Inlägg från: Juppepuppe |Visa alla inlägg
  • Juppepuppe

För oss som bakar

Milio skrev 2012-07-25 13:33:33 följande:
    Hur gott är det egentligen? Är ju jättefint att se på, maräng är ju så sött...

Men gud! Har du aldrig ätit pavlova? Det är väldigt gott. Sötman balanseras ju upp av grädde och bär. Jag hade iofs kunnat äta hur mycket maränger som helst utan något till!
  • Juppepuppe

Ja precis. Recept (eller typ, jag mätte aldrig) står i bloggen. Köpte essensen på strössel och annat.
    Jag har testat andra essenser men gillar inte att använda det, men med sånna här smaker som "ska" vara artificiella tycker jag att det funkar väldigt bra! 

• Juppepuppe

Hade jag varit hemma 19 hade jag inte heller bakat så mycket. Jag är hemma ca 16 tre dagar i veckan och 17 två. Och på helgerna kan man baka mycket! :)

• Juppepuppe

Om man ska äta den samma dag funkar det, men om man gör den dagen innan är det säkrast att fodra den med ett tunt lager smörkräm.

• Juppepuppe

Jag gör aldrig gräddtårtor, så i detta fallet talar jag inte av erfarenhet utan vad jag läst mig till på olika bloggar. 

Jag antar att man får stryka ett tunt lager smörkräm på den utkavlade marispanen och sedan lägga på den. ?? Någon annan som vet?
    Har också hört att man kan pensla undersidan av marsipanen med smaklös olja.  

• Juppepuppe

Lyckas inte få in bild här. Kolla min blogg; kalasigt.wordpress.com och sök i kategorin kakor. Där finns prinsesskakor som jag gjorde till min dotterns kalas. De var enkla och söta och kan varieras i oändlighet. En fin form och lite marsipan bara! 

Svar på tråden För oss som bakar