• Smurf83

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Vi är ett gäng fantaster/ägare/nyfikna till vagnen BabyTravel Syskon/Tvillingvagn.
    Här finns plats för frågor, svar, tips, diskussion m m om vagnen.

Här har vi systertråden där vi kan lägga in våra bilder på vagnarna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m44245797.html

Vagnen finns även i USA, där den heter Valco:
    www.valcobaby.com

Hemsida:
    babyhornan.jetshop.se/

Här finns förra tråden - del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m44247885.html
    Här finns förra tråden - del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46133952.html

Här finns förra tråden - del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m48476154.html
    LITE UPPGIFTER & SVAR PÅ VANLIGTA FRÅGOR

Nypris (syskonvagn): 4995kr*
    Nypris (liggdel): 995kr

Nypris, regnskydd för liggdel + sittdel (TULLSA): 359 kr eller 438kr (Babyproffsen)
    Nypris, regnskydd för två sittdelar (TULLSA): 395 kr

Nypris, regnskydd för två sittdelar via USA: 50 dollar inkl. frakt
    (kontakta Smurf83 för mera info)

Myggnät för syskonvagn, TULLSA: 69 kr (Babyproffsen) eller 89 kr (Babyland)

* rea av utförsäljning av fjolårets modell sker oftast kring april/maj

Mått hopfälld inkl. hjul: längd 84 cm, bredd 75 cm och höjd 53 cm

Reservdelar till syskonvagn:

Chassi 2380 kr
    Klädsel 1795 kr
    Sufletter 495 kr
    Fotsack 195 kr
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 ♥
  • Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7
  • anachronism

Hallo!
    Jag skulle behöva lite hjälp!
    Har nämligen köpt en BT syskonvagn, den har endast en stor suflett och en bygel. Dom går alltså över hela vagnen! Vad kan jag då ha för Liggdel till bebisen för att den ska vara vänd mot mig??

• Acnaib
    anachronism skrev 2010-04-02 15:14:38 följande:
    Hallo!Jag skulle behöva lite hjälp! Har nämligen köpt en BT syskonvagn, den har endast en stor suflett och en bygel. Dom går alltså över hela vagnen! Vad kan jag då ha för Liggdel till bebisen för att den ska vara vänd mot mig??
    Finns det möjlighet att ha en kort bygel? Alltså finns det fyra "hål" för byglar eller bara två?
  • Billabong
    Hallo! Jag skulle behöva lite hjälp! Har nämligen köpt en BT syskonvagn, den har endast en stor suflett och en bygel. Dom går alltså över hela vagnen! Vad kan jag då ha för Liggdel till bebisen för att den ska vara vänd mot mig??
    Nej, jag tror faktiskt inte att det är en BabyTravel... Är du HELT säker?
  • anachronism

Ja, det står då Baby Travel på den.
    Kan kasta upp en bild i mitt galleri så ni får se den!

• Smurf83
    Hallo! Jag skulle behöva lite hjälp! Har nämligen köpt en BT syskonvagn, den har endast en stor suflett och en bygel. Dom går alltså över hela vagnen! Vad kan jag då ha för Liggdel till bebisen för att den ska vara vänd mot mig??
    Låter som en annan variant av BT, ska in och kolla i ditt galleri.
    Ser att det är en 2005, eller tidigare årsmodell av BT syskonvagn.
    Som du fick tipset om att du behöver ha möjlighet med att kunna sätta fast en kort båge, vilket du ej kan, så en liggdel vänd mot dig passar inte, tyvärr.
    Men babylift funkar kanske, osäker när du måste ha båge för ditt äldre syskonet.
    Ett tips är att du besöker en babyproffsaffär och kolla vad de har tips och prova med en babylift. Troligen går det endast om du ej använder bågen.
    kalasplingan skrev 2010-04-01 17:16:10 följande:
    Hej. Har köpt en baby travel syskonvagn idag, men dom gamla ägarna visste inte hur man fällde ihop den? Vet ni?
    Se mitt galleri - har en bildserie, då denna fårga kommer lite nu och då i tråden.
    helenamargareta skrev 2010-04-01 16:17:15 följande:
    REGNSKYDD Fick svar av tillverkarna ang genomskinliga regnskydd till syskonvagnen BT att ett regnskydd till BT dublin kommer senare delen av detta år och att det redan finns genomskinliga regnskydd till BT amsterdam och BT liverpoolpå Maila gärna: [email protected]">[email protected] för att visa att NI också vill ha ett genomskinligt regnskydd,kanske processen kan gå fortare...
    Låter lovande för framtida BT
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 ♥
  • Billabong
    anachronism skrev 2010-04-03 10:23:39 följande:
    Ja, det står då Baby Travel på den. Kan kasta upp en bild i mitt galleri så ni får se den!
    OK. Måste vara en modell som har ganska många år på nacken... Kontakta din Babyproffsen-affär och fråga hur du gör med liggdel till en pass gammal vagn. Antar att det är en tidigare modell av liggdel som krävs.
    Blocket bör väl också vara ett ställe att hitta liggdel på. När du väl vet hurdan du behöver.
  • kallag
    kallag skrev 2010-03-31 19:10:06 följande:
    Nu har min man varit och köpt regnskyddet till 2 sittande för 500 kr (säkert 499 eller nått). Är priset höjt eller har vi en dyr babyproffsbutik?
    Jag var i Alingsås över påsk och där kostade samma regnskydd 270 kr!
  • The Luckiest

hej. har köpt en begagnad BT på annons o såg den inte innan vi fick den. i vilket fall var den ordentligt solblekt så jag undrar om det finns någon typ textilspray man kan spruta på för det känns som det blir rackarns dyrt att köpa två nya suffletter när man redan lagt 2500:- på en begagnad. kasnke var korkat att inte köpe en ny kan jag tycka i efterhand men hoppas att det det finns något spray eller något så blir det ju kanon.

Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7