Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

ÖNadja skrev 2010-03-28 22:07:37 följande:
    Nån som tvättat "dra på lakanet" till liggkorgen i maskin?Jag har ett rött ett som måste tvättas. Men ja är värdelös på att tvätta för hand och är så rädd att det blir kvar tvättmedelrester. Vågar man tvätta på 30 grader?
    Det är väl t o m en lapp om tvättråd i lakanet? Jag minns inte vad vi tvättade på (40 grader?) men har gjort det två ggr.
  • Billabong
    Jonna79 skrev 2010-03-30 22:38:20 följande:
    Du kommer att bli jättenöjd! Det är verkligen super att kunna bära korgen i suffletten, måste ju vara oumärligt om mna har två.
    Njae... liggdelarna väger ju 5,8 kg stycket - utan bebisar i, så ärligt talat tror jag knappast att 4 små älsklingar kommer bära sina tvillingar i liggdelarna. Jag har iaf inte gjort det med mina tvillingbebisar.
    Men grattis till tvillingarna, så klart!
  • Billabong
    6 Små Älsklingar skrev 2010-03-31 21:58:38 följande:
    Oj är dom så tunga, jag hade tänkt bära i höst när jag går på öppna förskolan.Det blir visserligen ingen lång promenad men jag hade tänkt bära korgarna för jag tänkte att det skulle bli krångligt att bära 2 små bebisar, i alla fall till dom blir lite stadigare så att man kan sätta dom på varsin höft.Eller blir det också krånglit, hur har du gjort?Blir lite småsvettig nu när jag inte vet hur jag ska få med mig båda två på en gång Nej tack då får någon annan bära eller så får dom komma hem till oss
    Ja, tyvärr är alla liggdelar till syskonvagnar sådär tunga (hjälper inte mkt att köpa UJ eller EW istället av den anledningen även om de är snäppet lättare).
    Vissa skaffar UJ med dubbel liggdel och har mjukliftar i för att kunna bära, men jag vet inte om det är ngn bra lösning till två smala BT liggdelar.

Jag har aldrig behövt bära liggdelarna. Vi bor nu så att vi har vagnen uppställd i hallen och kör den ut genom ytterdörren. Är aldrig på öppen förskola själv med barnen. Mina killar är snart 9 månader men jag har fortf. inte fått till det med att bära dem på varsin höft - eftersom det är knepigt att lyfta upp det andra barnet själv när man redan har det första på armen... Enklare så klart om ngn räcker en barnen.
  • Billabong
    anachronism skrev 2010-04-02 15:14:38 följande:
    Hallo! Jag skulle behöva lite hjälp! Har nämligen köpt en BT syskonvagn, den har endast en stor suflett och en bygel. Dom går alltså över hela vagnen! Vad kan jag då ha för Liggdel till bebisen för att den ska vara vänd mot mig??
    Nej, jag tror faktiskt inte att det är en BabyTravel... Är du HELT säker?
  • Billabong
    anachronism skrev 2010-04-03 10:23:39 följande:
    Ja, det står då Baby Travel på den. Kan kasta upp en bild i mitt galleri så ni får se den!
    OK. Måste vara en modell som har ganska många år på nacken... Kontakta din Babyproffsen-affär och fråga hur du gör med liggdel till en pass gammal vagn. Antar att det är en tidigare modell av liggdel som krävs.
    Blocket bör väl också vara ett ställe att hitta liggdel på. När du väl vet hurdan du behöver.
  • Billabong
    Kakan85 skrev 2010-04-10 21:52:16 följande:
    Hejsan!Är väldigt nära att köpa denna vagnwww.blocket.se/gavleborg/Tvillingvagn_Syskonv...Undrar dock om detta är ett bra pris och om någon vet innermåtten för varje sittdel.Är också lite skeptisk till att måsta ha Liten framåt då h*n har växt ur liggdelen. Hur har ni upplevt detta?
    Dyrt!
  • Billabong
    Jonna79 skrev 2010-04-11 08:07:18 följande:
    Hej. Lite dyrt med tanke på att det är en lift som ingår och ingen liggdel. Du kan inte ha bebisen bakptvänd ens när den ligger och du inte köper till en riktig liggdel så det blir ju lite dyrare ändå. Den riktiga liggdelen är rymligare än man tror så barnet får plats länge i den. Däremot kan de bli missnöjda med att ligga ner. Det har jag lös med ensele så att min son kan sitta i vagnen ändå när han är vaken.
    Funkar det bra? I min Babyproffsenbutik sa de att jag absolut inte skulle ha sele i liggdelen eftersom det inte var säkert. Så vi fick ta bort liggdelarna och sätta dem i sittdelarna.
  • Billabong
    Jonna79 skrev 2010-04-11 17:55:48 följande:
    Ja det funkar hur bra som helst. På vilket sätt skulle det inte vara säkert? Han har den bara när han sitter och jag har fäst den i suffletten.
    Jag förmodar att det är just fästningen av selen i vagnen som inte är säker - fullt ut. Menar inte att du gör fel, men att man från butikens/tillverkarens sida inte kan garantera barnets säkerhet fullt ut och därför avråder.
    Kastar sig barnet åt sidan och faller så vill de så klart inte ställas till svars.
  • Billabong

shadow83: Ja, det låter logiskt det du skriver med kort sele och ständig uppsikt.

Vi har tvillingar i vår syskonvagn så de har nästan alltid sällskap, storasyster får åka ståbräda. Men det gör även att det är svårare att ha ständig uppsikt på de små, eftersom syskonvagnen inte går in på dagis vid hämtningen...
    Våra pojkar låg kvar i liggdelen tills de var närmare 8 månader gamla, hade det inte varit för att de började vilja sitta upp så hade liggdelen räckt ett tag till utrymmesmässigt då den är rymlig.

• Billabong
    morningsunlight skrev 2010-04-12 23:08:41 följande:
    Hej!Har en fråga ang. vad ni med BT-syskonvagnar har för bilar?Vi har precis beställt en BT syskonvagn med liggdel eftersom vi väntar nr 2 till midsommar.Men vi hade jättebökigt att få in den i vår bil (Saab 9-3 kombi) eftersom liggdelen också måste få plats bak med tanke på att vi ska ha plats med 2 bilbarnstolar.Så, vad har ni andra för bilar?
    Inga problem!
    Vi har en SAAB 9000 (alltså INTE kombi) och vi fick utan problem plats med syskonvagnen och TVÅ liggdelar i vårt bagage (tog oftast av framhjulen). Så, om det gick för oss kan jag inte tänka mig att det är några problem med en kombi-bil!
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7