Vickanflickan skrev 2011-03-28 21:46:56 följande:
Men så bra att jag hittade den här tråden. Till sommaren kommer jag behöva en syskonvagn då lillasyskonet tittar ut. Storebror kommer då vara 20mån gammal. Jag har varit och tittat på en babytravel syskonvagn och det lutar åt en att det kommer bli en sån som införskaffas. Men helt säker är jag ju inte om det är det bästa alternativet. SÅ med en nyfödd och en på 20mån, boende på landet med kassa vägar, behov av att gå ganska så mycket, är Babytravel ett bra val?
Jag tror absolut det är ett bra val. Mellan mina barn är det 24 månader o vagnen är toppen för dem. Va tveksam till att ha lilla framåtvänd när hon slutade med liggdelen, men det går jätte bra. Hon har ju sällskap av brorsan, å dessutom så halvligger hon mest i sittdelen ännu (är snart 9mån) å jag hänger ibland för en fiilt om d känns som att d kan bli mycket intryck. Tycker den är såå skön att köra eftersom det är lufthjul, å svängbara framhjul är ett måste för mig. Fjädringen kan jag inte uttala mig om, har aldrig kört en sån där gungig barnvagn typ emmaljunga så jag e inte van med en sån. Har en bugaboo o dom e ju mycket stelare än denna. För mig funkar det jättebra med denna vagn även på grusvägar o så. Beror kanske på hur mycket krav man har på fjädringen, liksom vad man är van vid:) Vagnen upplevs som en hel pråm när man står körklar vid den o har liggdelen på, men jag tycker man kommer fram överallt ganska bra. Bor i stan o är på stan + gallerior en heldel o det funkar bra. Skulle aldrig orkar gå runt så om framhjulen inte var svängbara.
Sen tycker jag att sittdelarna är rätt rymliga för att vara syskonvagn. Min stora upplevs som en ganska lång kille, men han både sitter o sover bra i vagnen.
Minus för mig är den kassa varukorgen som liksom är avdelad så det är skitbökigt att ha in grejjor där tycker jag. Sen skulle jag gärna ha samma sufletter som den nya modellen, längre. Men d funkar ju att hänga filt oxå=)
Puh, nu blev d mycket här=D