• Smurf83

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Vi är ett gäng fantaster/ägare/nyfikna till vagnen BabyTravel Syskon/Tvillingvagn.
    Här finns plats för frågor, svar, tips, diskussion m m om vagnen.

Här har vi systertråden där vi kan lägga in våra bilder på vagnarna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m44245797.html

Vagnen finns även i USA, där den heter Valco:
    www.valcobaby.com

Hemsida:
    babyhornan.jetshop.se/

Här finns förra tråden - del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m44247885.html
    Här finns förra tråden - del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46133952.html

Här finns förra tråden - del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m48476154.html
    LITE UPPGIFTER & SVAR PÅ VANLIGTA FRÅGOR

Nypris (syskonvagn): 4995kr*
    Nypris (liggdel): 995kr

Nypris, regnskydd för liggdel + sittdel (TULLSA): 359 kr eller 438kr (Babyproffsen)
    Nypris, regnskydd för två sittdelar (TULLSA): 395 kr

Nypris, regnskydd för två sittdelar via USA: 50 dollar inkl. frakt
    (kontakta Smurf83 för mera info)

Myggnät för syskonvagn, TULLSA: 69 kr (Babyproffsen) eller 89 kr (Babyland)

* rea av utförsäljning av fjolårets modell sker oftast kring april/maj

Mått hopfälld inkl. hjul: längd 84 cm, bredd 75 cm och höjd 53 cm

Reservdelar till syskonvagn:

Chassi 2380 kr
    Klädsel 1795 kr
    Sufletter 495 kr
    Fotsack 195 kr
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 ♥
  • Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7
  • Billabong
    Billabong skrev 2010-03-26 14:01:06 följande:
    Diskuterades för bara några dagar/någon vecka sedan, så bläddra tillbaka i tråden och läs inläggen som redan skrivits om just det.
    KOmpletterar: läs fr o m sidan 13 i tråden.
  • pixiewings

Igår var vi och beställde samt betalade handpenning på en vagn äntligen

Ända jag tycker verkar knepigt och så - är detta med regnskydd... blir en ganska stor summa för två olika om man tänker på att själva vagnen bara kostade 5500...

Någon som har en bild på en brun som jag kan kika in hos?

Sebastian 080301 ♥ BF 100624
  • tinni78
    pixiewings skrev 2010-03-28 09:20:12 följande:
    Igår var vi och beställde samt betalade handpenning på en vagn äntligen Ända jag tycker verkar knepigt och så - är detta med regnskydd... blir en ganska stor summa för två olika om man tänker på att själva vagnen bara kostade 5500...Någon som har en bild på en brun som jag kan kika in hos?
    Om det ändå är ett tag tills du ska börja använda vagen kan du ju leta begagnade regnskydd.
  • ÖNadja

Nån som tvättat "dra på lakanet" till liggkorgen i maskin?

Jag har ett rött ett som måste tvättas. Men ja är värdelös på att tvätta för hand och är så rädd att det blir kvar tvättmedelrester. Vågar man tvätta på 30 grader?

• Billabong
    ÖNadja skrev 2010-03-28 22:07:37 följande:
    Nån som tvättat "dra på lakanet" till liggkorgen i maskin?Jag har ett rött ett som måste tvättas. Men ja är värdelös på att tvätta för hand och är så rädd att det blir kvar tvättmedelrester. Vågar man tvätta på 30 grader?
    Det är väl t o m en lapp om tvättråd i lakanet? Jag minns inte vad vi tvättade på (40 grader?) men har gjort det två ggr.
  • pixiewings
    tinni78 skrev 2010-03-28 21:31:40 följande:
    Om det ändå är ett tag tills du ska börja använda vagen kan du ju leta begagnade regnskydd.
    Ja just de - är det tradera som gäller eller har ni andra tips?
    Sebastian 080301 ♥ BF 100624
  • mammatill2härligavildar

I lördags var vi och beställde en Baby Travel Dublin. En brun blev det. Har hela tiden varit inne på en syskon vagn i Urban Jungle stuket. Nu när vi kikade på båda kan jag inte förstå hur någon motiverar att köpa Urban Jungle till det dubbla priset. Tycker Baby Travel verkar superbra=)
    Pulvret kommer inte förens i juli så vi ska hämta vagnen i juni, men det är skönt att ha beställt så man vet att den finns där sen.
    Å blivande brorsan satt superbra o såg så mallig ut=)

Ska oxå kolla efter regnskydd begagnat. Bra tips!

Men jag undrar en sak. Har hört att man kan ta bort sittdelen på den sidan man har liggdelen om man vill. Men i butiken vi var sa säljaren att det inte går. Nån som vet vad som gäller???

• Smurf83
    mammatill2härligavildar skrev 2010-03-29 11:50:17 följande:
    I lördags var vi och beställde en Baby Travel Dublin. En brun blev det. Har hela tiden varit inne på en syskon vagn i Urban Jungle stuket. Nu när vi kikade på båda kan jag inte förstå hur någon motiverar att köpa Urban Jungle till det dubbla priset. Tycker Baby Travel verkar superbra=) Pulvret kommer inte förens i juli så vi ska hämta vagnen i juni, men det är skönt att ha beställt så man vet att den finns där sen. Å blivande brorsan satt superbra o såg så mallig ut=) Ska oxå kolla efter regnskydd begagnat. Bra tips! Men jag undrar en sak. Har hört att man kan ta bort sittdelen på den sidan man har liggdelen om man vill. Men i butiken vi var sa säljaren att det inte går. Nån som vet vad som gäller???
    Ja, man kan ta bort sittdelen på den sista som liggdelen är på, men alla gör inte det. Vilketn inte jag gjorde.
    En del har haft bekymmer att sätta dit det igen.
    Fast jag vet ej vad som gäller ang. årsmodell 2010, som du köper.
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 ♥
  • ÖNadja
    Billabong skrev 2010-03-28 22:41:53 följande:
    Det är väl t o m en lapp om tvättråd i lakanet? Jag minns inte vad vi tvättade på (40 grader?) men har gjort det två ggr.
    Jo, det står ju handtvätt på den. och ja är inte så förtjust i handtvätt...  {#lang_emotions_dreamer}

Det har inte hänt nå med erat lakan? tappat färg eller form?
    fattar inte överhuvudtaget vad som ska kunna hända med det egentligen, sen är de ju också rätt så dumt att ett "bebis lakan" dessutom bara ska handtvättas. tacka vet ja sånt som pallar 60 grader! {#lang_emotions_wink}
  • Liiii
    mammatill2härligavildar skrev 2010-03-29 11:50:17 följande:
    I lördags var vi och beställde en Baby Travel Dublin. En brun blev det. Har hela tiden varit inne på en syskon vagn i Urban Jungle stuket. Nu när vi kikade på båda kan jag inte förstå hur någon motiverar att köpa Urban Jungle till det dubbla priset. Tycker Baby Travel verkar superbra=) Pulvret kommer inte förens i juli så vi ska hämta vagnen i juni, men det är skönt att ha beställt så man vet att den finns där sen. Å blivande brorsan satt superbra o såg så mallig ut=) Ska oxå kolla efter regnskydd begagnat. Bra tips! Men jag undrar en sak. Har hört att man kan ta bort sittdelen på den sidan man har liggdelen om man vill. Men i butiken vi var sa säljaren att det inte går. Nån som vet vad som gäller???
    Jag tog bort sittdelen när jag hade liggdelen. Butiken sm jag var i (babyproffsen i norrköping) rekomenderade mig att göra det. Dels blir sittdelen int esliten och så blir vagnen lättare att fälla ihop. man behöver inte ta bort ställningen till liggdelen när man fäller ihop den om man har sitdelen borta.
    Lukas 070530, Linnea 090613
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7