Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

minignagarn skrev 2010-08-08 18:57:13 följande:
    Hej, nån som vet måtten UPPFÄLLD? Bredd framförallt... Trång/smal hiss här...
    Bredden är densamma uppfälld som ihopfälld. Alltså 75 cm såsom det står i TS.
    knasbulle skrev 2010-08-08 19:08:53 följande:
    Va sur jag blir!! va inne på deras hemsida senast igår och såg erbjudandet. Så va vi på babyproffsen idag och kikade lite(i jönköping). De visade oss hur vagnen såg ut ihopfälld o allt. Sambon frågade om priset, då sa expediten att vagnen kostade 5500 kronor och liggdelen 1300 kronor!  kunde de inte vräkt ur sig nåt om att de va erbjudande? jag trodde ju bara att de  hade glömt o ta bort den där bannern på hemsidan o att erbjudandet inte gällde längre. Iofs sa ju sambon att vi inte behöver hämta vagnen förrän i november, men hon kunde ju ändå sagt att om man bokar en nu o lägger handpenning så får man den billgare.

Eller de kanske inte gäller i jönköping??
    Kolla din butiks hemsida. Men sådana här erbjudanden brukar gälla i hela landet.
    Bedazed skrev 2010-08-08 19:18:03 följande:
    jo på vintern är den nog användbar faktiskt, speciellt i glashala nedförsbackar, fortfarande så somrigt i min hjärna så jag hade inte en tanke på att det kommer vinter sen =D
  • Billabong
    meei skrev 2010-08-10 21:43:56 följande:
    är nu ägare av en babytravel, men undrar hur man fäller ihop den????
    hjälp?
    Se steg-för-steg-beskrivningen i TS bildgalleri.
    sarahl skrev 2010-08-09 08:59:56 följande:
    Hur är den gamla syskonjoggern, den med 1 st fast framhjul!
    Hur gammal är den?! Hade ingen aning om att det skulle finnas en modell med bara ett fast framhjul som syskonvagn. Spontant tycker jag inte att det låter som en bra lösning, instabilt...
  • Billabong
    AsfaltsBlomma skrev 2010-08-14 13:33:22 följande:
    Jag tycker det låter konstigt när säljarna rekommenderar en viss f'ärg för att den blir snyggast när den bleks. Har sett många begagnade Babytravel vagnar på Blocket och många av dem är solblekta och då är min undran om dessa vagnar bleks väldigt lätt?
    Jag har haft ett antal vagnar av olika märken och ingen av dem har blekts det minsta. Ska man inte våga använda sin Babytravel för att den inte ska bli blekt? Obestämd
    Tror inte du behöver vara det minsta orolig faktiskt.
    Som jag uppfattat det har den svarta tidigare inte hållit färgen så bra som den gör nu. Därför är flera av de som finns på Blocket ganska blekta eftersom de ofta är minst 2 år gamla.
    Vår svarta BT Dublin är drygt 1 år gammal och har inte blekts det allra minsta. Än, ska jag kanske tillägga *peppar peppar*
    Men. Svart är ändå den minst pålitliga färgen för just solblekning, oavsett märke på vagnen. Finns många solblekta svarta Bugaboo, Emmaljunga m.fl. Tror alltså inte att BT är sämre än många andra ur denna aspekten.

Jag tycker man ska köpa den färg man helst vill ha och tycker är snyggast.
  • Billabong
    Eti skrev 2010-08-17 12:58:59 följande:
    funderar lite på en babytravel syskonvagn, men jag hittar bara info om storlek, vill gärna veta vad vagnen väger. Nån som vet?
    Har du tittat i deras katalog?
    Där står att vagnen väger 18 kg.
    Liggdel väger 5,8 kg.
  • Billabong
    Snuvan skrev 2010-08-17 19:52:41 följande:
    Jag har en fråga. Är det 5-punktsbälte i sittdelarna? Alltså en rem som går mellan barnets ben också? För jag tycker inte att det ser ut att vara det på bilderna på Babyproffsens hemsida? Men det är ju det på singelvagnen?!
    Ja, det är det.
  • Billabong
    Katta86 skrev 2010-08-18 09:27:26 följande:
    Hejsan!! Vad glad jag är att jag hittade den här tråden! Här kommer massa frågor som jag haft ett tag!

Jag har en brun vagn som vi köpte i maj i år. Har haft vagnen stående ute på trappen hela sommaren och ser nu att den har blivit extremt blekt! Den är inte ful på något vis utan färgen har bara blivit ljusare och aningen gulare i färgen. Men jag skulle ändå vilja ha en ny klädsel tror jag. Som jag skulle vara mer försiktig om! ;) Men vet ni om det ingår nytt tyg till bumperbaren(?) när man beställer ny kädsel eller kan man köpa sådanna separat?

För största problemet är att det uppkommit prickar i den vita reflexranden på bumpersarna. Skit konstigt! Ingen annan stans än där och det går inte bort i 40 graders fintvätt.. =/ Antar att det är mögel..

En annan sak som stör mig är att den svarta gummi biten som sitter ihop med sitsen, alltså där benen är, har bubblat upp typ som att den är fuktskadad. Det blev efter bara någon vecka och jag kan inte minnas att sonen vart så blöt när han suttit i vagnen, föresten ska den väll tåla liite väta?

Vagnen står långt in på trappen så den blir alrig blöt och den sidan som bubblat upp står längst in mot väggen så det kan ju inte vara pga att den står ute..

Föresten, kan man tvätta sitsarna i maskin på finprogrammet?

Och en sista grejj. Fotsacken. Är det bara min som är totalt jä**a omöjlig att sätta dit? Jag kan pressa dit de understa knapparna ( med våld) men de övre som håller fast översta biten går inte! Hur jag än rycker och sliter så räcker inte tyget till!

Någon mer som vart med om alla dessa saker eller har jag fått ett måndagsexemplar? Är ju så jäkla nöjd med vagnen annars!!
    Vad tråkigt att din vagn tagit så mkt skada.
    Vår vagn har inte ngt av de problem som du beskriver. Å andra sidan har vår vagn förvarats inomhus i vår hall hela tiden utom några veckor nu i sommar då den står i vårt isolerade garage. Den har alltså inte utsatts för solljus mer än de timmar den används. Vår vagn är svart, istället för brun. (Intressant att din bruna blekts ang. färgblekningsdiskussionen som rådde härom veckan i tråden förresten, där man i ngn butik ansåg att brun inte blektes medan svart lätt skulle göra det.)

Vår footsack har någon knapp som är lite trög när man trycker fast den, men inte så svår att den inte går att få fast.
  • Billabong
    Sundri skrev 2010-08-21 08:23:41 följande:
    Jag tror att de i affären menade att den bruna ser snyggare ut blekt än den svarta som liksom får en röd/lila färg medans den bruna bara blir ljusare....
    Möjligt att de menade så.
    Jag tycker det känns roligare att den svarta inte blekts alls iofs.
  • Billabong
    K I A skrev 2010-08-23 11:43:43 följande:
    Hej!

ha en liten fråga,, jag tycker liggkorgarna se lite små ut, hur länge ha ni använt dem?
    Tills pojkarna var 8 månader. Då var det fortf. utrymme kvar men den ene ville inte ligga ner längre...
  • Billabong
    mecce skrev 2010-08-26 21:02:08 följande:
    hejsan..
    jag håller på att kolla lite efter olika alternativ med vagn för 3 små barn..
    jag funderar på att köpa en babytravel syskonvagn igen.
    men en nyare modell..kanske helt ny ..så jag slipper att hjulen slår ihop  när man kör..
    .men tänkte köpa en syskonsits till..

min fråga ..finns det regnskydd till vagnen om man har syskonsitsen på?

konstig fråga kanske ..men jag testar..
    mvh camilla
    Nej, inte vad jag sett. men kolla den amerikanska hemsidan som har fler tillbehör än vad Babyproffsen visar på sin hemsida. www.valcobaby.com

Hur gamla är barnen som ska ha vagnen?
  • Billabong

Hade ingen åkpåse i vagnen vintern som gick, det kändes inte som att det behövdes. Och den var ju kall även här i södra Sverige. Trots det var pojkarna varma när de sov/låg i vagnen. Vi bäddade likadant i denna vagnen som vi gjorde när vi hade en Bugaboo till storasyster: en filt på madrassen, sedan bebisarna iklädda PO.Ps fleeceoveraller och en filt ovanpå dem de kallaste dagarna. De ligger så skyddade i liggdelarna. Risken med små bebisar är annars att man klär dem så att de svettas och blir nedkylda av den.

Ett tips är annars att klippa till ett underlägg från ett liggunderlag som man lägger under madrassen. För kylan kommer snarare underifrån än ovanifrån.

Mina killar låg i sina liggdelar tills de var 8 månader i mitten av mars - fick plats alldeles utmärkt o de var inte småväxta ifall ngn tror det.

Åkpåsar hade vi sedan i slutet av vintern när vi bytte till sittdelarna. Bugaboos passar utmärkt i BT och sitter som en smäck tack vare den fiffifa fickan man trär över överkanten på sittdelen. Rekommenderas.

Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7