Inlägg från: Juppepuppe |Visa alla inlägg
  • Juppepuppe

För oss som bakar

Jag är så dålig på att komma ihåg att fota, men idag gjorde jag rabarberkladdkaka och det var alldeles makalöst gott! :)

• Juppepuppe

Vanlig kladdkaka. Sedan gjorde jag en kompott på 1,5 dl rabarber, lite socker och lite honung. När kompotten är klar, blanda ner lite mynta. Blanda ner det i smeten och grädda som vanligt. 

• Juppepuppe
    Koppkaka skrev 2012-06-20 09:22:31 följande:
    Igår bakade jag blåbärswhoopies med vit choklad- och citronfyllning

Låter underbart! Recept?
  • Juppepuppe

Det är inte marsipanens fel, jag jobbar mkt med marsipan. Det är viktigt att underlaget är slätt innan dulägger på marsipanen och att du inte kavlar för tunt. Och övning ger färdighet!

• Juppepuppe

Antar att det är Kitchen Aid hon menar. Jag har också KA:s glasstillbehör, men jag har aldrig blivit vän med den. Vet inte riktigt när den är färdig för att åka in i frysen. Tips: principessan??

• Juppepuppe

Håller precis på med att göra en kolacheesecake. Hittade receptet hos någon härifrån. Man skulle koka kondenserad mjölk i 1,5 timmar och sedan skulle det vara kola. Det är det inte:) Så vad gör jsg nu? Burken är ju öppnad? Kan man fortsätta processen på något sätt? Hjälp!

• Juppepuppe

Märkligt att det bara står 1,5 timme ireceptet. Jag kokar den nustående ikastrull med vatten. Färgen har mblivit mörkare så det verkar gå åt rätt håll... Ska bli spännande att se om det går.

Svar på tråden För oss som bakar