Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

frollan skrev 2011-04-09 15:47:28 följande:

Nu ni, har jag målat ena sufletten på min bt syskonvagn. Det blev bra, har inte ännu strykfixerat färgen men det ser bra ut nu under torkningen. Köpte textilfärg från panduro.se som jag bara strök på med en svamp.
    Ojojojoj! Vilken skillnad i färg! :o)
  • Billabong
    Lantani skrev 2011-04-20 10:34:56 följande:
    Nu är liggdelen nerpackad i källaren. Lilltjejen hade den fram tills hon var nästan 8,5 månad, ganska ra betyg ändå tycker jag
    Men nu var det verkligen förtrångt, både på bredden och längden. Tror hon är omkring 73 cm och nästan 9 kg.
    Då bytte ni ung. vid samma ålder som vi gjorde. För oss var det också lite trångt (de var 8 månader) men ffa ville en av kilalrna inte ligga ner längre.

Vet tyvärr inte svaren på din frågeställning om olika årsmodeller, bollanmollan.

MiniPantern: Bäst är att du kollar på sajter såsom Blocket för att bilda dig en egen prisbild. Frågor av det slaget är bäst att inte ställa i forumet då FL tycker att det gränsar till reklam att skriva sådant här.

Linapina: Det är väl en fråga hurvida ni vill lägga mer pengar på att få en ny vagn med garanti, kontra att få en billigare vagn.
    Jag tycker iofs nya längre sufletterna verkar praktiska, men tyvärr ser det i mina ögon fulare ut med de där dragkedjorna... Fotstöden är väl också annorlunda men jag vet inte om det är ngt jag hade tyckt är bättre och värt att betala mer för.
  • Billabong
    Thez skrev 2011-04-27 21:58:59 följande:
    Hej hoppar in i denna tråden. Har köpt en  fin begagnad babytravel syskonvag, ca 3 år gammal. Jag har en fråga om ihopfällning av vagnen. I bruksanvisningen står det att man ska ta upp "spärrana" på sidan och vika den framåt, men sen står det att om man vill kunna få in den i ttex i en bil så är den vikbar i 3 lägen.......
    Vilka 3 lägen e detta??? Hur gör man?? Det e ju ganska bra o veta om man behöver få plats.
    För denna vagnen ska ju kunna bli jätteliten har man hört, men jag lyckas inte....
    Jag tänker mig att de menar att man kan fälla handtaget så att den blir så liten som möjligt ihopfälld.
    De skulle också kunna referera till hjulen som går att antingen vika i den riktning de tar minst plats eller (vilket tar ännu mindre utrymme) tar av hjulen helt och hållet.

Fick du alltså en bruksanvisning? En hel bok eller någon folder? Det följde tyvärr inte med ngn sådan när vi köpte vagnen ny -09...
  • Billabong
    Snuttlojs skrev 2011-04-27 21:37:22 följande:
    Jag funderar på att köpa en bt men vet inte om  jag ska ha en hård lift till? Jag har en mjuk lift hemma men då kan jag ju inte ha det barnet mot mig. Nån som haft minstingen bortvänd från er?
    Prova med mjukliften och se vad du tycker om det, köp till en liggdel om du inte tycker det känns bra.
    Jag hade min BT till tvillingar och köpte liggdelarna till från början.
  • Billabong
    Thez skrev 2011-04-28 21:58:59 följande:
    Jag tycker det e konstigt att dom skriver så utan o förklara, utan bara att den tar minimal plats....
    Jag fick något blad där det står hur man gör, men ingen bild eller ingenting. Lite negativt tycker jag att man inte får bruksanvisning....
    Fast ngn här i tråden har bilder i sitt galleri där det är steg för steg hur man fäller ihop vagnen. Minns inte vem, kanske TS? Annars kan du säkert hitta på You tube om du söker lite. Testa då både med BabyTravel och Valco (vagnens namn i USA).
  • Billabong
    bollanmollan skrev 2011-04-28 23:09:51 följande:
    Är också nyfiken hur man fäller i hop den.
    Och jag gav ju svaret på vad du kan se det.
    Kolla TS fotoalbum.
  • Billabong
    VincentsmammaBf2010 April skrev 2011-04-29 09:11:46 följande:
    har en brun babytravel sykonvagn tillsalu
    köptes 18januari 2010!

4000kr säg om någon är intresserad :)
    '
    skicka isåfall mejl! :)
    Vänligen anmäl ditt eget inlägg (den rosa handen i ditt inlägg ovan).
    Det är INTE tillåtet att annonsera i vår tråd, enligt FLs regelverk. Vi riskerar att få tråden stängd när någon gör så.
    Annonsera istället på Köp & Sälj här på FL.
  • Billabong

Zenobia: Som jag uppfattat det är det inte samma breddmått på liggdelarna för singelvagnen resp. för syskonvagnen, vilket verkar gälla för de flesta barnvagnsmärkena. Jag vet att det är likadant med UJ också. Syskonvagnarnas liggdelar är smalare än singelvagnarnas. Så att fästena är olika är kanske bra på så sätt att man lättare ser skillnad?

• Billabong
    Bebis11 skrev 2011-05-01 10:38:58 följande:
    Någon som vet en internet sida med billiga bt mer än blocket. Vill gärna ha en sådan med ekonomin säger stopp för en ny bt
    Har du kollat på Tradera?
    Och här på Familjelivs egen Köp & sälj?
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7