För oss som bakar
Vad kan man göra som går snabbt o har vanliga ingredienser i? Typ en kaka som man äter på tallrik med gaffel/sked o kan ha vniljsås till..
Vad kan man göra som går snabbt o har vanliga ingredienser i? Typ en kaka som man äter på tallrik med gaffel/sked o kan ha vniljsås till..
glömde skriva, ingen paj... Kankske ngt som påminner om sockerkaka eller liknande..
Vad e skillnaden på macarons o whopie pies?
Min sista dag på praktiken närmar sig och vill gärna baka ngt o bjuda på. Är ca 20 st som jobbar där så kom med förslag på ngt gott tack =)
Ngn som såg Annabelle-den naturlige kocken idag?
Kom mitt i programmet och såg att hon hade ngn sorts nötter på en plåt. Hällde på smält choklad, både vit o mörk runt nötterna och sen smetade ihop de lite. Detta fick stå o stelna o sen skäras till rutor.
Vad var det för nötter hon hade i? Gjorde hon ngt spec med nötterna innan hon la dem i formen? Hur länge skulle det stå o stelna? I kyl eller rumstemperatur?
Ska göra en tårta till dotterns 5-årskalas. Tps önskas på den enklaste botten man kan göra själv =)
Hon vill gärna ha vaniljkräm på ett lager, ngn chokladmousse på andra. grädde runt om och dekorerad med jordgubbar (fast hon inte gillar dom haha)
Vad för chokladmousse kan man ha i? Funkar chokladpudding eller har ni tips?
Sen undrar jag, har googlat på många olika rice krispies tårtor, finns ju mängder med olika recept. Vilken är ert godaste?