Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

lolo21 skrev 2010-09-17 10:21:55 följande:

Vilken skötväska har ni till babytravel dublin? Nån som passar extra bra? Tänker att man kommer behöva en stor väska allt som ska få rum till två barn:)

Jag har TRE barn (storasyster nu 3 år och tvillingar på 1 år) och hade en vanlig "liten" Skip hop-skötväska som hängde på ena halvan av handtaget. Räckte utmärkt men vi var ofta inte på så långa barnvagnspromenader. Har inte riktigt koll på vad det är alla andra stoppar ner i sina skötväskor eftersom man anser sig behöva jättestora... De ggr vi behövde ha med extrakläder eller ngt annat extra utöver det som rymdes i skötväskan så använde jag varukorgen! Ryggsäck var annars det bästa när man har tvillingar - men det är kanske inte det du väntar? För det är guld att ha händerna fria att bära barn.
  • Billabong
    A plus H blir W skrev 2010-09-30 10:58:17 följande:
    Hur gamla har era barn varit då ni slutat använda liggdelen? Hur har det funkat att börja lägga i sittdelen istället? Antar att man får spänna fast dom i selen då eller? 
    8 månader gamla var de när vi bytte. De fick fortf. plats gott och väl ett tag till men ville inte längre ligga ner.
    Ja selen är nödvändig eftersom pojkarna inte vill sitta stilla, de används fortf. och nu är pojkarna drygt ett år gamla.
  • Billabong
    Albin78 skrev 2010-10-07 16:29:06 följande:
    Är det någon som har någon annan åkpåse till sin Babyproffsen Dublin än Babytravels egna ? Vill hellst ha en åkpåse som kan öppnas på sidorna så man slipper en åkpåse som flärpar sig över barnet när man öppnar den. Äldsta dottern är 1,5 år och den minsta kommer att börja sitta till lagom till vintern. Har testat åkpåse från Simple World i vagnen som jag hade till den stora tjejen i vintras men hålet för grenbandet hamnar alldeles för långt ner i vagnen och dessutom tror jag påsen blir lite för kort för henne nu. Eftersom vi har hund så måste jag ut med båda tjejerna i ur och skur när pappa inte är hemma och därav mitt behov att ha en åkpåse som passar även till stora tjejen. Tacksam för alla svar.
    Bugaboos passar perfekt! Iaf den gamla modellen till Cameleon utan dragsko.
  • Billabong
    danosani skrev 2010-10-14 21:21:48 följande:
    Hur tidigt vänder ni barnen/växer de ur liggdelen? BF är i april, så vändning borde ju bli aktuellt nästa höst
    Mina pojkar låg i liggdelen tills de var 8 månader. Hade kunnat ligga kvar för det fanns utrymme men de vägrade ligga ner utan ville sitta upp. Den är alltså ganska rymlig i liggdelen, inte lika som EW men betydligt rymligare än UJ.
    kalmar brud skrev 2010-10-14 23:01:41 följande:
    Vad brukar dom kosta på rea?
    Vilka? Själva vagnen?
  • Billabong
    Lantani skrev 2010-10-15 07:30:29 följande:
    Sara75: Hur långa var de då och vad vägde de ungefär?

Har 2 månaders dotter, som jag verkligen hoppas kan ligga i liggdelen till mars iaf, återstår att se om det går, men jag hoppas hoppas.. vill inte vända henne mitt i vintern!
    Den som var störst av dem var 71,5 cm och vägde 10,2 kg - så de var allt annat än små... Som sagt, det fanns plats kvar men han vägrade ligga ner utan försökte ta sig upp via sit-ups/leka fällkniv.
  • Billabong
    kalmar brud skrev 2010-10-15 09:37:09 följande:
    Ja själva vagnen när dom säljer ut dom
    Vet inte men det stod ngt om det i tråden, X antal sidor bak...
  • Billabong
    annakohler skrev 2010-10-18 11:21:33 följande:
    en fråga till er här inne, vad är det som är speciellt med regnskydd till syskonvagnarna? passar inte ett o samma regnskydd både sitt o sitt sen ligg o sitt??

sen en annan fråga vi har en åkpåse till våran amsterdam (singel) men hur fäster man den så den inte åker ner så fort sonen ska sitta
    Vi hade aldrig sitt/ligg utan ett regnskydd för ligg/ligg och nu ett annat för sitt/sitt.
    TROR att det blir fel att ha ett sitt/sitt när ni har ett barn i liggdelen eftersom öppningsluckan nog hamnar fel så att du inte ser barnet. men du får väl prova om det fungerar...

Våra åkpåsar sitter som en smäck, vi har Bugaboo. Där finns en ficka på baksidan som man trär över ryggstödet, då kasar den inte ner.
    Vet inte om det räcker att bara sätta selen genom hålen på andra åkpåsar, kanske kasar de neråt ändå?
  • Billabong
    annakohler skrev 2010-10-18 11:37:00 följande:
    ja vi har selen i åkpåsen hjälper ändå inte,
    Ok. Då rekommenderar jag Bugaboo-åkpåsarna.
  • Billabong
    Kimberly88 skrev 2010-10-24 14:33:15 följande:
    Det är tyvärr de gamla priserna, dem höjde i våras "har jag för mig att det var", så nu kostar vagnen 5499 kr och liggdelen 1299 kr. Dem vanliga fotsäckarna som man ser på vissa vagnar? Jag har för mig att man får det till när man köper den ny, fast jag är inte alls säker, kanske någon annan här i tråden som kan hjälpa till med det svaret
    Ja footsack följer med, iaf gjorde den det våren/sommaren -09.
    Som sagt, ordinariepriserna höjdes i våras.
  • Billabong
    Myran 08 skrev 2010-10-26 20:11:46 följande:
    Hej igen på er! 

Ni som är så duktiga på dessa vagnar.

Jag har nu en BT tvilling vagn. Min yngsta son bara ÄLSKAR att sova i den. Så när vi lägger ner honom i singelvagnen de dagar jag har min äldsta pojk hos dagmamma, då vägrar han sova, spelar ingen roll hur långt jag går. Så nu funderar jag på att köpa en BT fast singel vagn. Är det någon av er som vet om liggdelen fungerar från BT syskonvagn på en singelvagn som är från 07.

För jag behöver nu all hjälp jag kan få. Då jag verkligen behöver ha en vagn som gör att pojken sover. Är lite bökigt om man ska gå själv och man verkligen behöver ta syskonvagnen då han vägrar sova i singelvagnen.  
    Som jag uppfattat det är fästanordninggarna och måtten på liggdelen till singelvagnen helt annorlunda mot syskonvagnen så att det inte går att använda liggdelarna på båda vagnarna utan man måste köpa separata liggdelar. Trist, men inte unikt för BabyTravel - det verkar vara så på flertalet liknande vagnar (t.ex. UJ).
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7