Inlägg från: Smurf83 |Visa alla inlägg
  • Smurf83

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Lantani skrev 2010-03-20 18:48:16 följande:
    Jaha då var vagnen beställd En babytravel blev det. Tyckte den passade suprbra i bilen även om den var lite otymplig att lyfta, men det ska nog gå bra, man välnjer sig nog lite med tiden! Blev en svart med svart liggdel, tror vi kommer bli jättenöjda. Nu ska jag se om jag inte kan hitta ett regnskydd till ligg/sitt på tradera.. Känns mycket pengar för ett nytt rengskydd. 5498 eller något sånt blev det. Ska hämta den någongång i juni (förmodligen slutet) och har bf i början på augusti. Hur är det nu med regnskydd till sitt/sitt, är det bra som de flesta köper till, eller är det bättre att köpa ett genomskinligt? Hur är det med garanti på vagnen? Det glömde jag fråga.
    Grattis!!!

Genomskinligt = nödja barn, tidigare höll min stora på att hänga ut genom "hålet" i Tullsa regnskyddet och då blev hon ju blöt, men hon ville ju se något.
    DesiréeochThéosmamma skrev 2010-03-19 19:09:34 följande:
    ÅÅå skriv gärna vad du fått betala för din, vill me beställa ett regnskydd, vilken sida vart det man beställde det ifrån? Babyproffsen ringde igår och sa att våran vagn var klar men vi inte behövde hämta den redan, tur det för har inte bf förrens 2 juni =)
    Jag eller rätta sagt maken hämtade ut våran vagn när jag var på BB, lilla syster var då 1dag gammal.
    lindalake skrev 2010-03-19 18:39:56 följande:
    Det här svaret fick jag idag. bara 20dollar? Hi Linda, Thank you for your patience. We do have replacement rain covers for Tri Mode twin, its $20.00 total. Can you please send me your address so I can give you an estimate for the shipping? Ava Benjamin Customer Care Valcobaby USA 800-610-7850
    WOW, vilket pris!!!
    Är det verkligen rätt regnskydd???
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 ♥
  • Smurf83
    mammatill2härligavildar skrev 2010-03-29 11:50:17 följande:
    I lördags var vi och beställde en Baby Travel Dublin. En brun blev det. Har hela tiden varit inne på en syskon vagn i Urban Jungle stuket. Nu när vi kikade på båda kan jag inte förstå hur någon motiverar att köpa Urban Jungle till det dubbla priset. Tycker Baby Travel verkar superbra=) Pulvret kommer inte förens i juli så vi ska hämta vagnen i juni, men det är skönt att ha beställt så man vet att den finns där sen. Å blivande brorsan satt superbra o såg så mallig ut=) Ska oxå kolla efter regnskydd begagnat. Bra tips! Men jag undrar en sak. Har hört att man kan ta bort sittdelen på den sidan man har liggdelen om man vill. Men i butiken vi var sa säljaren att det inte går. Nån som vet vad som gäller???
    Ja, man kan ta bort sittdelen på den sista som liggdelen är på, men alla gör inte det. Vilketn inte jag gjorde.
    En del har haft bekymmer att sätta dit det igen.
    Fast jag vet ej vad som gäller ang. årsmodell 2010, som du köper.
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 ♥
  • Smurf83
    kalasplingan skrev 2010-03-30 11:46:05 följande:
    Hej. Jag har hittat en beg på blocket som var ca 2år gammal. Kommer få ett till barn i sommar och då är min son 2år. Tycker ni att det är en bra vagn att köpa? Några nackdelar? Kan man ändra styret eller är det alltid en framåtvänd sittvagn? Liggdelen som man har emot sig, är den lätt att ta bort?  Är regnskyddet bra? MYcket frågor men man vill ju vara säker. Ville ha 2900 för vagnen med en hårdligt, en mjuklift och regnskydd så jag blev sugen att slå till=) Tack för hjälpen!
    Oj, måånga frågor.

Ja, jag älskar min syskonvagn, använder dden fortfarande och har två tjejer som är idag 4år o 2år och har bf i slutet av maj.

Nackdelar, skulle väl haft bättre regnskydd i Sverige + bästa vore om den var vändbar, men icke.

Ja, man han höja och sänka styret, men jag och maken har samma inställning och jag är 163 och han 185.

Ja, endast framåtvänd - men köp till liggdel så har du bebisen vänd mot dig första tiden + att du få upp bebisen fårn klåfingriga storasyskonet.

Ja, liggdel är lätt att ta bort. Först ett knäppe under liggdelen och sedan ta bort sällningen som sitter i samma fäste som bågen som man har när man är storbarn.
  • Smurf83
    kalasplingan skrev 2010-03-30 14:09:09 följande:
    Vi har den i en volvo sedan och den är toppen.
  • Smurf83
    6 Små Älsklingar skrev 2010-03-30 15:56:06 följande:
    Hur gör man för att fälla ryggstödet på syskonvagnen? Är det dragkedjor och sånt? Har kikat lite på easywalker och den verkar lite småkrånglig att fälla ner. en stor fördel är ju att man bär korgen i suffletten, verkar jättesmidigt. Färgerna är finare. Vi har visserligen redan köpt en röd babytravel men det fanns bara svarta korgar eftersom den röda vagnen utgått
    De nyare fr. 2006 tror jag det är har dragsnöre, jättebra.

Bära i liggdelens sufflett kan man med den fårn 2008, tror jag det är.

Liggdelen har du endast några månader och hela vagnen flera år.
    Är inne på mitt andra år nu.

Liggdelen hade jag i ca 5månad tror jag det var.
    6 Små Älsklingar skrev 2010-03-30 15:58:08 följande:
    Äsch vad snabb jag är, skulle också skriva att vi har svårt att bestämma oss för vilken vagn vi ska ha. Är det någon av er som har erfarenhet av både easywalker och babytravel syskonvagn och kan berätta för och nackdelar? Har ni bilder jag kan titta på? Tittade i bildtråden som länkas i ts men det var inte så många bilder att titta på.
    Jag har bilder på vagnen i mitt galleri, endast erfarenheter av BT vagnen.
  • Smurf83

Ja, en stor varukorg

6 Små Älsklingar skrev 2010-03-30 16:28:54 följande:
    Åh så fin Är det en enda stor varukorg? Så bra att man kan bära i suffletten, kanske vi ska vara nöjda med babytraveln då? Någon mer som har något att tillägga eller bilder?
  • Smurf83
    Acnaib skrev 2010-03-30 16:40:56 följande:
    Smurf83: Vart har du köpt ditt regnskydd till din vagn? (smygsnokat lite bland dina bilder ) Jag har letat på nätet men hittar inte så mkt. Om jag förstått det hela rätt så behöver man olika regnskydd beroende på om man använder liggdel eller inte?
    Ja, två regnskydd.
    Sitt+liggdel
    Sitt+sitt.

Skicka ett pm, så svarar jag senare med köpinfo hur man går till väga att köpa från USA.
    6 Små Älsklingar skrev 2010-03-30 16:38:40 följande:
    Nu har vi bestämt oss för att behålla babytraveln Eller rättare sagt jag har bestämt mig, sambon har blivit alldeles knasig på mig här hemma när jag velar så .-D Ska hålla utkik på blocket om det dyker upp ett par röda korgar också
    Bra val, väntar du tvillingar?
  • Smurf83
    helenamargareta skrev 2010-03-31 10:21:05 följande:
    Någon som vet om detta regnskydd fungerar på BT www.kiddicare.com/webapp/wcs/stores/servlet/p... Babyjogger finns ju i sverige med,men har inte funnit just detta regnskydd när jag kollat runt på nätet
    Passar detta till en vagn med välvda sufletter då?
    kallag skrev 2010-03-31 21:56:31 följande:
    En fråga till: är det någon som provat detta regnskydd? www.uteungar.se/show_product.asp?artno=1133&c... Svårt att veta om det kan passa...
    Passar detta till en vagn med välvda sufletter då? (obs! bilden länkade till en singelvagn)
    anachronism skrev 2010-03-31 22:16:56 följande:
    Någon som är kunnig ang. Babytravel syskonvagn?! Gå in i min tråd! Behöver hjälp! :) www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51712803.html
    Ska kolla om jag kan hjälpa dig, inget jag kan lova än.
  • Smurf83
    sweran skrev 2010-04-01 10:50:57 följande:
    nu har vi äntligen bestämt oss bör en bt syskonvagn när nästa bebis kommer i slutet av sommaren... ngn som har koll på hur lång tid innan man måste boka/beställa vagnen. o är det ngn som har tips på en bra stor skötväska som passar till vagnen. har en skip hop dash deluxe nu som är alldeles för liten redan med ett blöjbarn... så har ångest för vad jag ska hitta på för väska när man ska ha två blöjbarn....
    Se mitt galleri över en bra skötväska till två blöjbarn med en BT vagn.

Beställnignstiden på en BT vagn är olika vart man bor i landet, samt vilken färg man väljer.
  • Smurf83
    Quinny skrev 2010-04-01 11:18:06 följande:
    det lutar åt en BT för våran del också, när bebis kommer slutet av sommaren... TS, du hade skrivit i trådstarten såg jag, att utförsäljning av fjolårets modell oftast sker runt april/maj. isf tänkte vi slå till då, men kan man se någonstans om de säljer ut fjolårets modell då? någon hemsida elr så...
    BT säljs ej via hemsidor utan det brukar ske i deras butiker att det har 1000kr rabatts erbjudande för fjolårets modell, men även hört i år det ev. inte blir av.
    Sen är det olika från butik till butik
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7