Smulan27 skrev 2011-02-01 16:40:29 följande:
Jag la en ny tråd med en fråga om Babytravel syskonvagn men sedan hittade jag den här tråden full med experter så jag klistrar in min fråga här
Vi behöver snart köpa en syskonvagn och jag har tittat runt lite på vad som finns på marknaden. BabyTravels syskonvagn verkar ju vara mycket bra, förutom att jag ogillar att man måste vända på barnet så tidigt. När barnet växer ur liggdelen som är vänd mot mig är den ju ungefär 6 månader och en 6-månaders vill man ju inte ha vänd ifrån sig, eller hur har ni andra tänkt som har en Babytravel?
Eftersom vagnen verkar så prisvärd så kanske det lutar åt den ändå och så får jag hoppas på att när minstingen har växt ur liggdelen så är storebror så pass stor att han inte vill åka vagn och då får vi byta tillbaka till våran "enkelvagn".
Våra pojkar fick gott om plats i liggdelarna tills de var 8 månader gamla, då bytte vi för att en av dem vägrade ligga ner i vagnen. Hade annars gått ngn månad till, trots att det var i mars med windstopper och filt på barnen.
Med första barnet kände jag också att det var viktigt med att barnet kunde sitta vänd mot mig längre. Men när det gäller att hitta en syskonvagn så får man ge avkall på vissa önskemål, antingen storlek, färdriktning eller ngt annat.
Dessutom kändes det inte som att det var så farligt att de åkte framåt eftersom vi när vi fick fler barn flyttade till villaområde och intrycken in är så många som de var när vi bodde mitt i stan. De verkade heller inte lida det misnta av att åka framlänges utan tyckte det var roligt. Jag känner att det var helt ok eftersom vi bara var ute i vagnen ngn timme eller 1,5 om dagen. All annan tid var de i hemmet med oss, utan andra intryck. Ska man vara ute hela dagarna där det är mkt trafik och andra människor, så kanske jag hade valt en bakåtvänd vagn. (Vet dock inte vilken, då ingen av de som fanns sommaren -09 kändes särskilt lockande att köpa.)
Annars verkar Bugaboo Donkey ha allt du önskar, kanske kan du köpa den nu i mars/april (?) om du beger dig på en liten resa till ngt av de länderna som börjar sälja den då?