Inlägg från: Juppepuppe |Visa alla inlägg
  • Juppepuppe

För oss som bakar

Hej!
    Hittade precis tråden. Undrar varför ni pratar så mkt om mandelmjöl. Det är väl bara att mala om ni vill testa en gång?? Vill man sen fortsätta baka macarons så kanske det är värt att köpa 500 g för 99, men för att testa kan man ju bara mala. Jag använder 110 g till en sats.

• Juppepuppe

OMG! Visste inte att det fanns ngn som INTE gillar Leilas recept! Jag fullkomligen älskar allt hon gör! Och jag har lyckats super med alla recept jag testat! Hon äger! :)

Har precis tagit ut pepparkaksbrownies ur ugnen. Luktar ljuvligt!  Dock inte Leilas recept. 

• Juppepuppe

Detta är väl inte riktigt att baka... Men det var grymt gott så jag bara måste dela med mig. :)

Igår gjorde jag passionsfruktscurd och det var verkligen gott och lyxigt till söndagsfrukosten! Testa!

Ska lägga upp länk till receptet på min blogg nu. 

jagochandra.wordpress.com

• Juppepuppe
    Fia 28 skrev 2012-02-06 15:52:45 följande:
    Jag bakade havtornsmoussekaka med chokladbotten i helgen, och den var verkligen gudomligt god o väldigt uppskattad!
    Recept kanske? :)
  • Juppepuppe

Var hittar man förresten havtornsjuice/saft?? Kan man köpa färska havtorn i hela Sverige? Och hur dyra är de? Jag bor i Skåne och har aldrig sett det i affären. Bara svindyr havtornsmarmelad... :)

• Juppepuppe

Det var ett tag sedan jag var inne så har inte hunnit svara innan. Angående att frysa tårtor: Jag fryser ofta in hela tårtan, men har ännu inte testat att frysa in med marsipan på. Det går alldeles utmärkt och om man har fyllt med mousse blir den faktiskt godare!

Svar på tråden För oss som bakar