6 Små Älsklingar skrev 2010-03-31 21:58:38 följande:
Oj är dom så tunga, jag hade tänkt bära i höst när jag går på öppna förskolan.Det blir visserligen ingen lång promenad men jag hade tänkt bära korgarna för jag tänkte att det skulle bli krångligt att bära 2 små bebisar, i alla fall till dom blir lite stadigare så att man kan sätta dom på varsin höft.Eller blir det också krånglit, hur har du gjort?Blir lite småsvettig nu när jag inte vet hur jag ska få med mig båda två på en gång Nej tack då får någon annan bära eller så får dom komma hem till oss
Ja, tyvärr är alla liggdelar till syskonvagnar sådär tunga (hjälper inte mkt att köpa UJ eller EW istället av den anledningen även om de är snäppet lättare).
Vissa skaffar UJ med dubbel liggdel och har mjukliftar i för att kunna bära, men jag vet inte om det är ngn bra lösning till två smala BT liggdelar.
Jag har aldrig behövt bära liggdelarna. Vi bor nu så att vi har vagnen uppställd i hallen och kör den ut genom ytterdörren. Är aldrig på öppen förskola själv med barnen. Mina killar är snart 9 månader men jag har fortf. inte fått till det med att bära dem på varsin höft - eftersom det är knepigt att lyfta upp det andra barnet själv när man redan har det första på armen... Enklare så klart om ngn räcker en barnen.