Inlägg från: mammatill2härligavildar |Visa alla inlägg
  • mammatill2härligavildar
    Lantani skrev 2011-05-19 08:17:03 följande:
    Var ju ett tag sedan jag tog bort liggdelen nu till lilltjejen och har inte blivit färdig till att köpa ett regnskydd till 2 sittdelar.. Men igår köpte jag det genomskinliga, hoppas det funkar bra. Gav 199 kr -)

Vilket gillar ni bäst? Tullsas eller det genomskinliga?
    Jag gillar det genomskinliga bäst när det väl sitter på vagnen. Inget blåst eller regn alls in på barnen. Barnen gillar att se ut oxå. Men Tullsas är smidigare att packa med och lättare att få på tycker jag:)
    JohannaOMikael skrev 2011-06-04 15:57:53 följande:
    Hejsan!
    Tänkte köpa den nya Baby travel tvillingvagnen. Hur är den? är ni nöjda ni som har den?
    Suuuuuper nöjd! Enda jag gnäller över är att varukorgen är bökig, men jag står ut. Å att sufletterna inte går tillräckligt långt ner. På de nya går sufletterna längre=) Båda mina gullisar stormtrivs (3 o 1 år).
    Vickan I skrev 2011-06-22 17:29:17 följande:
    Jo jag läste att vissa tydligen tycker att vagnen drar snett när man har olika tunga barn i den. Är det ngt ni märkt?
    När min lilla va nyfödd vägde stora 15 kg och jag tänkte inte på att den drog snett. Ibland åker bara en av dem i vagnen och det är inget problem då heller tycker jag. Suuuper bra vagn, till bra pris oxå=D
    fair skrev 2011-08-15 18:55:13 följande:
    4500:- med liggdel, fotsack, regnskydd och några andra tillbehör.

Den andra modellen, den nyare, har ju sufletter som går längre ner (bättre alltså) samt fotstöd man kan reglera. D där ser exakt ut som min som är från 2010. Jag är supernöjd med den, men hade gärna haft längre sufletter. Vet inte om priset är ok eller ej. När vi köpte va d nån kampanj o vi betalade 5000-5500 kr för allt nytt.
    Om jag köpte en från 2011, oavsett ny eller ej skulle jag vilja ha en med de nya finesserna:) 

Slänger in en fråga oxå=)

Har flyttat ut på landet  o ska åka buss till stan i morrn med båda barnen o behöver ha syskonvagne med. Dom visste inte på UL (som kör där vi bort) exakt vilken buss modell det är som ska köra å inte hur breda dörrarna är.
    E liksom inte sån låg buss som kör utan sån hög med trappa upp. E de nån som vet om man får på en dublin på en sån buss. Känns inte så smidigt att behöva vika ihop, vet inte va jag ska göra av 1 åringen medans jag gör d så hon inte rymmer:)   

Eddam skrev 2011-08-12 20:31:31 följande:

Vi har en V70. Vagnen går in på bredden. Alltså vagnens bredd.. så bara halva bagagen tas upp. Förstår du hur jag menar? Liggdelen, har bara en själv men två skulle helt klart gå in ovanpå den ihopfällda vagnen. Så man kan packa i resterande halva..

Jag tycker oxå att liggdelen är i smalaste lagret. Om bebisarna föds när dom är svinkallt går det nog jättebra men jag skulle ha svårt att tro att en 6 månaders får plats i den med tjock overall/åkpåse..   

Lyckades faktiskt att ha min 6 månaders i liggdel med vadderad åkpåse och sen windfleece overall. Å då blev hon svettig:) Va lite trångt, men d verkade hon bara gilla. Hon va i o för sig lite liten till vikten, men "normal" lång. 6 månader va hon i januari.
    HEH skrev 2011-09-15 09:04:41 följande:
    Ni med babytravel dublin? försökte få fast vindskyddet igår vid benen. Men tryck-knappar (år 2010), men de fäster ju för 17 inte! de två under, vid hjulen sitter bra. Men de andra?? är era svåra att få fast? det blåser ju riktigt kallt nu....

Får trycka tills fingrarna hoppar ur led:) Men använder det ganska mycket, eller gjorde i våras o ska börja nu igen. Är superbra så filten stannar över bena på barnen tycker jag, å att det stoppar lite vind oxå såklart:)
    Mioo80 skrev 2011-09-21 22:09:24 följande:
    Vet någon vilka babyskydd som passar att klicka på ställningen man kan köpa till vagnen? Verkar himla praktiskt! Sen undrar jag hur ni andra inreder i liggdelarna på vintern? Har inga barn sen tidigare så jag har ingen aning.. Vilken sorts overall är bäst tro, fleece eller riktig täckoverall? Ojoj, många frågor...

Min lilla är född i juli men låg i liggdel hela förra vintern. Hon hade fleeceoverall hela vintern, låg på ett fårskinn och hade fleecefiltar över. Var alltid väldigt varm och go. Provade att lägga i en tjock åkpåse när det var som kallast och så hade hon bara en fleecejacka på sig då, det var för varmt.=)  
    Mioo80 skrev 2011-10-12 10:36:32 följande:
    Ja precis, det är tvillingar!
    Smart med liggunderlaget, det ska jag absolut fixa! Det blev fleeceoveraller till dem, sen vet jag inte om jag ska ha ett vagnstäcke eller bara filtar. Finns ju filtar med lite ull i, kanske är bra. Kudde förresten, har man det i vagnen? Känner mig helt lost ;)
    Är det fler här inne som fått tvillingar? Jag vet inte vad jag ska ha för skötväska, har ingen aning om hur mycket plats man behöver i en sån. Ska man kanske ha ryggsäck så att man har händerna fria till de 2 små? Har hört om Skip Hop, men den tycker jag är på tok för dyr!

Jag tror att en fleecefilt eller ullfilt värmer mera än vagntäcket. Eller så har du både och. Vagntäcker över filten ifall det är väldigt kallt.

Har inte tvillingar, men behöver ha saker i skötväskan till båda barnen. Tills nyligen hade båda blöja så det var sånna för 2 barn, extrakläder för 2, nån matburk, välling, flaska, snacks typ rån eller nåt sånt, nappar osv. Vi har en Ju Ju Be All och den är suuuuper. Rymmer massor. när vi åker bort över dagen får vi även med pyjamasar o snuttefiltar i väskan. Den blir proppfull, men det funnkar. S¨å har vi oxå sånna Ju Ju Be Connected på. Krokar för att hänga väskan i. Dom hänger mellan mittpinnen och ena sidan. Så skötväskan hänger på ena sidan alltså. Jag skulle personligen tyckt att ryggsäck varit jobbigt att alltid bära på. 
    Ju Ju Be väskan är oxå rätt dyr, men man kan ju få tag i sånt begagnat oxå. Värt att kika på kanske. Sen har jag hört att folk hittat nån väska på typ stadium för 199kr som ska va bra.   
    Rödtott skrev 2011-10-21 14:17:33 följande:
    Hej! Någon som vet om en bugaboo-åkpåse passar i en babytravel syskonvagn? Tack på förhand!

Har inte provat själv, men läst att andra skrivit att de ska passa och sitta bra:)

Hej!

Slänger in en fråga här och hoppas nån med Amsterdam ser:)
    Vi har en Dublin till våra barn som är 1,5 och 3,5 år. 3,5 årigen åker vagn ibland och får plats bra i vår Dublin. Vi har även en vanlig sittvagn (teutonia timmy) som vi använder mycket till minsta, men om man är iväg med bara stora på stan o så, så är timmyn förliten för honom. Dessutom är det sååå trögt att dra tyngre barn i en vagn utan svängbara hjul. Så vi funderar på om inte en Amsterdam vore nåt för oss. Å ståbräda till. Visst borde väl den funka bra till stora killen oxå???
    Å e de nån som vet priser på Amsterdam??? Såg på hemsidan att både 2010 o 2011 finns. Är 2010 billigare då??? Visserligen vill jag gärna ha 2011 pga sufletten, men skiljer det mycket i pris kan jag tänka mig 2010=)

Nån som har erfarenheter av Amsterdam o vill dela med sig???

Puffar lite för min fråga om amsterdam:)

Här är min son, 3 1/2 år exakt, 103 cm lång (ignorera trumpna minen o pyjamasen, han e sjuk) . Får plats superbra i vagnen och sover även jätte skönt i den när han nån gång somnar. Kolla nära på huvudstödet upptill så ser du att jag knäppt upp knapparna å då får han plats med huvudet helt. Knäpper man knapparna hamnar huvudet på "skarven". Har i och för sig uppknäppt på lillsyrrans sida oxå för då sitter åkpåsen bättre (en brio åkpåse gjord för race tror jag ifall nån undrar, sitter superbra). Tog bilden inne för ute, med overall o fårskinn, ser det mera trångt ut än det faktiskt är:)
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7