Inlägg från: Eskobar77 |Visa alla inlägg
  • Eskobar77

Carlanderskatöserna del 19

Grattis Glittan!!

Vår dotter fyllde 2 år 1 februari och nu drar det snart ihop sig till syskonförsök. Vi lever dock i förhoppningen om att det kanske kan gå på naturlig väg denna gången. Vi får väl snart köra igång och ge det lite tid. Annars har vi 4 fina ägg i frysen på CA =)

Kämpa på alla CA-tjejer därute!

(¯`°?.¸ ღ♥ stolt mamma till Ines♥ღ ¸.?°´¯)
  • Eskobar77

Grattis till er som plussat!!

• Eskobar77

Hej alla Carlanderskatöser =) Nu var det länge sedan jag besökte er. Vi har börjat kämpa för syskon nu till dottern som nu är 2½år. Hon kom till m h a IVF på Carlanderska. Nu hoppas vi att det eventuellt kan ta sig på naturlig väg. Det blir därför behandling med Pergotime och Ovitrelle. Är det någon som har en Ovitrelle-spruta liggandes o vill sälja den till mig?? Jag har lyckats få tag på Pergotime - som ju är restnoterat i hela SVerige och behöver nu en spruta också - vilket inte heller var lätt. Min gynekolog sa att vi i värsta fall fick köra på en månad till utan läkemedel, men jag hoppas på att kunna få tag på en spruta. Någon som kan hjälpa mig??

Stor kram till alla som plussat eller kämpar =)

• Eskobar77

FruNafta: Jag har recept - men även Ovitrelle verkar vara svårt att få tag på just nu.

Ja, jag hoppas också att det löser sig och att jag får tag i en spruta. Annars får jag hoppas på mirakel eller ett annat alternativ

• Eskobar77

Hej tjejer! Tänkte bara sticka in med en liten solskenshistoria. I februari 2008 fick vi en underbar dotter med hjälp av IVF på Carlanderska. Min diagnos innan var PCO och jag hade innan ivf-en ätit många enkel-, dubbel-, och trippelkurer med Pergo. Jag hade turen att lyckas på första IVF-försöket och dessutom få behålla pyret =)
    Jag hade bestämt mig för att försöka delamma länge för att försöka stabilisera mina hormonnivåer i kroppen till framtida syskonförsök. Detta verkar har gett framgång för mig.
     I april 2010 tog jag ut min spiral och kom överens med gyn-läkaren att vi skulle försöka på egen hand tills efter sommaren. Tyvärr hände det inte så mycket då och i september så påbörjade jag en dubbel Pergo-kur som avslutades med en Ovitrelle-spruta och tro det eller ej - nu sitter jag här och är gravid i vecka 14.

Tänk på det alla tjejer som kämpar därute! Nästa gång går det kanske lättare =)

Kram på er!!!

• Eskobar77
    FruNaftra skrev 2011-01-04 21:21:14 följande:
    Grattis NNina. Vad underbart att höra
    Men...förklara för mig hur delamning skulle stabilisera hormonnivån? Amning påverkar väl inte hormonproduktionen mer än att ÄL uteblir om man ammar för mycket?
    Jag blev rekommenderad det av min gyn eftersom de kvinnliga hormonnivåerna är högre under amningen. Ett problem vid PCO är ju att kroppen har för mycket manligt hormon. Genom delamning tills dottern var strax över året hann min kropp "vänja" sig lite mer vid nya, mer normala nivåer, som sedan bibehölls till stora delar =) Jag kanske hade tur - men för mig fungerade det.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19