• Smurf83

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Vi är ett gäng fantaster/ägare/nyfikna till vagnen BabyTravel Syskon/Tvillingvagn.
    Här finns plats för frågor, svar, tips, diskussion m m om vagnen.

Här har vi systertråden där vi kan lägga in våra bilder på vagnarna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m44245797.html

Vagnen finns även i USA, där den heter Valco:
    www.valcobaby.com

Hemsida:
    babyhornan.jetshop.se/

Här finns förra tråden - del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m44247885.html
    Här finns förra tråden - del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46133952.html

Här finns förra tråden - del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m48476154.html
    LITE UPPGIFTER & SVAR PÅ VANLIGTA FRÅGOR

Nypris (syskonvagn): 4995kr*
    Nypris (liggdel): 995kr

Nypris, regnskydd för liggdel + sittdel (TULLSA): 359 kr eller 438kr (Babyproffsen)
    Nypris, regnskydd för två sittdelar (TULLSA): 395 kr

Nypris, regnskydd för två sittdelar via USA: 50 dollar inkl. frakt
    (kontakta Smurf83 för mera info)

Myggnät för syskonvagn, TULLSA: 69 kr (Babyproffsen) eller 89 kr (Babyland)

* rea av utförsäljning av fjolårets modell sker oftast kring april/maj

Mått hopfälld inkl. hjul: längd 84 cm, bredd 75 cm och höjd 53 cm

Reservdelar till syskonvagn:

Chassi 2380 kr
    Klädsel 1795 kr
    Sufletter 495 kr
    Fotsack 195 kr
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 ♥
  • Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7
  • Dahleen
    lindalake skrev 2010-03-24 19:31:49 följande:
    60 dollar ville de ha nu för regnskydd + frakten! nepp, när frakten kostar dubbelt så mycket som det jag ska köpa då får det va. Dessutom orkade jag inte vänta på svar längre så jag beställde genomskinlig vaxduk igår. är ju ändå inte så kallt nu
    Ja det var den jag sydde i först, det som bilden visade, och jag tror att det funkar på sommaren, men inte på vintern... Blev jätte skört då, som tidningspappaer ungefär.:)
  • lindalake
    Dahleen skrev 2010-03-24 19:50:37 följande:
    Ja det var den jag sydde i först, det som bilden visade, och jag tror att det funkar på sommaren, men inte på vintern... Blev jätte skört då, som tidningspappaer ungefär.:)
    jag funderar på om man ska kombinera med nåt vattenavvisande tyg så det inte blir så mycket som är plast. Tar det mycket plats ihopvikt? och stannar vecken kvar efter ihopvikningen?
  • Dahleen
    lindalake skrev 2010-03-24 19:53:54 följande:
    jag funderar på om man ska kombinera med nåt vattenavvisande tyg så det inte blir så mycket som är plast. Tar det mycket plats ihopvikt? och stannar vecken kvar efter ihopvikningen?
    ja det kan man ju också göra om man vill.:) ja det tar ju mycket plats, helst om man jämför med tulsas. Men jämfört med andra plastskydd tror jag inte det, för vi har ett till en graco vagn och det tar väldigt mycket plats med. Men jag tänkte pressa ner det under vagnen, där kan man ju ändå inte få in något. Tycker varukorgen är dåligt planerad, för det rymms ju inte så mycket, och är svårt att komma åt...
  • lindalake

men om man har det i korgen kan man ju inte fälla ihop vagnen ordentligt. Till vår första barnvagn var det ett sånt plastregnskydd och förvaringen var en påse med dragsko som man pressade ner skyddet i, eller om man rullade först? en sån "cylinderformad påse". får se vad jag hittar på till detta.

• Jonna79

Ni som har Tullsa regnskydd: Kan man inte bara köpa lite sån där plast och sy på en del över öppningen med några småhål i?

• Joly

Jag vill bara berätta att jag var ute på premiär tur med min baby travel idag med mina två barn och den kändes otroligt bra att köra och barnen satt och låg bra i den.{#lang_emotions_smile}

• Billabong
    Joly skrev 2010-03-25 18:31:31 följande:
    Jag vill bara berätta att jag var ute på premiär tur med min baby travel idag med mina två barn och den kändes otroligt bra att köra och barnen satt och låg bra i den.
    Härligt!
  • tinni78
    Joly skrev 2010-03-25 18:31:31 följande:
    Jag vill bara berätta att jag var ute på premiär tur med min baby travel idag med mina två barn och den kändes otroligt bra att köra och barnen satt och låg bra i den.
    Visst är den bra, vi har haft den i två månader nu och jag njuter av att gå med den .
  • Dissan

Hej

Här verkar det finns proffs osm kanske kan svara på min fråga!
    vad är det för skillnade mellan carenas syskonvagn och babytravels? För och nackdelar, någon som vet?

• Billabong
    Dissan skrev 2010-03-26 13:42:33 följande:
    HejHär verkar det finns proffs osm kanske kan svara på min fråga!vad är det för skillnade mellan carenas syskonvagn och babytravels? För och nackdelar, någon som vet?
    Diskuterades för bara några dagar/någon vecka sedan, så bläddra tillbaka i tråden och läs inläggen som redan skrivits om just det.
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7