• Smurf83

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Vi är ett gäng fantaster/ägare/nyfikna till vagnen BabyTravel Syskon/Tvillingvagn.
    Här finns plats för frågor, svar, tips, diskussion m m om vagnen.

Här har vi systertråden där vi kan lägga in våra bilder på vagnarna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m44245797.html

Vagnen finns även i USA, där den heter Valco:
    www.valcobaby.com

Hemsida:
    babyhornan.jetshop.se/

Här finns förra tråden - del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m44247885.html
    Här finns förra tråden - del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46133952.html

Här finns förra tråden - del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m48476154.html
    LITE UPPGIFTER & SVAR PÅ VANLIGTA FRÅGOR

Nypris (syskonvagn): 4995kr*
    Nypris (liggdel): 995kr

Nypris, regnskydd för liggdel + sittdel (TULLSA): 359 kr eller 438kr (Babyproffsen)
    Nypris, regnskydd för två sittdelar (TULLSA): 395 kr

Nypris, regnskydd för två sittdelar via USA: 50 dollar inkl. frakt
    (kontakta Smurf83 för mera info)

Myggnät för syskonvagn, TULLSA: 69 kr (Babyproffsen) eller 89 kr (Babyland)

* rea av utförsäljning av fjolårets modell sker oftast kring april/maj

Mått hopfälld inkl. hjul: längd 84 cm, bredd 75 cm och höjd 53 cm

Reservdelar till syskonvagn:

Chassi 2380 kr
    Klädsel 1795 kr
    Sufletter 495 kr
    Fotsack 195 kr
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 ♥
  • Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7
  • lindalake
    Dahleen skrev 2010-03-21 21:24:30 följande:
    det är faktiskt lätt.:) lägg bara plasten och mäta på vagnen eftersom du syr. Efftersom man använder den rosa kantsömmen ser det ju mycket finare ut än det är.;) Börja bakifrån och sy på framdelen efter att du är nöjd med baksida. och snedslån viker du bara över alla sidor + att du viker den över de ihopnypta plastbitarna ("aviga" mot "aviga" och snedslån viks över det...:)

ja det låter onekligen enkelt måttade lite innan... kikade runt på nätet efter plast (kapellfönsterplast var lättast att hitta) men det billigaste jag hittade var 169kr metern i 137 bredd eller nåt sånt. och klura ut hur mycket jag behöver osv. + frakt, och snedslå. tjaa, då blir det enklare och lika "dyrt" att köpa färdigt. särskilt som jag har tusen andra grejer jag vill sy men får se, har de inte inne regnskyddet nu så...hoppas jag får svar i morron.

annars funkar ju Stoff och Stils genomsklinliga pvc vaxduk rätt ok. så länge man inte använder det i minus 15 så är det ju lugnt och det kostar bara 35kr/meter

• till hösten

En fråga: Ni som använder liggdelen, har ni tagit bort sittdelen på den sidan eller låter man den vara kvar? Känns lite klumpigt att ha sittdelen kvar.

• Billabong
    till hösten skrev 2010-03-22 08:58:26 följande:
    En fråga: Ni som använder liggdelen, har ni tagit bort sittdelen på den sidan eller låter man den vara kvar? Känns lite klumpigt att ha sittdelen kvar.
    Vi hade sittdelarna kvar men inga sufletter. Kändes inte alls klumpigt enligt min uppfattning.
  • Liiii
    till hösten skrev 2010-03-22 08:58:26 följande:
    Jag hade sittdelen och sufletten på den sidan ligdelen ligger borttagen. Har man den borttagen så behöver man int eta bort ställningen varje gång man fäller ihop vagnen.
    Lukas 070530, Linnea 090613
  • Jonna79

Har haft sittdelen kvar. Jag tycker det är snyggare att ta bort den men det har varit super denna kalla och snöig vinter att kunna fälla dubbla suffletter över lillis,.

• DesiréeochThéosmamma

Tänkte fråga. Lakan och sånt till liggkorgen, är det bäst och köpa på babyproffsen eller är det samma strl på alla? Hade jag haft kreativiteten och orken så hade jag klart tagit ett vanligt lakan och sytt egna men tänkte mer om det fanns. Samt om täcken som är ute i handeln blir för stort i den smalare liggkorgen?

Ååå längtar tills vi har vagnen hemma =)

• Billabong

Spelar ingen roll vilka lakan och annat du tar så länge de är gjorda för just vagn/vagga.

• Miamariaa

Hej,

Är det någon som kan hjälpa mig med sittmått på syskonvagnen? Även ryggmåttet är intressant. På Carenas hemsida kan man läsa att den vagnen har sittmåtten 23x30 cm, vilomått 90x30 cm. Vi har en rätt stor två-åring och kommer att få en bebis i mitten av juni och jag vill inte att vagnen ska bli för liten till två-åringen. Vi har inte Babyproffsen där jag bor så det är svårt att åka och prova vagnen.

Hälsningar
    Maria

• lindalake
    Miamariaa skrev 2010-03-23 10:44:08 följande:
    Hej,Är det någon som kan hjälpa mig med sittmått på syskonvagnen? Även ryggmåttet är intressant. På Carenas hemsida kan man läsa att den vagnen har sittmåtten 23x30 cm, vilomått 90x30 cm. Vi har en rätt stor två-åring och kommer att få en bebis i mitten av juni och jag vill inte att vagnen ska bli för liten till två-åringen. Vi har inte Babyproffsen där jag bor så det är svårt att åka och prova vagnen. HälsningarMaria

mätte lite längder. ryggen är 50 men det finns plats kvar upp till sufletten så 60 funkar ju (sittandes) sitsen är 21cm (ca 25-27 bred) och med sits och ner till fotkanten är det ca 60.

Min son är 91 och han sitter helt ok, fötterna är nästan längst ner. ligger ner gör han jättebra, då finns det plats kvar.

• lindalake

60 dollar ville de ha nu för regnskydd + frakten! nepp, när frakten kostar dubbelt så mycket som det jag ska köpa då får det va. Dessutom orkade jag inte vänta på svar längre så jag beställde genomskinlig vaxduk igår. är ju ändå inte så kallt nu

Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7