller frikortet. Iaf hos min gyn
    Det är ju bra
  • Vädur 78
    Mirakelbarn skrev 2010-04-24 07:21:59 följande:
    Jag är sååå lycklig och hostar ut massor av gravidbaciller till de som vill bli smittade jag håller mina tummar för att alla ska få plus snart, det är så oerhört jobbigt med all väntan o alla behandlingar! Kram till alla. Ge inte upp, jag lyckades ju nu o det tog 2 FET + 5 IVF/ICSI innan det blev något. Jag har dessutom en urkass äggreserv. 2011 blir det babyboom i tråden. Puss
    Så glad för din skull och härligt att se att det kan gå vägen efter många försök
    Ta hand om dig nu♥
  • Vädur 78
    Längtans Stina: Välkommen hit!
    Mulan: Kan nog vara smidigare med en listtråd KRAM
  • Vädur 78
    Resande skrev 2010-04-26 09:12:22 följande:
    Blä jag är mobbad av denna tråd också och kan inte uppdatera.
    Men vad jobbigt att det blir så Jag har oxå haft problem med listan ibland, vet inte vad det beror på..
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19