Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Cånrad skrev 2010-04-22 08:17:28 följande:
    TAck jag vill ju fortfarande va en carlandrerskatös....
    Klart du ska Tror absolut ingen tar bort någon med mening. Men som Mulan sa så är nog en listtråd väldigt bra för då är det lättare att det blir rätt.
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-04-22 11:22:57 följande:
    Hallojsan! jag undrar lite om priser. Vad är det som gäller om vi ska göra IVF? Läste ett försök 30.000 kr. Men vad får man för det? Vad händer om det inte finns några ägg vid äggplocket får man betala 30.000 ändå eller? Hur funkar det? Betalar man sen 11.000 för varje insättning av frysta?
    30000:- då ingår infosamtal med läkare, ultraljud, ÄP och ET och om ytterligare kontroller behövs(överstimulering, vul vid graviditet, missfall osv)
    Kommer du inte till ET så dras väl några tusenlappar av och skulle man inte komma till ÄP vet jag inte om försöket räknas alls..... man borde ju få starta om behandlingen då skulle jag tro om det finns något annat sätt.

Du kan köpa 3 pack, då får man 3 fulla behandlingar för 60000:- .
    Frys försök kostar 10000:- tror jag om det inte är höjt.... men det kanske det är??

Gör du på distans kan du få ner priserna på en IVF behandling lite, kanske till ca 23000:-
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-04-22 12:23:44 följande:
    Eftersom jag är över 39 så kan jag dessvärre inte få 3-pack. Så det är nog 30.000 som gäller för mig. Det jag undrade egentligen var väl hur mycket måste man betala av dom 30.000 om dom inte ens kan ta ut några ägg?Är det någonannan som vet?
    ja det är det ju då om du inte vill göra på distans för att få ner priset
  • Vädur 78
    Resande skrev 2010-04-22 12:24:34 följande:
    Frysförsök har höjts till 11.000 kr.
    vad de höjer, de tar väl tillräckligt redan innan
  • Vädur 78
    Resande skrev 2010-04-22 13:55:21 följande:
    Vädur- håller med dig! Jag blev så förvånad när vi helt plötsligt fick betala 1000 kr mer. Går väl an när det lyckas.
    Ja då är det ju värt pengarna
    En annan ser ju bara att man åker dit och får ett embryo tillbaka på några minuter och kan inte fatta hur det kan kosta 11000:-
    Men tror att de har väldigt duktig labb personal på CA och att de är det som kostar. 90% klarar ju upptining oxå och det är väl extremt högt om man jämnför med andra kliniker.
  • Vädur 78
    ceropegia skrev 2010-04-22 15:16:43 följande:
    Min kompis som var med här innan, princess77 kom bara till ÄP men aldrig till ET.. Dom fick tillbaka 15.000:-
    Det är nog ganska bra jämnfört med andra kliniker även om 15000:- är mycket pengar
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-04-22 16:21:27 följande:
    Hur gör jag då?? jag bor bara två mil från GBG.
    Letar upp en privat gyn som samarbetar med CA, tror det står på deras hemsida vilka det är, kolla där. www.fertilitetscentrum.se
  • Vädur 78
    ceropegia skrev 2010-04-22 16:43:17 följande:
    En fråga till er som lyckats nu på sistone... En lite "intim" sådan..*hoppas det är okej* När ni pluppat in era vagitorier... Har ni kännt någon skillnad på hur det kännts.."där inne"... Nu efter ca 1 vecka så tycker jag det känns helt igensvullet..typ svårare att få in dem... Får ju naturligtvis genast upp förhoppningarna om att det skulle kunna betyda graviditet.. Nån som kännt liknande? Sen undrar jag när man kan "tjuvtesta" med ett korrekt resultat.. Jag har naturligtvis fått ett testdatum..men är ju såå nyfiken.. Borde det inte gå iaf 1-2 dagar innan det datumet? *vill veta nuu helst..*
    Jag plussade RD 8 med 3 dagars embryo och det var på em och inte med morgonurin. Så med blasto så borde man ju kunna kolla lite tidigare. Har hört dem som plussat RD 5 och 6 med blasto
  • Vädur 78
    ceropegia skrev 2010-04-22 17:05:35 följande:
    Happiness: Hur kommer det sig att du skall välja distansgyn? 2 mil är väl ingenting! Jag tror jag bor minst 2 mil bort jag med..tar typ 20-25 min att köra dit..och dom kan ju verkligen sin sak! Vädur: Tack! Tror inte jag kan hålla mig till nästa fre ;)
    Det var jag som föreslog det för prisets skull, så kan det ju bli 7000 billigare om man gör kontrollerna på distans. Bara ett förslag om man tycker det är dyrt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19