Inlägg från: Grön03 |Visa alla inlägg
  • Grön03

För oss som bakar

Muffin Rocks!!

Bakade dessa muffins igår, med mina Polly-favoriter; saltlakrits och lemon! Suuupergoda! Tycker man om blandningen av lakrits och citron ska man testa dessa!

Recept finns på min blogg: www.lottaslillakaos.blogg.se

• Grön03

Får man fresta med en kladdkaka med en touch av saltlakrits, så här denna gråa torsdag? Skrattande
    Bakade den häromdagen, för typ tredje gången, såå jäkla god!

Recept finns på min blogg: ilottaslillakaos.blogg.se/  

• Grön03
    Ankmor skrev 2013-05-20 19:31:08 följande:
    Grön03 - dina glasyrkakor blev jättefina! Var det svårt?
    Tack! =)

Nej, faktiskt inte! Jag trodde att det skulle vara det för jag har aldrig tidigare lyckats! Men det här receptet på mördeg var jättebra! Kakorna var inte så där smuliga och spröda så dom bara gick sönder och glasyren var ganska fast. Spritsa bara runt kanterna först, så inte glasyren rinner av :)
    www.ilottas
  • Grön03
    Ankmor skrev 2013-05-30 07:34:32 följande:
    Låter supergott! Måste testas när dottern kommer hem från skolan om två veckor! Hon är kladdkakefanatiker!

Sedan ett meddelande till Grön03;

Du är DUM!! (som lägger upp en så läcker bild på pannacottapaj så här tidigt på morgonen!)

Ha en underbar dag allihop! 
    Haha, förlåt, det borde jag tänkt på! Skrattande  Ville börja dagen med att fresta er lite!Flört
  • Grön03
    Ankmor skrev 2013-05-30 16:45:29 följande:

Kaffe och kaka är bäst på morgonen, speciellt när man sitter på jobbet!
    Joo, jag vet! Och efter lunchen också.. egentligen kan man nästan äta en kaka när som helst Flört
  • Grön03

Förlåt, insåg just att jag la mina bilder i fel tråd.. dom skulle ju legat i Bildtråden. Ledsen... Skäms

• Grön03
    Chocoholica skrev 2013-06-27 11:22:08 följande:
    Nä varför ber du om ursäkt? Läs TS, det står att man får lägga upp här om man vill. Jag tänker hänga i denna tråden enbart för å slippa läsa tjafset om bildtråd vs prattråd. Här får man göra både och. Om inte det är ändrade regler vill säga. I TS står det att det är OK iallafall...
    Vad bra! :) Jo, det står ju att man får visa sina bakverk här ju.. Men jag har nog också varit lite osäker på vilka regler som gäller..

Vill också tacka dig för dina inspirerande bakverk! :) {#emotions_dlg.flower}
  • Grön03

Trytofindme:
    Jag älskar också lakrits och det här var verkligen fantastiskt gott! Recept på både glass o maränger finns på min blogg www.ilottaslillakaos.blogg.se. Jag använde glassmaskin, men om du söker på Google så går det säkert att hitta hur man gör glass hemma utan maskin. Receptet på lakritsglassen var verkligen att rekommendera! :)

Svar på tråden För oss som bakar