Inlägg från: Mamma till två gullegrisar |Visa alla inlägg
  • Mamma till två gullegrisar

För oss som bakar

Vad kan man göra som går snabbt o har vanliga ingredienser i? Typ en kaka som man äter på tallrik med gaffel/sked o kan ha vniljsås till..

Jungblom skrev 2012-03-17 08:55:22 följande:
    Idag ska jag baka en massa blåbärscupcakes med vitchokladfrosting att ta med till min storebror som fyller år. 

Har du recept på det?
    eliten skrev 2012-03-25 09:47:48 följande:

Foccacia

Vit chokladpannacotta på kladdkaksbotten med hallongelé och chokladkant
    HUR gkorde du den pannacottan... Dela gärna med dig av receptet? =)

Ngn som såg Annabelle-den naturlige kocken idag?

Kom mitt i programmet och såg att hon hade ngn sorts nötter på en plåt. Hällde på smält choklad, både vit o mörk runt nötterna och sen smetade ihop de lite. Detta fick stå o stelna o sen skäras till rutor.

Vad var det för nötter hon hade i? Gjorde hon ngt spec med nötterna innan hon la dem i formen? Hur länge skulle det stå o stelna? I kyl eller rumstemperatur?

Ska göra en tårta till dotterns 5-årskalas. Tps önskas på den enklaste botten man kan göra själv =)

Hon vill gärna ha vaniljkräm på ett lager, ngn chokladmousse på andra. grädde runt om och dekorerad med jordgubbar (fast hon inte gillar dom haha)

Vad för chokladmousse kan man ha i? Funkar chokladpudding eller har ni tips?

Sen undrar jag, har googlat på många olika rice krispies tårtor, finns ju mängder med olika recept. Vilken är ert godaste? 

Svar på tråden För oss som bakar