Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Snälla, be inte om råd om prissättningar i samband med försäljning av era vagnar. FL anser att det är snarlikt att sätta ut en annons och det är inte tillåtet i forumet. Har vi otur anmäler ngn detta och tråden stängs. Bäst är att ni själva anmäler era inlägg och ber FLs moderatorer att ta bort dem.

Kolla på Blocket och FLs Köp & Sälj för att få en fingervisning om vilka priser som är aktuella för er årsmodell och i er region av landet.

Menar inte att slå ngn på fingrarna. Är bara synd om tråden försvinner.

• Billabong
    Trollungarnasmamma skrev 2011-02-01 15:46:10 följande:
    Jag tror jag har en 11 men där finns det inget reglerbart fotstöd?
    Hur kan du ha det när den inte börjar säljas förrän nu i februari?
    Tamook skrev 2011-02-01 13:38:16 följande:
    2011-års modell inkommer under februari. Sufletterna blir längre, skulle kunna fällas nästan ända ner. Det blir stötdämpning på bakhjulen, ett reglerbart fotstöd och en prishöjning på ca 500kr. Kampanjen på årsmodell 2010 har kommit igång nu idag 6200kr ink liggkorg, inte så blligt som jag hade hoppats och inget specialpris på vagnen utan liggkorgRynkar på näsan.

Kan inte bestämma mig hur jag ska göra......? Köpa nu på kampanjen, vänta och köpa 2011:an eller köpa en begagnad 2009?? Hur skulle ni ha gjort? Oliwers lillasyster kommer i april!
    Svårt... Hur stor åldersskillnad är det mellan barnen, dvs hur länge och hur mycket tänker du dig att ni använder vagnen? Ju längre och mer användning desto större motivering för att köpa den nya såsom jag resonerar.
  • Billabong
    Trollungarnasmamma skrev 2011-02-01 15:55:49 följande:
    En släkting jobbar med ägarens fru ele nått sånt, sambon som har fixat
    De sa att det var en 11 iaf....
    Okej!
    Vad säger du om de förändringar som finns på vagnen - är de värda de extra pengarna man får betala?
  • Billabong
    Trollungarnasmamma skrev 2011-02-01 16:07:58 följande:
    Är ju inte säker på att det är en 11 nu, & jag har inte haft nån tidigare så jag kan inte jämföra direkt
    Men jag  tycker den jag har är kanon så är det en 11 så är det juh de
    Jag tänkte att du kanske har kollat i en butik innan hur vagnen sett ut fram tills nu? Ni kanske kollade i en butik först och testkörde vagnen lite? Lade märke till sufletten och annat.

Om du har en bild på vagnen att lägga in här så ser vi om det är en vagn från 2010 eller 2011. Om du vill veta. Eller så jämför du med bilderna på Babyproffsens hemsida.
  • Billabong
    Smulan27 skrev 2011-02-01 16:40:29 följande:
    Jag la en ny tråd med en fråga om Babytravel syskonvagn men sedan hittade jag den här tråden full med experter så jag klistrar in min fråga här

Vi behöver snart köpa en syskonvagn och jag har tittat runt lite på vad som finns på marknaden. BabyTravels syskonvagn verkar ju vara mycket bra, förutom att jag ogillar att man måste vända på barnet så tidigt. När barnet växer ur liggdelen som är vänd mot mig är den ju ungefär 6 månader och en 6-månaders vill man ju inte ha vänd ifrån sig, eller hur har ni andra tänkt som har en Babytravel? 

Eftersom vagnen verkar så prisvärd så kanske det lutar åt den ändå och så får jag hoppas på att när minstingen har växt ur liggdelen så är storebror så pass stor att han inte vill åka vagn och då får vi byta tillbaka till våran "enkelvagn".
    Våra pojkar fick gott om plats i liggdelarna tills de var 8 månader gamla, då bytte vi för att en av dem vägrade ligga ner i vagnen. Hade annars gått ngn månad till, trots att det var i mars med windstopper och filt på barnen.

Med första barnet kände jag också att det var viktigt med att barnet kunde sitta vänd mot mig längre. Men när det gäller att hitta en syskonvagn så får man ge avkall på vissa önskemål, antingen storlek, färdriktning eller ngt annat.
    Dessutom kändes det inte som att det var så farligt att de åkte framåt eftersom vi när vi fick fler barn flyttade till villaområde och intrycken in är så många som de var när vi bodde mitt i stan. De verkade heller inte lida det misnta av att åka framlänges utan tyckte det var roligt. Jag känner att det var helt ok eftersom vi bara var ute i vagnen ngn timme eller 1,5 om dagen. All annan tid var de i hemmet med oss, utan andra intryck. Ska man vara ute hela dagarna där det är mkt trafik och andra människor, så kanske jag hade valt en bakåtvänd vagn. (Vet dock inte vilken, då ingen av de som fanns sommaren -09 kändes särskilt lockande att köpa.)

Annars verkar Bugaboo Donkey ha allt du önskar, kanske kan du köpa den nu i mars/april (?) om du beger dig på en liten resa till ngt av de länderna som börjar sälja den då?
  • Billabong

HEH: Jag hade satsat på en begagnad utifrån de förutsättningarna. Tror jag. Fast det låter märkligt att det är så svårt att få tag i en sådan där du bor. Så jag tror tillgängligheten hade avgjort: dvs dyker en begagnad upp nära i bra skick, så hade jag köpt den. Annars ny.

Vi köpte den ny, sålde en av liggdelarna i höstas till en vän som fick en bebis. Men kommer nog behålla den andra liggdelen och sälja den med vagnen. För som jag uppfattar det är det oftast så att man vill ha vagnen med en liggdel när man köper begagnat - eller vad säger ni?

• Billabong
    HEH skrev 2011-02-04 13:33:40 följande:
    Har kollat på adstoller sittdyna, passar de på dessa vagnar? skulle vara roligt m lite färg då allt blir svart.
    Sen skötväskor? passar de även till dubbelvagnar?? alltså kan man spänna ut remmarna  så långt? vet ni? sugen på en på nätet...
    Javisst! Har den smarta snäppspännen så kan du välja att hänga den på ena halvan av handtaget, dvs mellan ena kanten och mittenbågen bara.
    Men om du tänkt hänga den vanligt i axelremmen över hela handtaget så är det nog lite tveksamt om det går. Kanske vissa modeller går att göra så långa i axelremmen.
    Finns annars fiffiga krokar att hänga på handtaget som du kan fästa i väskan, t.ex. JuJu BeConnected
  • Billabong
    AsfaltsBlomma skrev 2011-02-04 13:41:00 följande:

Jag har några funderingar om suffletten till liggdelen som jag hoppas någon kan hjälpa mig med. Vi köpte vagnen begagnad och det medföljde en liggdel. Vi hann bara använda liggdelen ett fåtal gånger innan suffletten gick sönder. Bygeln knäcktes vid fästet på höger sida. Jag köpte då en annan begagnad liggdel och jag tycker att det även är fel på denna. Suffletten vill inte riktigt stanna uppe. När jag trycker in knappen för att justera suffletten så är där tre lägen. Men när jag sätter den i högsta läget så stannar suffletten inte där utan den faller bakåt lite. Den skyddar ju då inte barnet om det t ex regnar och jag inte har regnskydd. En fumlig förklaring men hoppas att någon ändå förstår. Har jag sån otur att där även är fel på denna liggdel eller ska det vara så här? Eller har jag missat något moment för att få den i högsta läget och stanna där?

Har du verkligen dragit upp sufletten tillräckligt? Man får dra ordentligt för att den ska fastna i det mest uppfällda läget. Slit inte utan dra med samma styrka hela vägen tills det knäpper fast.
  • Billabong
    Fru Darcy skrev 2011-02-05 08:29:37 följande:
    Ooops!
    Kanske ska skriva något också
    Angående 2011 års modell
    Denna bild har jag hittat på Valcobabys hemsida,har för mig att det är samma som Babytravel här i Sverige..
    Stämmer!
    Ja, då får vi se om sufletterna blivit längre även i 2011-årsmodell i Sverige.

Verkar mkt bättre så, men synd att de sytt fula vita kantsömmar på vagnen...
  • Billabong
    AsfaltsBlomma skrev 2011-02-06 18:47:20 följande:
    Jag provade att dra i den ordentligt efter att du skrivit här men det hjälper inte. Det är samma som innan. Tyget är sträckt och den stannar rakt upp tills man börjar köra med vagnen, sen faller den en bit tillbaka igen. Jag får väl bara inse att där även är fel på denna sufflett.
    Men knäpper det inte till alls när du drar upp den? Då har de inte fastnat i det uppfällda läget... Antingen drar du inte tillräcklligt eller så har ngn av er hanterat den fel och missat att trycka in de röda knapparna innan ni försökt fälla ner sufletten. Då sabbas nog tyvärr mekanismen som håller den uppe.
    Ring Babyproffsen och hör om det går att fixa, eller se om ni kan få det rätt genom att kombinera era två liggdelars sufletter? Alternativt köpa en ny suflett på Babyproffsen...
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7