Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Lantani skrev 2010-03-09 10:24:01 följande:
    Finns det ryggstöd i liggdelen?
    Nej. Men man kan ju lägga en kudde eller filt själv för stöd...
  • Billabong
    Lady Namárië skrev 2010-03-09 18:35:37 följande:
    Jag hoppar in här med lite nybörjarfrågor, eftersom jag just upptäckt den här vagnen! Vi kommer att ha 18 månader mellan barnen, och bor på en mindre ort där vägarna inte alltid är så jämnt asfalterade. Vi behöver en vagn som är lättkörd, lätt att fälla ihop och inte väger alltför mycket, men där barnen ändå sitter/ligger bra vid längre stunds använding. Passar den här vagnen oss?
    Ja, det tycker jag.
    Den är lättkörd och lätt att fälla ihop, man får ok grepp om den för att lyfta in den i en bil. Men den är tung. Visserligen är de flesta syskonvagnar tunga men jag tror UJ är lättare iaf. BT väger 18 kg och sedan väger varje liggdel 5,8 kg.
    Vi pumpar däcken då och då för att den ska rulla så lätt som möjligt, men vi har ofta tre barn som belastar den - kan vara därför.
  • Billabong
    misa85 skrev 2010-03-12 15:06:55 följande:
    Hej alla,Nu har jag läst igenom hela tråden, det tog sin tid men känner att jag fått mkt info :)Jag väntar tvillingar, inte förrän i september men börjar redan smått kika på vagnar och har fastnat för just denna.Men kan någon tala om för mig hur lång vagnen är? Det har jag inte hittat någonstans? Är den 75 cm från hjul till hjul eller är det lite smalare nertill?
    Den är smalare nedtill, det är ca 71 cm mellan hjulens yttersidor.
    75 cm som bredast är den uppe vid handtaget.
  • Billabong
    misa85 skrev 2010-03-12 15:54:39 följande:
    Ok tack, har du koll på längden också?
    Vilken längd är det du menar? Alltså ngn särskild del av vagnens längd du undrar över?
    För enligt produktkatalogen är vagnen 111 cm lång.
  • Billabong
    Lantani skrev 2010-03-12 15:25:25 följande:
    Nu har jag varit inne och pratat med dem på babyproffsen och visst kunde vi beställa vagn nu och låta dem ha den tills att vi vill hämta ut den (har bf augusti) och det tycker jag låter super. Lite rabatt på vagnen nu också ju, inte helt fel.Sen kommer ju dilimmat om färg, svart brun eller röd? Liggdel i samma färg som vagnen? Kan tillägga att vi har en pojk nu och väntar en flicka
    Jag har en svart och vill helst ha en svart. Går att piffa bra med sittdynor och åkpåsar.
  • Billabong
    misa85 skrev 2010-03-12 19:35:54 följande:
    jag menar hur lång den blir med hjulen, tycker att den ser ganska lång ut fast om den bara är 111 cm är den ju inte stor.Hur länge har era barn kunnat använda liggdelen? Känns det konstigt att ha barnen framåt när de är så små sedan?
    Ängden på vagnene beror så klart på i vilken vinkel man har handtaget... Min vagn blir ca 10 cm längre än minimilängden 111 cm när jag ställer den mot en vägg och mäter där handtaget slutar.

Mina killar ligger fortfarande i liggdelarna, 8 månader gamla. Och de är inte små. Är glad att de har accepterat att ligga ner så här länge - men det är protester ibland så jag kommer byta när som helst.

Hade allra helst haft dem emot mig ngt några månader framöver, men vagnarna man kan ha barnen sittande mot sig passar oss inte av andra anledningar.
    Skulle de inte må bra av att sitta framåtvända får vi skaffa en annan vagn att ha en kort övergångsperiod som kompromiss.
  • Billabong

Och för förtydligande: mina killar är inte födda för tidigt och är snarare stora än så för sin ålder. Många byter liggdel för att de TYCKER/TROR att barnet har det för trångt... Vilket är fel, de små lider inte av det alls. Utan byter till sittdel gör man när bebisen inte längre accepterar att ligga ner.

• Billabong
    Zessan84 skrev 2010-03-12 21:46:29 följande:
    Vi har haft röd vagn med svart liggdel. Jättesnyggt! Sydde sittdynor som va svarta med vita stjärnor. Min erfarenhet är att de svarta vagnarna lätt blir solblekta. Vår röda har inte blivit det de minsta!
    Jaså!?
    Våra svarta liggdelar som vi haft i 8 månader är inte det minsta solblekta i sufletterna...

Ni andra med svarta, är era sufletter blekta?
  • Billabong

misa85: Antar att du menade bakåt...?
    Men UJ är ännu smalare fr o m 2010-årsmodell tror jag... Och har nu även delade sufletter vilket är superbra. Den är också snyggare tycker jag. Men onödigt dyr...

Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7