• Smurf83

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Vi är ett gäng fantaster/ägare/nyfikna till vagnen BabyTravel Syskon/Tvillingvagn.
    Här finns plats för frågor, svar, tips, diskussion m m om vagnen.

Här har vi systertråden där vi kan lägga in våra bilder på vagnarna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m44245797.html

Vagnen finns även i USA, där den heter Valco:
    www.valcobaby.com

Hemsida:
    babyhornan.jetshop.se/

Här finns förra tråden - del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m44247885.html
    Här finns förra tråden - del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46133952.html

Här finns förra tråden - del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m48476154.html
    LITE UPPGIFTER & SVAR PÅ VANLIGTA FRÅGOR

Nypris (syskonvagn): 4995kr*
    Nypris (liggdel): 995kr

Nypris, regnskydd för liggdel + sittdel (TULLSA): 359 kr eller 438kr (Babyproffsen)
    Nypris, regnskydd för två sittdelar (TULLSA): 395 kr

Nypris, regnskydd för två sittdelar via USA: 50 dollar inkl. frakt
    (kontakta Smurf83 för mera info)

Myggnät för syskonvagn, TULLSA: 69 kr (Babyproffsen) eller 89 kr (Babyland)

* rea av utförsäljning av fjolårets modell sker oftast kring april/maj

Mått hopfälld inkl. hjul: längd 84 cm, bredd 75 cm och höjd 53 cm

Reservdelar till syskonvagn:

Chassi 2380 kr
    Klädsel 1795 kr
    Sufletter 495 kr
    Fotsack 195 kr
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 ♥
  • Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7
  • Billabong
    6 Små Älsklingar skrev 2010-03-31 21:58:38 följande:
    Oj är dom så tunga, jag hade tänkt bära i höst när jag går på öppna förskolan.Det blir visserligen ingen lång promenad men jag hade tänkt bära korgarna för jag tänkte att det skulle bli krångligt att bära 2 små bebisar, i alla fall till dom blir lite stadigare så att man kan sätta dom på varsin höft.Eller blir det också krånglit, hur har du gjort?Blir lite småsvettig nu när jag inte vet hur jag ska få med mig båda två på en gång Nej tack då får någon annan bära eller så får dom komma hem till oss
    Ja, tyvärr är alla liggdelar till syskonvagnar sådär tunga (hjälper inte mkt att köpa UJ eller EW istället av den anledningen även om de är snäppet lättare).
    Vissa skaffar UJ med dubbel liggdel och har mjukliftar i för att kunna bära, men jag vet inte om det är ngn bra lösning till två smala BT liggdelar.

Jag har aldrig behövt bära liggdelarna. Vi bor nu så att vi har vagnen uppställd i hallen och kör den ut genom ytterdörren. Är aldrig på öppen förskola själv med barnen. Mina killar är snart 9 månader men jag har fortf. inte fått till det med att bära dem på varsin höft - eftersom det är knepigt att lyfta upp det andra barnet själv när man redan har det första på armen... Enklare så klart om ngn räcker en barnen.
  • 6 Små Älsklingar
    Billabong skrev 2010-03-31 23:41:40 följande:
    Ja, tyvärr är alla liggdelar till syskonvagnar sådär tunga (hjälper inte mkt att köpa UJ eller EW istället av den anledningen även om de är snäppet lättare). Vissa skaffar UJ med dubbel liggdel och har mjukliftar i för att kunna bära, men jag vet inte om det är ngn bra lösning till två smala BT liggdelar. Jag har aldrig behövt bära liggdelarna. Vi bor nu så att vi har vagnen uppställd i hallen och kör den ut genom ytterdörren. Är aldrig på öppen förskola själv med barnen. Mina killar är snart 9 månader men jag har fortf. inte fått till det med att bära dem på varsin höft - eftersom det är knepigt att lyfta upp det andra barnet själv när man redan har det första på armen... Enklare så klart om ngn räcker en barnen.
    Ja vi ska också ha vagnen inomhus men öppna förskolan har jag tänkt att försöka besöka någon gång i veckan i alla fall.

Kanske kan man bära en i bärsele och den andra i famnen, eller om dom inte är så stora kan man kanske lägga dom i samma liggdel när man går in på öppnis.
    Det är inte så många steg att gå.
  • Lantani

Jag är lite smått nervös över hur vi ska kunna gå på öppna förskolan sen när lillasyster kommit, sonen är då 21 månader och lär knappast kunna gå själv upp på andra våningen och bära båda två vet i skjutton, en i liggdel och storebror på armen, hmm får väl se hur det löser sig!

• Smurf83
    helenamargareta skrev 2010-03-31 10:21:05 följande:
    Någon som vet om detta regnskydd fungerar på BT www.kiddicare.com/webapp/wcs/stores/servlet/p... Babyjogger finns ju i sverige med,men har inte funnit just detta regnskydd när jag kollat runt på nätet
    Passar detta till en vagn med välvda sufletter då?
    kallag skrev 2010-03-31 21:56:31 följande:
    En fråga till: är det någon som provat detta regnskydd? www.uteungar.se/show_product.asp?artno=1133&c... Svårt att veta om det kan passa...
    Passar detta till en vagn med välvda sufletter då? (obs! bilden länkade till en singelvagn)
    anachronism skrev 2010-03-31 22:16:56 följande:
    Någon som är kunnig ang. Babytravel syskonvagn?! Gå in i min tråd! Behöver hjälp! :) www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51712803.html
    Ska kolla om jag kan hjälpa dig, inget jag kan lova än.
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 ♥
  • Liiii
    kallag skrev 2010-03-31 21:56:31 följande:
    En fråga till: är det någon som provat detta regnskydd? www.uteungar.se/show_product.asp?artno=1133&c... Svårt att veta om det kan passa...
    Jag mailade dem och frågade när jag var ute efter ett. Och det passar inte till BT vagnen.
    Lukas 070530, Linnea 090613
  • sweran

nu har vi äntligen bestämt oss bör en bt syskonvagn när nästa bebis kommer i slutet av sommaren... ngn som har koll på hur lång tid innan man måste boka/beställa vagnen.

o är det ngn som har tips på en bra stor skötväska som passar till vagnen.
    har en skip hop dash deluxe nu som är alldeles för liten redan med ett blöjbarn... så har ångest för vad jag ska hitta på för väska när man ska ha två blöjbarn....

• helenamargareta
    någon som vet om EW´S regnskydd passar BT dubbelvagn då?
    fattar inte varför det inte bara tillverkas ett regnskydd till BT som går att använda
  • Smurf83
    sweran skrev 2010-04-01 10:50:57 följande:
    nu har vi äntligen bestämt oss bör en bt syskonvagn när nästa bebis kommer i slutet av sommaren... ngn som har koll på hur lång tid innan man måste boka/beställa vagnen. o är det ngn som har tips på en bra stor skötväska som passar till vagnen. har en skip hop dash deluxe nu som är alldeles för liten redan med ett blöjbarn... så har ångest för vad jag ska hitta på för väska när man ska ha två blöjbarn....
    Se mitt galleri över en bra skötväska till två blöjbarn med en BT vagn.

Beställnignstiden på en BT vagn är olika vart man bor i landet, samt vilken färg man väljer.
  • Quinny

det lutar åt en BT för våran del också, när bebis kommer slutet av sommaren...

TS, du hade skrivit i trådstarten såg jag, att utförsäljning av fjolårets modell oftast sker runt april/maj. isf tänkte vi slå till då, men kan man se någonstans om de säljer ut fjolårets modell då? någon hemsida elr så...

~Prins 031118 ~Prinsessa 080801 ~Bebis BF 100826
  • Smurf83
    Quinny skrev 2010-04-01 11:18:06 följande:
    det lutar åt en BT för våran del också, när bebis kommer slutet av sommaren... TS, du hade skrivit i trådstarten såg jag, att utförsäljning av fjolårets modell oftast sker runt april/maj. isf tänkte vi slå till då, men kan man se någonstans om de säljer ut fjolårets modell då? någon hemsida elr så...
    BT säljs ej via hemsidor utan det brukar ske i deras butiker att det har 1000kr rabatts erbjudande för fjolårets modell, men även hört i år det ev. inte blir av.
    Sen är det olika från butik till butik
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7