Inlägg från: Smurf83 |Visa alla inlägg
  • Smurf83

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

anachronism skrev 2010-04-02 15:14:38 följande:
    Hallo! Jag skulle behöva lite hjälp! Har nämligen köpt en BT syskonvagn, den har endast en stor suflett och en bygel. Dom går alltså över hela vagnen! Vad kan jag då ha för Liggdel till bebisen för att den ska vara vänd mot mig??
    Låter som en annan variant av BT, ska in och kolla i ditt galleri.
    Ser att det är en 2005, eller tidigare årsmodell av BT syskonvagn.
    Som du fick tipset om att du behöver ha möjlighet med att kunna sätta fast en kort båge, vilket du ej kan, så en liggdel vänd mot dig passar inte, tyvärr.
    Men babylift funkar kanske, osäker när du måste ha båge för ditt äldre syskonet.
    Ett tips är att du besöker en babyproffsaffär och kolla vad de har tips och prova med en babylift. Troligen går det endast om du ej använder bågen.
    kalasplingan skrev 2010-04-01 17:16:10 följande:
    Hej. Har köpt en baby travel syskonvagn idag, men dom gamla ägarna visste inte hur man fällde ihop den? Vet ni?
    Se mitt galleri - har en bildserie, då denna fårga kommer lite nu och då i tråden.
    helenamargareta skrev 2010-04-01 16:17:15 följande:
    REGNSKYDD Fick svar av tillverkarna ang genomskinliga regnskydd till syskonvagnen BT att ett regnskydd till BT dublin kommer senare delen av detta år och att det redan finns genomskinliga regnskydd till BT amsterdam och BT liverpoolpå Maila gärna: [email protected]">[email protected] för att visa att NI också vill ha ett genomskinligt regnskydd,kanske processen kan gå fortare...
    Låter lovande för framtida BT
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 ♥
  • Smurf83
    Mistoffelees skrev 2010-04-07 15:35:57 följande:
    Undrar bara om detta är ett bra pris? www.blocket.se/goteborg/BabyTravel_syskonvagn... Ja det är ju mjuklift som ingår så därför måste vi ändå köpa en hårdlift också. Hur lång är leveranstiden på nya vagnar? Är ju lite  sent ute då lillknodden beräknas komma om två veckor, fast vagnen behövs ju ändå inte de första två veckorna när sambon är hemma på sina 10 pappadagar.
    Länken funkar ej, så jag vet ej.
    Leveranstiden är olika från butik till butik, samt vilken färg. Oftast är det lätast att få tag i svarta vagnar.
    Men det kna hända att det har någon kampanj just nu, vet ej säkert.
    lycka til!
    Li 82 skrev 2010-04-07 13:25:10 följande:
    En fråga till, när regnskyddet sitter rätt ska de väl täcka hela vagnen el??
    Finns två olika regnskydd för ligg+sitt, en som har liggdeln på vänster sida och en som har liggdelen på höger sida.
    Trä första över handtaget med den stora flicken och sedan täck vagnen med liggdelen först och sen sittdelen (tror jag det var, har ej använt mitt ligg+sitt regnskydd på 1½år)
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 (v.33) ♥
  • Smurf83

Någon som har ståbräda till sin BT syskonvagn?

♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 (v.34) ♥
  • Smurf83
    Jaramla skrev 2010-04-19 21:37:27 följande:
    hej experter! jag köpte en begagnad babytravel i söndags, kan man ta reda på hur gammal den är med hjälp av några ledtrådar tror ni?
    Bild är lättast att svara detta på, annars är de frågor som Sara75, ställer:

Är det tätt eller långt ifrån mellna framhjulen?? Är sufletterna raka eller kupade?
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 (v.35) ♥
  • Smurf83
    glad i kvadrat skrev 2010-04-19 21:48:31 följande:
    Ett litet tillägg... sittdelen är alltså i liggläge oavsett hur jag gör...
    svårt dilemma, kan tyvärr ej hjälpa dig. eftersom min BP monterade ihop min vagn vid leverans, men de svart bandet kan vara ett extra tillbehör.
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 (v.35) ♥
  • Smurf83
    Jaramla skrev 2010-04-19 22:38:27 följande:
    tack för svar!! den ser typ ut såhär: www.blocket.se/goteborg/Babytravel_syskonvagn... (men det är inte den!) men raka sufletter o "tvådelat" fram. skall försöka ta en bild imorgon!
    En 2005 eller tidigare årsmodell visar länken.
  • Smurf83

Jag bokade min vagn i okt. och sen hämtade maken ut vagnen när jag låg på BB (bebisen var då 1dag gammal) - så när vi kom hem från BB när bebisen var 2dagar gammal fanns vagnen hemma och de tyckte jag var perfekt.
    Garantin börjar ju gälla fr.o.m. när man hämtar ut vagnen, så det blev när vi började använda den oxå. Ansåg att ha vagnen hemma och garantin bara löper av att den står kändes dumt.

• Smurf83
    Lantani skrev 2010-04-23 10:06:43 följande:
    Vad säger ni ang myggnät? Misstänker att jag kommer behöva det i slutet på sommaren när lilltjejen föds, men passar dubbelt myggnät till en sittdel och en liggdel? eller bör jag köpa 2 enkla, eller hur har ni gjort?
    Köpte ett dubbel, eller rätta sagt fick det med när jag köpte vagnen.
    Men för att får det helt säkert så hade jag mitt enkel (från singelvagnen) över liggdelen och dubbel över sittdelen.
    Men ibland endast dubbel över hela vagnen.
  • Smurf83
    Morticia77 skrev 2010-04-23 13:47:01 följande:
    Här måste Ni sitta inne med info om det jag undrar; när kom modellen med längre mellan framhjulen? Jag ska köpa en begagnad vagn, men vill veta hur gammal den är ungefär. Kanske någon även vet om det går att ta bort klädseln för att tvätta?
    Årsmodelln 2006 kom det med längre mellan framdäcken, så kallad "de Lux" modellen.
    ÖNadja skrev 2010-04-23 22:10:59 följande:
    Jag skulle behöva en mycket detaljerad beskrivning eller video på hur ni fäller ihop vagnen med en liggdel monterad! Jag och sambon svär när den ska ihop!
    Ser att du blev länkad till mitt galleri - hoppas den hjälpte!?
  • Smurf83
    marmelad skrev 2010-05-12 13:56:22 följande:
    Hej! Jag letar för fullt efter en begagnad BT syskonvagn, och tänkte fråga er på vilken årsmodell de ändrade hjulen, så att de är längre isär? Så jag vet hur gammal vagn jag kan köpa
    denna modell heter DE LUX och finns redan från 2006, men från och med 2008 finns endast DE LUX att köpa för att KOMFORT varianten slutades tillverkas då (varianten med hjulen tät)
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 (v.38) ♥
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7