Lady Namárië skrev 2010-07-16 23:18:13 följande:
Jag förstår inte riktigt varför det känns fel att läsa om tips om bilar där Babytravel-vagnen går in i just Babytravel-tråden, men det var ju tråkigt att du upplever det så.
SAAB 9000 - noterat. Och jag utgår då ifrån att ni även fick plats med t. ex matkassar och övrig packning? Personligen är jag rätt less på att ha en bil där man visserlrigen får plats med afmilj och vagn, men ingenting annat.
Det var inte meningen att du skulle bli så stött som du verkar blivit.
Jag tyckte snarare att diskussionen hamnade på hur många bilbarnstolar man fick plats med än själva vagnen. Därav mitt förslag att starta
en särskild tråd om just det. Men om det bara handlade om att få in vagnen och annan packning i bagaget så är det självklart ok att prata vidare om det här. Det var inte meningen att bossa såsom du verkar ha upplevt mitt inlägg.
Nej, när vi åker iväg för att storhandla så tar vi aldrig med alla våra tre små barn och således behöver vi heller aldrig packa mängder av matkassar tillsammans med vagnen i bagaget. Däremot fick vi plats med TVÅ liggdelar och själva vagnen - vilket jag ändå tycker visar på att det får plats mkt i den bilens bagage.
När vi reser bort med mkt packning brukar det betyda att vi hälsar på vänner/familj och då lämnar vi vår BabyTravel hemma till förmån för resesängar, matstolar, blöjor och personliga saker.
Dock ska jag säga att vi inte varit så frekventa i att åka bort med nyfödda tvillingar och en liten storasyster. Det har varit lämpilgare att få besök. Men nu på sista tiden har bilresorna ökat i omfattning och skulle vi behöva ta med vagnen så skulle vi få plats med de personliga sakerna vi behöver också, men få skippa resesängar och matstolar - det är iaf vad jag tror. Har inte ägnat mig åt att provpacka hur mkt som får plats för skojs skull...
Vi kommer satsa på att ha en tvillingsulky framöver istället för att behöva anpassa bilens storlek efter en syskonvagn. (Så det där med gott benutrymme när barnen sitter bakåtvända blir mer väsentligt än det som är kopplat till vagn och bagagestorlek när det handlar om vilken bil vi behöver framöver.)