Inlägg från: mammatill2härligavildar |Visa alla inlägg
  • mammatill2härligavildar

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Kindibary skrev 2011-03-02 10:46:13 följande:
    Okej, tack för svaret!
    Får ta och ringa runt till babyproffsenbutikerna häromkring.
    Vet du vad märket heter på regnskyddet?
    VEt inte vad de är för märke. Stod inget alls på förpackningen heller utan va bara inplastat i genomskinlig plast. MEn jag frågade om d som va just till dublin o då visade dom mig d:)
    Smulan27 skrev 2011-03-02 10:16:16 följande:
    Ni som är duktiga på Babytravel, vad är det egentligen för skillnad på Babytravels syskonvagn och Carenas syskonvagn? Jag tycker att de ser väldigt lika ut.
    Jag tror, men är inte säker, men att carenas ryggstöd är rätt korta. Sen tycker jag den känns plastigare oxå, men verkar däremot ha mycket bättre varukorg, blir tokig på BTs dåliga varukorg på syskonvagnen. Jäkla pinne i mitten som gör att man inte får ner en kasse med mat ens:(
    Milli71 skrev 2011-03-16 13:19:10 följande:
    Hej,
    ringde runt till samtliga BP i Stockholm och frågade efter det genomskinliga regnskyddet som ska passa till syskonvagnen. Endast EN av dessa hade överhuvudtaget något sådant i sitt sortiment. Hon sa att det är ett universellt regnskydd, men att det ska passa även till BT Dublin, även betr det delade handtaget. Märket är Playshoes, pris 198,- Har letat på nätet efter en bild men inte hittat.

Undrar därför om någon av er som köpt ett genomskinligt regnskydd har en bild på detta och även kan ange vilken tillverkare det är? Tack snälla på förhand!
    Vet inte vad det är för tillverkare på mitt för det stod inget alls på förpacningen. Ska hämta på dagis vid 14 o jag kan kolla på d då. Har haft mitt 2 mån bara men det känns inte som att det är på väg att gå sönder o ja är supernöjd. Funkar bra och är gjort för att handtaget är delat så det är inga problem. Sonen som är 2,5 gillar det mycket bättre än tulsas eftersom han slipper att det blåser o regnar i ansiktet, som det annars gör när man har en öppning vid huvudet.
    MEn en nackdel är att jag tycker det tar endel plats eftersom det inte ryms i nån liten smidig förvaringsficka. Men å andrasidan har jag plats för d i varukorgen för där lägger jag sällan nåt annat eftersom jag tycker det är lite bökigt:)
    Kan faktiskt sätta på regnskyddet när jag går till dagis o ta en bild oxå så får du ser. Lägger upp den sen så fort jag hinner=)

Herregud va seg jag e:) Sonen hämtades med bil i fredags så jag tog inte fram vagnen då. Men nu har jag fotat med regnskyddet på, i flera vinklar. Hittade inte någonstans att det står nåt märke eller tillverkare, tyvärr.

Så här blir det vid handtaget. Skötväskan får tyvärr inte plats under, men det funkar bra ändå för mig:)

Glömde ju framifrån=) Å så tar jag med en bild utan regnskydd oxå. Satte i den lite tunnare fleecepåsen från Brio idag till lilla tjejjen för här är d 13 grader varmt=)

Hemlighet skrev 2011-03-17 17:17:31 följande:
    Jag har köpt en amsterdam av -11 modellen. Och blev lite förvånad när jag satte på regnskyddet.
    Det täcker ju inte baksidan där fickan är!
    Har ni samma problem med tvillingvagnarna/syskonvagnarna?
    Har ett genomskinligt regnskydd å det täcker hela i bak oxå. Ja du ser ju på mina miljoner bilder här över hur d ser ut=D

Men Smurf, tänkte på en sak. Om d regnskyddet man kan beställa via dig är samma som jag har, men mycket dyrare, kan du inte lägga till i TS att man först kan höra med BP butikerna om dom har hemma. Så slipper man betala så mycket när d finns för 198kr, om man har tur att närmsta BP butik har hemma:)

mammatill2härligavildar skrev 2011-03-23 08:49:55 följande:
    Men Smurf, tänkte på en sak. Om d regnskyddet man kan beställa via dig är samma som jag har, men mycket dyrare, kan du inte lägga till i TS att man först kan höra med BP butikerna om dom har hemma. Så slipper man betala så mycket när d finns för 198kr, om man har tur att närmsta BP butik har hemma:)
    Å en sak till:) Hur har du gjort med skötväskan???? Min har lock så de regnar inte in i den, men så drygt om den blir blöt ändå om d regnar mycket o man sen ska bära med sig den inne om man är borta å den är helt blöt.
    Milli71 skrev 2011-03-27 15:25:41 följande:
    Hej igen och tack för alla bilder.

Jag ringde ju runt till alla BP i Stockholm för att få tag på det genomskinliga regnskyddet som ska passa till Dublin. Endast en av butikerna hade det överhuvudtaget i sitt sortiment. Pratade sen med 2 olika personer vid 2 olika tillfällen och ställde frågan till båda för att vara HELT säker på att det regnskyddet de hade i butiken (Märke Playshoes för 198,-) skulle passa till just BT syskonvagnen, med tanke på pinnen på handtaget. "Jodå, det ska fungera ändå." fick jag som svar.

Så i lördags fick sambon i uppdrag att åka och inhandla ett. Han hade dock inte möjlighet att testa i butiken och när han sen kommer hem och jag ser på bilden av förpackningen så undrar jag ju hur det överhuvudtaget ska fungera på vår vagn - eftersom överdraget är i ett enda stycke och bakstycket är helt och inte går att öppna! Passar alltså inte iaf...blir bara så trött... 

Undrar därför vilket BP du (Brorsan och Pulvret) köpte ditt ifrån så att jag kan ringa dem och beställa från dem istället? Tack snälla!
    Jag köpte mitt på BP i Karlstad:) Hade jag bott där hade jag kunnat köpa o skicka åt dig, men jag bor i Uppsala å hade bara vägarna förbi Karlstad när jag köpte.
    Vickanflickan skrev 2011-03-28 21:46:56 följande:
    Men så bra att jag hittade den här tråden. Till sommaren kommer jag behöva en syskonvagn då lillasyskonet tittar ut. Storebror kommer då vara 20mån gammal. Jag har varit och tittat på en babytravel syskonvagn och det lutar åt en att det kommer bli en sån som införskaffas. Men helt säker är jag ju inte om det är det bästa alternativet. SÅ med en nyfödd och en på 20mån, boende på landet med kassa vägar, behov av att gå ganska så mycket, är Babytravel ett bra val?
    Jag tror absolut det är ett bra val. Mellan mina barn är det 24 månader o vagnen är toppen för dem. Va tveksam till att ha lilla framåtvänd när hon slutade med liggdelen, men det går jätte bra. Hon har ju sällskap av brorsan, å dessutom så halvligger hon mest i sittdelen ännu (är snart 9mån) å jag hänger ibland för en fiilt om d känns som att d kan bli mycket intryck. Tycker den är såå skön att köra eftersom det är lufthjul, å svängbara framhjul är ett måste för mig. Fjädringen kan jag inte uttala mig om, har aldrig kört en sån där gungig barnvagn typ emmaljunga så jag e inte van med en sån. Har en bugaboo o dom e ju mycket stelare än denna. För mig funkar det jättebra med denna vagn även på grusvägar o så. Beror kanske på hur mycket krav man har på fjädringen, liksom vad man är van vid:) Vagnen upplevs som en hel pråm när man står körklar vid den o har liggdelen på, men jag tycker man kommer fram överallt ganska bra. Bor i stan o är på stan + gallerior en heldel o det funkar bra. Skulle aldrig orkar gå runt så om framhjulen inte var svängbara.
    Sen tycker jag att sittdelarna är rätt rymliga för att vara syskonvagn. Min stora upplevs som en ganska lång kille, men han både sitter o sover bra i vagnen.
    Minus för mig är den kassa varukorgen som liksom är avdelad så det är skitbökigt att ha in grejjor där tycker jag. Sen skulle jag gärna ha samma sufletter som den nya modellen, längre. Men d funkar ju att hänga filt oxå=)
    Puh, nu blev d mycket här=D
    HEH skrev 2011-05-09 09:20:57 följande:
    Svaret finns säkert i tråden. Men orkar inte läsa allt!

Vad är det för regnskydd som gäller då man har dubbelvagnen, en liggdel o en sittdel?
    Myggnät? har man 2 st typ tullsta? samma där, en liggdel i o en sittdel...
    Regnskydd till en sitt o en ligg finns ett från Tullsa som är för båda. Alltså d sitter ihop o passar för sitt/ligg. Sen när man byter till två sitt så kan man ha Tullsas eller ett i genomskinlig plast som är billigare. Båda säljs på babyproffsen tex:)
    Myggnät, vi hade bara ett till liggdelen då stora som satt i sittdelen aldrig sov eller så i vagnen så det behövdes inte. Nu ska vi köpa ett stort till två sittdelar.

Tips om Tullsas regnskydd. Kolla tradera. Köpte mitt där, helt nytt i förpackning för under 200kr=)
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7