Katta86 skrev 2010-08-18 09:27:26 följande:
Hejsan!! Vad glad jag är att jag hittade den här tråden! Här kommer massa frågor som jag haft ett tag!
Jag har en brun vagn som vi köpte i maj i år. Har haft vagnen stående ute på trappen hela sommaren och ser nu att den har blivit extremt blekt! Den är inte ful på något vis utan färgen har bara blivit ljusare och aningen gulare i färgen. Men jag skulle ändå vilja ha en ny klädsel tror jag. Som jag skulle vara mer försiktig om! ;) Men vet ni om det ingår nytt tyg till bumperbaren(?) när man beställer ny kädsel eller kan man köpa sådanna separat?
För största problemet är att det uppkommit prickar i den vita reflexranden på bumpersarna. Skit konstigt! Ingen annan stans än där och det går inte bort i 40 graders fintvätt.. =/ Antar att det är mögel..
En annan sak som stör mig är att den svarta gummi biten som sitter ihop med sitsen, alltså där benen är, har bubblat upp typ som att den är fuktskadad. Det blev efter bara någon vecka och jag kan inte minnas att sonen vart så blöt när han suttit i vagnen, föresten ska den väll tåla liite väta?
Vagnen står långt in på trappen så den blir alrig blöt och den sidan som bubblat upp står längst in mot väggen så det kan ju inte vara pga att den står ute..
Föresten, kan man tvätta sitsarna i maskin på finprogrammet?
Och en sista grejj. Fotsacken. Är det bara min som är totalt jä**a omöjlig att sätta dit? Jag kan pressa dit de understa knapparna ( med våld) men de övre som håller fast översta biten går inte! Hur jag än rycker och sliter så räcker inte tyget till!
Någon mer som vart med om alla dessa saker eller har jag fått ett måndagsexemplar? Är ju så jäkla nöjd med vagnen annars!!
Vad tråkigt att din vagn tagit så mkt skada.
Vår vagn har inte ngt av de problem som du beskriver. Å andra sidan har vår vagn förvarats inomhus i vår hall hela tiden utom några veckor nu i sommar då den står i vårt isolerade garage. Den har alltså inte utsatts för solljus mer än de timmar den används. Vår vagn är svart, istället för brun. (Intressant att din bruna blekts ang. färgblekningsdiskussionen som rådde härom veckan i tråden förresten, där man i ngn butik ansåg att brun inte blektes medan svart lätt skulle göra det.)
Vår footsack har någon knapp som är lite trög när man trycker fast den, men inte så svår att den inte går att få fast.