Inlägg från: Smurf83 |Visa alla inlägg
  • Smurf83

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

annakohler skrev 2010-07-07 13:14:25 följande:
    någon som vet ifall man kan fortfarande skicka efter röda enkelvagnar av babytravel och röd liggdel
    Jag har för mig att jag har hört att rödliggdel finns inte längre, vet ej hur det är ang. röd enkelvagn.
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Milea (f.1/6-10) ♥
  • Smurf83
    AsfaltsBlomma skrev 2010-07-07 21:18:29 följande:
    Hakar på Tes75:s frågor om begagnade vagnar.
    Är där någon skillnad på en 08:a och en 09:a? 

Jag har även funderat på en Urban Jungle men hört att liggdelen där är ganska liten. Är liggdelen till Babytravel större? 
    Vet ej om det är någon större skilland mellan 08 o 09.
    Skillanden mellan 07 o 08 var bara färger.

Liggdelen, vet ej, inget jag har hört om.
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Milea (f.1/6-10) ♥
  • Smurf83
    6 Små Älsklingar skrev 2010-07-11 21:39:21 följande:
    Någon som vet om det går att ha mjuklift i liggdelarna?

Tänkte att det blir lite lättare att förflytta tjejerna i vinter om man kan ha dom i mjukliftar som man enkelt kan lyfta ur när man tex ska in på öppnis eller bvc.
    men att knäppa lös liggdelarna går oxå fort tycker jag.
  • Smurf83
    Carola J skrev 2010-07-12 23:24:37 följande:
    Jag ska ha mitt 4 barn i december och då kommer mina tvillingar bara var runt 2 år. Tänkte köpa en babytravel med syskonsits för dom dagar då jag måste ha alla barnen med mig. Finns det regnskydd som passar då? Om någon kanske vet? Tänkte använda mjuklift åt den minsta oxå men det har jag redan =)
    Jag vet att det finns att köpa fast från utlandet då. Ej i Sverige, vad jag vet.

"Raincover for Tri-Mode TWIN with toddler seat"
    www.strollermama.com/valcobaby-stroller-accessories.htm
  • Smurf83
    andypandyy skrev 2010-07-14 16:29:13 följande:
    Har lite frågor ang bredden på vagnen? Hur bred är den? Hur har ni upplevt att den fungerar bra när man är på stan, går i affärer, cafeer, åker buss? 
    Läst vad vi har fyllt i tillsammans i TS här uppe.

JAg har personligen haft vagnen sedan mars 2008 och den är toppen, föredrar hellre syskonvagnen än singelvagnen, då BT syskonvagn är lättare att packa in i våran SEDAN bil.
    Helt toppen att åka buss med och kommer fram överrallt :)
  • Smurf83
    Kimberly88 skrev 2010-07-17 09:34:33 följande:
    Gud så smart! Så synd att dem inte sa det till oss :/ tänkte inte alls på att man kunde göra så. Sån tur ni hade Glad.

Förresten, är det någon som vet när dem brukar få in nästkommande års modeller? Har ingen aning om sådant Oskyldig
    Oftast kommer de nya årsmodellerna vid april/maj.
  • Smurf83
    KEL08 skrev 2010-09-15 12:23:55 följande:
    Har skickat meddelande till Smurf83 ang regnskyddet från USA men inte hört från henne ännu. Nån som har mailadress eller så till henne? Solig
    Har nu svarat alla som efterlyst regnskyddet - har nämligen haft lite datortid nu med tre småbarn.
  • Smurf83
    lolo21 skrev 2010-09-17 10:21:55 följande:

Vilken skötväska har ni till babytravel dublin? Nån som passar extra bra? Tänker att man kommer behöva en stor väska allt som ska få rum till två barn:)

skiphop delux, tror ja min heter (bild finns i galleriet mitt)
  • Smurf83
    liafi skrev 2010-09-17 13:06:52 följande:
    Hej
    Här verkar det finnas kunskap om babytravel. Så snälla hjälp mig :)

Jag har köpt en begagnad babytravelsyskonvagn modell -08 (tror jag).  Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag får fast hårdliften. Även om den är monterad under men spännen etc så tycker jag att det sitter lite löst, gungar liksom fram och bakåt. Jag har för mig att säljaren visade att man skulle trycka ner fotänden så att det "klickade" till, men jag lyckas inte. Kan någon av er förklar hur jag ska göra. Vi har ingen babyproffsen i stan.
    Du sätter först dit ställningen, (under finns tre spännen, ett i fotändan och två mittpå) och då hakar du liksom fast det i fothuset och sedna trycker dy hård ner det vid huvudändan och sedan knäpper du fast under liggdelen med de två spännerna mitt under, runt ställningen liksom.
    Hoppas du förstår min beskrivning, annar sska jag se om jag kan fixa kort.
    Lycka till!
  • Smurf83
    Lenalid skrev 2010-09-21 20:26:34 följande:
    Funderar på att skaffa regnskydd för två sittdelar.... Nu till min fråga, vad har ni får regnskydd och vad kostade det och är ni nöjda?
    se mitt galleri
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7