• Smurf83

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Vi är ett gäng fantaster/ägare/nyfikna till vagnen BabyTravel Syskon/Tvillingvagn.
    Här finns plats för frågor, svar, tips, diskussion m m om vagnen.

Här har vi systertråden där vi kan lägga in våra bilder på vagnarna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m44245797.html

Vagnen finns även i USA, där den heter Valco:
    www.valcobaby.com

Hemsida:
    babyhornan.jetshop.se/

Här finns förra tråden - del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m44247885.html
    Här finns förra tråden - del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46133952.html

Här finns förra tråden - del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m48476154.html
    LITE UPPGIFTER & SVAR PÅ VANLIGTA FRÅGOR

Nypris (syskonvagn): 4995kr*
    Nypris (liggdel): 995kr

Nypris, regnskydd för liggdel + sittdel (TULLSA): 359 kr eller 438kr (Babyproffsen)
    Nypris, regnskydd för två sittdelar (TULLSA): 395 kr

Nypris, regnskydd för två sittdelar via USA: 50 dollar inkl. frakt
    (kontakta Smurf83 för mera info)

Myggnät för syskonvagn, TULLSA: 69 kr (Babyproffsen) eller 89 kr (Babyland)

* rea av utförsäljning av fjolårets modell sker oftast kring april/maj

Mått hopfälld inkl. hjul: längd 84 cm, bredd 75 cm och höjd 53 cm

Reservdelar till syskonvagn:

Chassi 2380 kr
    Klädsel 1795 kr
    Sufletter 495 kr
    Fotsack 195 kr
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 ♥
  • Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7
  • mammatill2härligavildar
    Quinny skrev 2010-04-01 11:18:06 följande:
    det lutar åt en BT för våran del också, när bebis kommer slutet av sommaren...TS, du hade skrivit i trådstarten såg jag, att utförsäljning av fjolårets modell oftast sker runt april/maj. isf tänkte vi slå till då, men kan man se någonstans om de säljer ut fjolårets modell då? någon hemsida elr så...
    När vi var i helgen på Babyproffsen i Barkarby frågade jag om årsmodeller/priser o sånt. Dom sa då att priset som var nu (typ kr billigare totalt om man köpte vagn o en liggdel) skulle höjas snart igen och att det inte skulle bli nån utfärsäljning för att det inte skulle skilja nåt i årsmodellerna.
    Vet itne vad som stämmer, men så sa hon, så vi slog till på att beställa en brun fast bebis inte kommer förens i juli=)

Vet inte hur mycket jag litar på den säljaren dock för hon puschade för den vagnen så jäkla mycket att hon blev rätt dryg. Men vi hade läst på innan och visste att vi skulle köpa den om den kändes bra när vi provkörde o klämde lite på den.
  • Småtokig
    mammatill2härligavildar skrev 2010-04-01 12:34:48 följande:
    När vi var i helgen på Babyproffsen i Barkarby frågade jag om årsmodeller/priser o sånt. Dom sa då att priset som var nu (typ kr billigare totalt om man köpte vagn o en liggdel) skulle höjas snart igen och att det inte skulle bli nån utfärsäljning för att det inte skulle skilja nåt i årsmodellerna. Vet itne vad som stämmer, men så sa hon, så vi slog till på att beställa en brun fast bebis inte kommer förens i juli=)Vet inte hur mycket jag litar på den säljaren dock för hon puschade för den vagnen så jäkla mycket att hon blev rätt dryg. Men vi hade läst på innan och visste att vi skulle köpa den om den kändes bra när vi provkörde o klämde lite på den.
    Det erbjudandet tog slut igår.
    ♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Acnaib

Igår beställde vi vår BT, färg Brun! Känns bra! Men lite sisådär, då vi ju redan har en Brio Double Wave. Känns såå onödigt, men vill ju såå gärna ha en BT {#lang_emotions_undecided}

Tja, nu beställde vi en iaf {#lang_emotions_smile} Leveranstiden här är bara en vecka, så det känns ju skönt att den hinner komma (förmodligen {#lang_emotions_tongue_out}) innan bebisen kommer. Bebiesen väntas i mitten av Maj.

Eftersom jag känner butiksägaren fick vi dessutom ett specialpris {#lang_emotions_laughing}. 5250 kr ink. en liggdel. Inte helt fel va?

• mammatill2härligavildar
    Småtokig skrev 2010-04-01 12:36:41 följande:
    Aha, ja tur att vi beställde i helgen då.
  • Acnaib
    mammatill2härligavildar skrev 2010-04-01 12:34:48 följande:
    När vi var i helgen på Babyproffsen i Barkarby frågade jag om årsmodeller/priser o sånt. Dom sa då att priset som var nu (typ kr billigare totalt om man köpte vagn o en liggdel) skulle höjas snart igen och att det inte skulle bli nån utfärsäljning för att det inte skulle skilja nåt i årsmodellerna. Vet itne vad som stämmer, men så sa hon, så vi slog till på att beställa en brun fast bebis inte kommer förens i juli=)Vet inte hur mycket jag litar på den säljaren dock för hon puschade för den vagnen så jäkla mycket att hon blev rätt dryg. Men vi hade läst på innan och visste att vi skulle köpa den om den kändes bra när vi provkörde o klämde lite på den.
    Det stämer nog, att det inte blir nåon utförsäljning. För det sa de här oxå.
  • Jonna79

Jag tycker liggkorgen är smidig att bära, fast jag har ju bara en....Bär alltid upp den eftersom vi bor på tre halvtrappor upp och vagnen står nere. Sonen väger 8 kg och ännu så länge är det inga problem att bära.

• helenamargareta

REGNSKYDD
    Fick svar av tillverkarna ang genomskinliga regnskydd till syskonvagnen BT
    att ett regnskydd till BT dublin kommer senare delen av detta år och att det redan finns genomskinliga regnskydd till BT amsterdam och BT liverpoolpå

Maila gärna: [email protected] för att visa att NI också vill ha ett genomskinligt regnskydd,kanske processen kan gå fortare...

• kalasplingan

Hej. Har köpt en baby travel syskonvagn idag, men dom gamla ägarna visste inte hur man fällde ihop den? Vet ni?

• Quinny
    Smurf83 skrev 2010-04-01 12:09:01 följande:
    BT säljs ej via hemsidor utan det brukar ske i deras butiker att det har 1000kr rabatts erbjudande för fjolårets modell, men även hört i år det ev. inte blir av.Sen är det olika från butik till butik
    ok, tack för svar!
    Småtokig skrev 2010-04-01 12:36:41 följande:
    attans att vi inte slog till när erbjudandet fanns...men sambon som tyckt det varit för tidigt för vagn ännu...
    ~Prins 031118 ~Prinsessa 080801 ~Bebis BF 100826
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7