Äggallergitråden
Hej! Smyger in i tråden som inte är så aktiv! =)
Har en son på 5mån som är ägg allergiker, även jag fast jag klarar av ägg i bakverk o i mat.
Hej! Smyger in i tråden som inte är så aktiv! =)
Har en son på 5mån som är ägg allergiker, även jag fast jag klarar av ägg i bakverk o i mat.
Är det någon som bakat något med ämnet "no egg" ist för ägg o är nöjd......? Tycker allt blir konstigt med det! Jag fick tips o recept på linfröavkok ist för ägg! Tänkte att jag skulle testa det. Vill ju med kunna äta sockerkaka o pannkaka =)
Är det nån som gjort socker kaka o muffins på linfröavkok? Gjorde det idag. Kakorna blev helt vita o växte inget i ugnen trots bakspulver....... Skumgummiaktiga! =)
Vad tycker ni om detta infoblad inför dagisstart?
Ruben måste undvika:
Var observanta och läs innehållsförteckningar på:
Var särskilt observanta vid födelsedagar då föräldrar skickar med bullar/tårta etc. Jag kommer att lämna egen fika som ni kan ha i frysen till dessa tillfällen.
Till pannkakor kan man använda bakpulver eller äggersättning.
Allergiska reaktioner som kan uppstå och kräver akutvård är:
Då han aldrig har blivit utsatt för ägg vet vi inte vilken reaktion det är troligast att han får. Allergin har bara synts på pricktest.
Han bär alltid med sig medicinen Aerius som ska användas om han får nässelutslag eller klåda.
Han får inte pyssla med äggkartonger vid påsk då dessa kan innehålla spår av ägg.
Vad är RAST?