• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Eleonor01

Jag har tänkt att försöka baka en legotårta till min pojkes födelsedag. Är det någon som har prova siliconformarna som e som legobitar? Är de lätta att använda?

• fluu
    Eleonor01 skrev 2014-04-05 15:20:56 följande:
    Jag har tänkt att försöka baka en legotårta till min pojkes födelsedag. Är det någon som har prova siliconformarna som e som legobitar? Är de lätta att använda?
    De är hemskt pilliga tycker jag, men med olja i och väldig försiktighet gick det.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Juppepuppe
    fluu skrev 2014-04-05 16:26:54 följande:
    De är hemskt pilliga tycker jag, men med olja i och väldig försiktighet gick det.
    Olja? Blir det inte väldigt kladdigt då?

Jag har legoformar. Jag bara pudrar med lite maizena, trycker ner sugarpaste eller marsipan  och tar ut massan. Om det är lite kladdigt ställer jag formen någon minut i frysen innan jag försöker ta ut massan.
  • Eleonor01

Så om man ställer in det i kylen en stund å penslar m maizena så e det kanske inte så svårt då? Jag får damp väääääldigt lätt å vill undvika att allt hamna på väggen ha ha ha

• Minniemousemommy

Limecheesecake med jordgubbstopping.

alla hjärtans dag-chokladkakor.

Hallonmoussetårta.

Smorespaj. Ser inte så god ut men det var den.
  • Juppepuppe
    Eleonor01 skrev 2014-04-05 17:59:58 följande:
    Så om man ställer in det i kylen en stund å penslar m maizena så e det kanske inte så svårt då? Jag får damp väääääldigt lätt å vill undvika att allt hamna på väggen ha ha ha
    Pudra lätt med maizena i formen. Tryck ner sugarpaste. In i frysen några minuter. Ta ut och bara tryck ut dem ur formen. Går lätt och snabbt. 
  • Sticka

Vilka är era bästa kalljästa/långjästa korgbröd?

Svar på tråden För oss som bakar